Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Te ruil, Koga signature traveller geveerde voorvork voor vaste voorvork - Forum Wereldfietser

Te ruil, Koga signature traveller geveerde voorvork voor vaste voorvork

Beste Wereldfietsers,

Ik heb een Koga signature traveller met een geveerde voorvork. Maar ik ben op zoek naar een on-geveerde variant omdat hier beter en makkelijker veel bagage op bevestigd kan worden. Het enige probleem is dat standaard vaste voorvorken niet geschikt zijn voor mijn Koga omdat die niet de extra ruimte hebben om de afstand van de vering te compenseren.

Dus als jij een Koga Signature Traveller hebt (vanaf 2010) met een vaste voorvork en je zou graag een geveerde voorvork willen. Stuur mij dan een pb en je kan gratis upgraden naar de geveerde variant.


Ik zoek dus een voorvork met deze 'spacer'.
$_86.JPG
Zelf heb ik een voorvork zoals deze, pneumatisch, met bevestigingen voor velgremmen en schijfremmen.
$_86 (1).JPG
Met fietsende groet, Lucas
Je fiets lijkt heel erg op mijn fiets, ik zou zeggen hij is op de voorvork na hetzelfde.

Bij mij zat er een Feathershock voorvork op en die heb ik zelf vervangen, heeft tijd gekost maar niet echt moeilijk.

Wat je eens zou kunnen doen is de "inbouwhoogte" opmeten, dat de is de afstand van de as van het voorwiel tot de onderkant van de stuurbuis, de XLC BF-A02 vork die ik heb gebruikt heeft een inbouwhoogte van 46 cm. Een vergelijkbaar alternatief is deze Cross-Stahlgabel.
Bedankt voor je reactie. Ik had je topic al eens doorgekeken voor het vervangen van de voorvork. Ik vind het zeker een goede optie maar als ik iemand blij kan maken en zelf gratis een Koga voorvork erop kan zetten wil ik dat eigenlijk eerst proberen. Als dat niet lukt overweeg ik inderdaad een nieuwe voorvork te kopen.
Dit topic mag gesloten worden, ik heb ondertussen een andere fiets gekocht.