Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Uitwisselen fietsrouteboekjes - Forum Wereldfietser

Uitwisselen fietsrouteboekjes

wie heeft een fietsrouteboekjeswie van cycletours of awol?
Ik heb belangstelling. Eventueel ruilen voor een ander boekje

[Moderator]Verplaatst naar juiste forum [/moderator]
Goedemiddag,
Mag ik vragen welke boekjes jij hebt?
Ik heb er een van Sri Lanka 1050 km!!
Groeten nelis
Ik heb ook een aantal routeboekjes die ik wel wil ruilen.

Gerry
Hoi Gerry
Misschien kunnen wij (ook) ruilen!
Welke heb jij en hoeveel km??
Nelis
Ik wil ook graag fietsrouteboekje van Awol ruilen .
Ik heb er eentje van Bangkok nr Phuket .
Ja ,ik ben geïnteresseerd in het boekje Bangkok Phuket. Deze wil ik kopen of ruilen voor een ander route boekje. Dit jaar ga ik van Bangkok naar Kuala Lumpur.
Dus met dit boekje schiet de route al lekker op. In het verleden heb ik zowel in Azië, Vietnam, Cambodja, Laos, en Myanmar gefietst. Ook van Europa heb ik verschillende boekjes, dus ruiling is mogelijk.
Ben op zoek naar route boekjes van Myanmar en China.
Zou evt willen ruilen tegen Bali/Lombok of Zuid Vietnam of dwars door Cambodja of noord Laos.
Wie heeft routeboekjes van Cambodja en Laos, te koop/ bruikleen - helaas geen boekjes om te ruilen. Thea
Iemand ooit bedacht dat er werk in deze boekjes gestoken is met de bedoeling er een boterham mee te verdienen? :roll:

Wat is er mis met een kaart of GPS waarop je zelf een lijn trekt over de kleine wegen en op avontuur gaat? Want immers elke lijn op een kaart is een route. Tent achterop en eten mee, is al voorbereiding zat. Iets meer zekerheid nodig? Check dan het internet of je fietsenden vrienden, info zat. Kom op, ervaar eens hoe het voelt om eens iets onbekends te fietsen. Thuis is er al sleur genoeg, laat je eens verrassen tijdens een vakantie! :idea:
Tsja, dat kun je dan ook zeggen van een tweedehands boekenmarkt, of een ruilbeurs. Ik vind het wel een leuk initiatief. Moet iedereen dan per se een nieuw boekje kopen?

Gelukkig zijn er ook nog zat mensen zoals ik, die graag nieuw kopen. De zogenaamde dieven van hun eigen portemonnee :lol: .
Travelmaster, je weet blijkbaar niet hoe het werkt met die boekjes van AWOL en aanverwante. Die boekjes zijn helemaal niet te koop maar maken deel uit van de pakketreis die men verkoopt, inclusief vlucht, fietsvervoer, eerste en laatste hotel enz.
In die zin heeft Blanche gelijk, door die boekjes te verhandelen pleeg je min of meer broodroof, maar verboden is het natuurlijk niet.
Ook geef ik Blanche volkomen gelijk dat je heel goed zelf je fietsvakantie in Azië kunt organiseren. Ons is dat in elk geval gelukt (Thailand, Cambodja en Laos).
Iets wat je zelf gekocht hebt, mag je natuurlijk altijd en zonder daar een slecht geweten bij te hebben weer verkopen. Als dit niet zou mogen zou de hele tweedehands markt in elkaar zakken, dat lijkt me niet erg duurzaam. Zelf vind ik het veel leuker mijn eigen route uit te stippelen, echter soms geven bestaande routes een beetje richting aan mijn fietstocht.
Jan Eleveld schreef:Travelmaster, je weet blijkbaar niet hoe het werkt met die boekjes van AWOL en aanverwante. Die boekjes zijn helemaal niet te koop maar maken deel uit van de pakketreis die men verkoopt, inclusief vlucht, fietsvervoer, eerste en laatste hotel enz.
In die zin heeft Blanche gelijk,
Gappig, ik concludeer uit datzelfde feit dat Blanche ongelijk heeft; de boterham wordt bij AWOL, vermoed ik, niet verdiend aan de boekjes maar aan de pakketreis. Ik acht het dan ook niet waarschijnlijk dat iemand die niet tweedehands aan zo'n routeboekje zou kunnen komen, dan maar de hele pakketreis boekt om toch het boekje te hebben. De tweedehandskopers zullen mensen zijn die toch al niet van plan waren een AWOL-reis te boeken.

Of de tweedehandsmarkt (van routeboekjes, fietsen, wat dan ook) lekker duurzaam is of lelijke broodroof, daar waag ik me niet aan.

Carl
Ik hoef geen gelijk of ongelijk.
Ik wilde enkel een overweging meegeven. :wink:

EN NU WEER ONTOPIC ...
@Jan, het is niet dat ik niet weet hoe het werkt, maar je maakt me er wèl op attent dat ik niet goed heb gelezen. Ik ging er meteen vanuit dat het om boekjes van bijvoorbeeld de europafietsers gaat. En ook die zijn gemaakt om een boterham (of in ieder geval wat beleg) mee te verdienen... Maar dat is dan ook meer als een gewoon boek. Wat betreft cycletours of awol: die zou ik ook niet zo gauw kopen/verkopen. Zit toch een nuanceverschil in.