Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Koga Miyata Randonneur Alloy - Forum Wereldfietser

Koga Miyata Randonneur Alloy

Koga Randonneur Alloy, izgst, het is een redelijk oud model, maar 2 jaar geleden opgebouwd m.b.v. een overjarig maar nieuw frame. De fiets heeft de volgende specificaties:

- frame materiaal Alfrex 7000 Alloy
- maat 50
- 24 versnellingen
- Deore LX crankstel,voorderailleur, shifters, remmen, naven
- Deore XT trapas, balhoofdlager, achterderailleur
- Blackburn lowrider
- Koga SL bagagedrager
- Selle san Marco leren zadel
- Aluminium zadelpen
- Vp-pedalen
- Cat-Eye batterijverlichting voor/achter
- Recht aluminium Atb-stuur met beklede bar-ends
- Sky-mounty helling meter
- Cat-Eye Vl200 fietscomputer
- Axa SL7 slot
- 2 bidonhouders

Prijs 575 euro

redelijk duur, vind je zelf niet?

...misschien laat een foto wel zien dat de fiets in nieuwstaat is :wink:

Jurriaan, die ook wel een overjarig Koga-frame zou willen hebben...

aart schreef:redelijk duur, vind je zelf niet?
Ik vind het nogal meevallen. De 24-speed-groep is topkwaliteit, en dat het geen 27 speed is kun je zien als een voordeel: duurzamer en goedkopere kransjes.
Maar het gaat er natuurlijk wel om in welke staat van onderhoud de fiets is.
Leon
Het lijkt misschien wel duur maar de fiets verkeert eigenlijk nog in nieuwstaat m.u.v. de banden en de bagagedrager. Als je de onderstaande link bekijkt, is dat ook wel te zien! Bij de opbouw is voornamelijk gebruik gemaakt van nieuwe (en ja ook overjarige) onderdelen die zich in de praktijk wel bewezen hebben. Ik heb de fiets twee keer gebruikt voor een fietsvakantie en voor wat kortere ritjes. Heb nu een wat minder extreem model Koga gekocht - een Koga Balance 2005 - met vering voor en achter, je wordt toch wat ouder:)

Link: lange link


Aangepast door moderator: lange link

Jullie kunnen natuurlijk praten over de voordelen van 24 speed (heb ik zelf ook), maar dat maakt een fiets niet meer waard. Feit is gewoon dat een oud frame dat toevallig opgebouwd is met nieuwere onderdelen, geen 575 euro meer waard is. Voor dat bedrag heb ik een colnago C40, afgemonteerd met Campa Chorus, anderhalf jaar oud.
Bedankt voor je commentaar, je hoeft hem toch niet te kopen als het te duur is. Feit is wel dat de verkoopprijs van dit model toendertijd bijna 4000 gulden was. Nu vraag ik er iets meer voor dan een kwart van de toenmalige prijs terwijl de fiets eigenlijk nog bijna nieuw is! Koop jij gewoon die Colnago, ben jij ook blij en hoef je mijn topic niet te "vervuilen".
Ik ga maandag op vakantie, mag weg voor 495 :D
marthiele schreef:Ik ga maandag op vakantie, mag weg voor 495 :D
Staat de fiets er nog steeds? Voor 450 heb ik serieuze interesse!
Hai, ben weer terug en ik zie dat ie er nog staat! Als je interesse hebt, moeten we even een afspraak maken dan komen we er denk ik wel uit. Mijn tel.nr. is 06-13379526.
De fiets is verkocht