Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Alan raceframe - Forum Wereldfietser

Alan raceframe

Heeft iemand een idee wat een racefiets met Campagnolo spullen en een Italiaans Alan raceframe (Aluminium gelijmd) uit ongeveer 1980 moet kosten.
Hij staat bij mij maar te verstoffen en eigenlijk is dat gewoon zonde,
Misschien iets voor een liefhebber.
Mvg
Willem Klein
Capelle aan den IJssel
Zo'n Alan frame is wel heel bijzonder en ook mooi op zijn manier, maar ik ben geen verzamelaar. Om de hele fiets te verkopen, hier een tip: http://www.fiets.nl/forum/viewforum.php?f=15
Fotootje aub, voor de fun. Voor je hem verkoopt, dubbelcheck op haarscheurtjes in de balhoofd- en zadelpenlugs. En daarna nog een keer, is namelijk de achillespees van die Alanframes. Prijs is altijd moeilijk, mijn volledig vrijblijvende gok is tussen 150 en 350 €, naargelang de kwaliteit en de staat van de onderdelen. Als het mijn maat is, minder 8)
Moet nu zo de deur uit maar ga morgenochtend een foto maken en proberen te plaatsen op het forum.
Kan iemand mij vertellen hoe ik hier een foto kan plaatsen.
Mvg
Willem Klein
Zie hier hoe je een afbeelding plaatst:
http://www.wereldfietser.nl/www//phpbb/ ... en#p252117
Alan frames waren in de jaren 80 the way to go... supermooi maarrrrr inderdaad hadden ze wel het probleem dat de gelijmde lugs regelmatig na lang gebruik wilde loslaten..

Naast frame ook type campagnolo bepaalt de prijs. Met delta c remmen is ie n stuk duurder dan met daytona..
Afbeelding


kijken of het gelukt is, framemaat weet ik niet zo te vinden, ben zelf 1.78
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hoop dat ze een beetje over komen.

Mvg
Willem Klein
Capelle aan den IJssel
^^^
Heel mooi, en de Manus Brinkman transfers geven extra cachet vind ik. Aan het frisse blauw te zien is de fiets ook niet te veel buiten geweest, die anodisatie was nogal UV-gevoelig.
Heb er toch aardig veel op gefietst hoor, wel mooiweer fietser toen ha ha
Framemaat is trouwens 58, fiets was eerst van mijn broer, op maat voor hem gemaakt maar hij had er al gauw genoeg van.
Inderdaad, Manus Brinkman heeft de fiets in elkaar gezet.
Maar staat inderdaad de laatste jaren binnen te verstoffen vandaar mijn forumbericht.
Mocht iemand dus interesse hebben, doe een leuk bod of kom eerst kijken.
Mvg
Willem Klein
Capelle aan den IJssel
Prachtige fiets. Helaas niet mijn maat, maar ik heb het gedeeld in een liefhebbers groep van oude racefietsen op facebook.
Was twee weken in Frankrijk dus bij deze, fiets is inmiddels verkocht dus er kan een slotje op.
Heb er wel een beetje nare smaak aan overgehouden.
De koper, een jonge man Rokus Buijs verzekerde mij met zijn hand op zijn hart dat de fiets niets voor de handel was.
Echter, na terugkomst uit Frankrijk stond er een mail in de mailbox van een medeforumlid dat de fiets alweer te koop staat voor uiteraard een hoger bedrag.
Ik heb de fiets voor 225,-- verkocht en hij stond nu voor vanaf 350,-- bieden te koop op een Facebook koopplaats.
Beetje een waardeloze aktie van deze jongeman vind ik persoonlijk.
Zo zie je maar weer wat geld losmaakt in de mens.
Mvg
Willem Klein