Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Te koop: Trekkingfiets met ROHLOFF naaf - Forum Wereldfietser

Te koop: Trekkingfiets met ROHLOFF naaf

Op maat gemaakte stalen fiets in zeer goede staat. 3 jaar oud (stalen kader geeft meer comfort bij lange trektochten)

Rohloff speedhubb 14/500
Rohloffnaven gaan tot 200.000 km mee zonder revisie.
26" Rigida Andra trekkingwielen met speciale coating.
Schwalbe Marathon plus anti-lekrijbanden. (nieuwe)
Frame: L - ideaal voor mensen vanaf 170 - 190
Brooks B-17 zadel.
(Tubus) lowrider (gebruiksporen)
Tubus achterdrager. (gebruiksporen)
Zeer onderhoudsvriendelijk.
nieuwe ketting
Magura HS33 hydraulische remmen

http://link.marktplaats.nl/m939726777
Beste Frederik,

Idworks geometrie klinkt al interessant, maar zegt nog niks over de kwaliteit van het staal en van de framebouw. Door welk bedrijf of door wie is het stalen frame dan wel gebouwd?

Hans
Ik lees dat er een nieuwe ketting op zit, maar het kransje van de Rohloff lijkt ook al enigszins op z'n retour, voor zover ik dat op de foto kan beoordelen.

Anyway, iets meer informatie kan geen kwaad. Iets basseren op een Idworx maakt het nog geen Idworx.
Bericht van Frederik80 aangepast, aangezien de fiets GEEN Idworx is. De Idworx Off Rohler heeft een aluminium frame en geen staal frame, e.a. heeft zeker invloed op de frame geometrie.
Waarom zou een stalen frame altijd een andere geometrie moeten hebben als een aluminium frame? Ik vond het wel grappig dat iemand bij de verkoop van zijn fiets probeert mee te liften op de populariteit van een Idworx, zonder ergens te zeggen dat hij een Idworx verkoopt.
Bert heeft helemaal gelijk: je kunt de geometrie tot in detail nabouwen. Of je dat wilt is weer wat anders, maar het kan. Doe dat in staal met slankere buizen, en de fiets rijdt wel anders.
Ik vind hem verdacht veel op mijn T-400 lijken. Prima fiets, maar een ander kostenplaatje.
Ik weet wel wie deze fiets gaat kopen :oops: 8)
Frederik80 schreef:Op maat gemaakte stalen fiets
Ik heb ook twee op maat gemaakte fietsen. De maten van het frame zijn dus gebaseerd op de maten van mijn lichaam en op mijn wensen.
Dit lijkt mij geen enkele meerwaarde voor een ander te hebben. Die zal voornamelijk geïnteresseerd zijn in de afmetingen van het frame, en de relevante onderdelen (lengte stuurpen, lengte cranks, etc.).
Volgens mij zijn wij Frederik in zuid Laos tegengekomen in 2012. Hartstikke leuke fiets die inderdaad de geometrie van de Off Rohler heeft.