Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Te koop: Nordisk Oppland 2 SI tent - Forum Wereldfietser

Te koop: Nordisk Oppland 2 SI tent

Ook zichtbaar op marktplaats via http://link.marktplaats.nl/m1043114026

Beste,

Hierbij bied ik mijn lichtgewicht 3 seizoenen tent aan vanwege een overstap naar éénpersoonstent. Ik heb de tent 14 dagen gebruikt in Noorwegen (2013) , 14 dagen in Praag (2014), 3 dagen in Frankrijk (2015) en een aantal dagen hier in Nederland (voorjaar 2016).

Ik heb deze tent gekocht op 22 april 2013 voor 420 euro in combinatie met een actie. Het is een lichtgewicht tent (2900 gram) voor 2 personen (er passen 2 Synmat 7 LW matjes in, en dat zijn m.i. één van de breedste matjes op de markt) met een voorruimte waarin backpacks, overige spullen of 1 fiets met tassen neergelegd kunnen worden.

Zie het onderstaande filmpje voor een eigen gemaakt filmpje van de tent.

https://www.youtube.com/watch?v=93Bawz2irI0

Buiten tent en binnen tent zijn los van elkaar te halen, op te bergen en op te zetten. Handig als je de tent bijvoorbeeld nat in moet pakken. De binnentent wordt op deze manier niet nat. De tent kan ook zonder binnentent opgezet worden. Op deze manier zou je er op een warme zomerdag ook zonder binnentent kunnen slapen en is er plaats voor volwassen. Het totaal gewicht ligt dan onder de helft van het totale gewicht. De tent kan aan alle kanten gespannen worden zodat de tent met hevige winden ook goed blijft staan (zie windtest op de site van nordisk). In de zomer zet ik hem echter alleen op met de haringen aan de kopse kanten, dat is voldoende. De tent heeft 2 ventilatiegaten aan beide kanten die afgesloten kunnen worden. Zo kan je de tent doorluchten. De deur van de binnentent bestaat uit 2 lagen. 1 dichte isolerende laag, en 1 laag met gaas zodat ook de binnentent doorgelucht kan worden, of dat je op een warme zomerdag nog comfertabel kan slapen. De 'voordeur' van de tent heeft 4 ritsen. Hij kan dus aan beide kanten open gedaan worden. Ook kan je de 'voordeur' half open zetten zodat je aan de bovenkant een doorkijkje kan creeren. Zie foto. Ook handig om droog en veilig te koken.

Tent is in te pakken met een relatief kleine pakvorm. Past perfect op de bagagedrager en past ook in mijn 55 liter backpack tas.

Zie op onderstaande filmpje hoe de tent op te zetten.
https://www.youtube.com/watch?v=EMx-9CwWrd8

De tent is er ook in de PU versie. Echter is dit de zwaardere variant die een stuk minder geschikt is voor hiking en backpacken, vooral vanwege het gewicht. Het verschil tussen de PU- en de SI- versie zit hem vooral in het lagere gewicht, het kleinere pakformaat en de grotere waterkolom van het grondzeil. De SI-versie wint op alle vlakken.

De nieuwprijs van de tent ligt op het moment, na een kleine zoekactie op google en alle kampeersites, rond de 450 euro minimaal tot 500 euro.

Zie onderstaande site voor verdere productdetails van de tent, inclusief het windtest filmpje.

http://www.nordisk.eu/fgreen/products/t ... _model/si/

Heeft deze tent mankementen? De tent is als nieuw, is altijd droog ingepakt en schoongemaakt na gebruik en netjes mee omgegaan (het was voor mij namelijk ook één van mijn duurdere aankopen qua lichtgewicht kampeerspullen).

Enige mankement aan de tent is dat er bij de 'voordeur' van de tent bij 1 van de 4 ritsen één lipje mist van de rits. Ik heb er geen last van want het touwtje waar het lipje aanzat is er nog, en dat werkt even goed. (zie foto) Dit is echter een kwestie van een nieuw lipje kopen een binnen een minuut erop zetten. Maar natuurlijk vermeld ik het er even bij.

Buiten het kleine ritsje, is de tent perfect in orde en kan ik je verzekeren van een goede koop van een fijne tent die makkelijk op te zetten is, lichtgewicht is met een klein pakvolume, tegen een stootje en storm kan maar ook goed in de zomer te gebruiken en ventileren is. Hij heeft een mooie ruimte voorin heeft voor de backpacks of een fiet en is van goed, stevig en licht materiaal gemaakt.

Richtprijs vanaf 300 euro lijkt mij eerlijk voor beide partijen, voor deze tent in deze staat.

Met vriendelijke groet,
Coevering
Verkocht aan iemand die een jaar lang gaat fietsen. Veel plezier ermee!