Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hulp prijs Id Workx Off Rohler 2012 - Forum Wereldfietser

Hulp prijs Id Workx Off Rohler 2012

Hoi,

Iemand een idee van de prijzen voor een 2dehandse Id Workx OR 2012 bekoop te zetten op marktplaats?

Heeft er nu 15000km op zitten. Heeft de gebruikelijke gebruikerssporen van een fietstoer.

Uiteraard wordt de fiets nog eens grondig nagekeken en bijgedraaid door de lokale fietsboer. (nieuwe ketting, tandwiel, remmen, enz..)
bert claes schreef:Hoi,

Iemand een idee van de prijzen voor een 2dehandse Id Workx OR 2012 bekoop te zetten op marktplaats?

Heeft er nu 15000km op zitten. Heeft de gebruikelijke gebruikerssporen van een fietstoer.

Uiteraard wordt de fiets nog eens grondig nagekeken en bijgedraaid door de lokale fietsboer. (nieuwe ketting, tandwiel, remmen, enz..)
Het is gewoon Idworx hoor :)

Je had allerlei klachten over je fiets toch? Heb je die kunnen verhelpen?
Geen flauw idee wat een marktplaatsprijs doet, ergens rond de EUR2000 bij goed onderhoud en goede wielen?
AB schreef:
bert claes schreef:Hoi,


Je had allerlei klachten over je fiets toch? Heb je die kunnen verhelpen?

In Californie hebben we een fietsmeting laten doen. Waardoor ondermeer zadel naar boven is gezet geweest... Vanaf dan is het eigenlijk enkel maar beter geworden...

Alle klachten die ik heb gehad zullen ook wel het gevolg zijn van onvoorbereid op fietsreis vertrekken...

De volgende keer ik op een lange fietsreis vertrek zal ik het niet meer onvoorbereid doen ;-)
bert claes schreef:
AB schreef:
bert claes schreef:Hoi,


Je had allerlei klachten over je fiets toch? Heb je die kunnen verhelpen?

In Californie hebben we een fietsmeting laten doen. Waardoor ondermeer zadel naar boven is gezet geweest... Vanaf dan is het eigenlijk enkel maar beter geworden...

Alle klachten die ik heb gehad zullen ook wel het gevolg zijn van onvoorbereid op fietsreis vertrekken...

De volgende keer ik op een lange fietsreis vertrek zal ik het niet meer onvoorbereid doen ;-)
Zadel omhoog zetten is niet echt een technisch mankement te noemen.
Vind je het niet zonde om te verkopen? De mijne heb ik nu bijna 4jaar, maar alleen al om de herinnering zou ik hem niet kwijt willen..... ook is ie erg handig voor ander gebruik, zoals mountainbiken, lekkere duurtraining, dagtochtje, forensen, boodschappen. Zonde man! :).
Het is inderdaad wat zonde maar er staat het eerste jaar geen grote reis meer op programma met de fiets... Het is ook zonde om de fiets een jaar in de garage te laten staan. Waar ik woon (centrum Antwerpen) moet je rondrijden met een oud krel... Elke maand wordt je fiets hier toch gestolen....

Als ik binnen enkele jaren terug op fietsreis ga zal ik wel een nieuwe kopen...
meestal doe je de maand niet uit met een fiets in antwerpen, alleen als het echt een wrak is dan wel....

heb je trouwens even pm gestuurd ivm je aanhanger....
bert claes schreef:Het is inderdaad wat zonde maar er staat het eerste jaar geen grote reis meer op programma met de fiets... Het is ook zonde om de fiets een jaar in de garage te laten staan.
Mensen met veel geld, blijven rare wezens. Als je elke keer een fiets van die prijsklasse koopt als je een (grote) reis maakt en die daarna tweedehands verkoopt, worden het wel erg dure reizen. (Een Idworx is ook geschikt voor korte reizen).
bert claes schreef:Waar ik woon (centrum Antwerpen) moet je rondrijden met een oud krel... Elke maand wordt je fiets hier toch gestolen....
Dat moet ik toch tegenspreken, want is zwaar overdreven. Er is absoluut een groot probleem met fietsdiefstal in Antwerpen. (Al is het waarschijnlijk niet zo groot als in veel Nederlandse steden.) Maar met een goed fietsslot (liefst twee) en de gewoonte om de fiets ergens aan vast te zetten, loopt het echt niet zo’n vaart.

Een Idworx is ook niet echt een fiets die ik zou aanraden voor stadsgebruik, maar als er van jou maandelijks een fiets wordt gestolen dan heb je ofwel gigantische pech of je doet toch echt iets fout. (Voor de duidelijkheid, mensen moeten geen fietsen stelen, ook niet als er flutsloten gebruikt worden.)

Renaat
johnny-vs schreef:meestal doe je de maand niet uit met een fiets in antwerpen, alleen als het echt een wrak is dan wel....
Zwaar overdreven. Maar als ik kijk naar de bij stations geparkeerde fietsen, dan stel ik vast dat ik 90% van die fietsen als ik zou willen zonder heel bijzonder materiaal binnen enkele minuten los zou kunnen krijgen. Voor een getrainde fietsendief is het meestal een lachertje. Correct gebruik van 2 sloten, waarvan minstens één degelijk volstaat om de meeste diefstallen te voorkomen.

Renaat
Bert,

als het kan helpen : ik heb vorig jaar een tijd lang mijn Easy Rohler (model 2008, 20.000 km) trachten te verkopen, beste concrete bieding die ik toen gekregen heb, was 1800 €. Ik heb niet verkocht aan die prijs, was me veel te laag. Maar hogere biedingen heb ik niet gehad.

groet

Merlijn
Probleem met Idworkx op tweedehandsmarkt is dat je tweedehands geen merken koopt: je koopt een frame met onderdelen. Die onderdelen hebben hun prijs, wat ervoor zorgt dat een fiets met rohloff sowieso de € 1000 haalt. Een nieuwe rohloff fiets kost je iets meer dan € 2000 alles daartussen is dus haalbaar afhankelijk van de staat van je fiets.
Maar boven de € 2000 is het voor de kopers kiezen tussen een nieuwe fiets met garantie die ze zelf samenstellen (bv avaghon) of een tweedehands fiets van een bekend merk waarvan je nooit 100% zeker weet dat er geen addertje onder het gras zit. Begrijpelijk dus dat daar de grens ergens zit.
Het is een illusie om te denken dat een fiets met 20k km op de teller nog veel meer dan de helft van de nieuwprijs gaat opbrengen. Velgen zijn waarschijnlijk grotendeels op, zadel doorgezakt, draaiende delen hebben onderhoud nodig, overal gebruikssporen, geen garantie meer, en de tweedehandskoper heeft hem niet zelf mogen uitzoeken. Daar komt bij dat de prijs van IDWorks en aanverwante al gigantisch hoog ligt voor fietsbegrippen. Hoe doordacht ook, het blijft een tamelijk standaard alu frame met een rohloff-naaf erin en een paar honderd euro aan onderdelen (hoewel IDworks zelf wel iets hogere prijsjes op die onderdelen plakt, 150 voor een kettingkast, 80 euro voor een setje sks spatborden, 135 (!) voor een kettingblad). Dat krijg je tweedehands niet meer terug.
EnriceV schreef:Probleem met Idworkx op tweedehandsmarkt is dat je tweedehands geen merken koopt: je koopt een frame met onderdelen.....
Nu maak je het wel heel simpel volgens mij. Als ik jou redenatie volg dan mag een tweedehands BMW niet duurder zijn dan een tweedehands Seat van hetzelfde bouwjaar/ kilometerstand. Die zitten ook allebei vol met onderdelen van toeleveranciers zoals Bosch, Sachs enz.
perik schreef:....Velgen zijn waarschijnlijk grotendeels op, zadel doorgezakt, draaiende delen hebben onderhoud nodig, overal gebruikssporen, geen garantie meer, en de tweedehandskoper heeft hem niet zelf mogen uitzoeken.
Dit zegt waarschijnlijk meer over hoe jij met je fiets omgaat dan over de staat van de fiets die Bert wil verkopen. 8)
Maarten & Line schreef:
EnriceV schreef:Probleem met Idworkx op tweedehandsmarkt is dat je tweedehands geen merken koopt: je koopt een frame met onderdelen.....
Nu maak je het wel heel simpel volgens mij. Als ik jou redenatie volg dan mag een tweedehands BMW niet duurder zijn dan een tweedehands Seat van hetzelfde bouwjaar/ kilometerstand. Die zitten ook allebei vol met onderdelen van toeleveranciers zoals Bosch, Sachs enz.
Alleen kan je die onderdelen moeilijker zelf wisselen. Een Rohloff wiel heeft waarde, net zoals magura remmen, een Son naafdynamo en een frame. Banden, remblokken, kabels en andere slijtage onderdelen hebben geen echte waarde. En dan zijn er nog de persoonlijke smaak onderdelen zoals stuur, zadel, handvatten, verlichting, waar het nog maar zeer de vraag is of de toekomstige koper erin geïnteresseerd is.

Je vergelijking loopt wat mank: ze gaat bv op voor laptops waar je moeilijk onderdelen kan wisselen. Bij de desktops zie je dat fenomeen wel.
EnriceV schreef:
Maarten & Line schreef:
EnriceV schreef:Probleem met Idworkx op tweedehandsmarkt is dat je tweedehands geen merken koopt: je koopt een frame met onderdelen.....
Nu maak je het wel heel simpel volgens mij. Als ik jou redenatie volg dan mag een tweedehands BMW niet duurder zijn dan een tweedehands Seat van hetzelfde bouwjaar/ kilometerstand. Die zitten ook allebei vol met onderdelen van toeleveranciers zoals Bosch, Sachs enz.
Alleen kan je die onderdelen moeilijker zelf wisselen. Een Rohloff wiel heeft waarde, net zoals magura remmen, een Son naafdynamo en een frame. Banden, remblokken, kabels en andere slijtage onderdelen hebben geen echte waarde. En dan zijn er nog de persoonlijke smaak onderdelen zoals stuur, zadel, handvatten, verlichting, waar het nog maar zeer de vraag is of de toekomstige koper erin geïnteresseerd is.

Je vergelijking loopt wat mank: ze gaat bv op voor laptops waar je moeilijk onderdelen kan wisselen. Bij de desktops zie je dat fenomeen wel.
Hoezo zou mijn vergelijking mank gaan? Jij stelt dat tweedehands = tweedehands. Ik zeg dat er wel degelijk verschil zit tussen merken op de tweedehandsmarkt. Wel is het zo dat een duur product naar verhouding sneller in waarde daalt een goedkoop product.

Maar goed, terug on-topic; Overjarige modellen van de Off Rohler staan voor een dikke drieduizend euro te koop. Voor dat bedrag koop je een nieuwe fiets met alle bekomende voordelen. Het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe snel je van de fiets af wil.