Mijn Koga roadrunner 2014 dames sportmodel, framemaat 53 cm, mag naar een nieuwe eigenaar.

De fiets heeft 30 versnellingen en is met Shimano Deore onderdelen gemonteerd. Het frame is van drievoudig gehard Aluminium 7005. De kabels lopen binnen door het frame.

De fiets rijdt lekker licht. Hij weegt zonder extra accessoires (volgens Koga) 14,1 kilo en is prima geschikt voor toertochten, een licht bepakte fietsvakantie of gewoon om elke dag lekker te fietsen.

Zowel de voorlamp (KOGA Rayo Senso IQ LED-koplamp) als de achterlamp (B&M KOGA Luminance Linetec LED-achterlicht) zijn aangesloten op de naafdynamo. De fiets heeft een automatische verlichtingsstand en standlicht.

De fiets heeft een Koga Dali ergonomisch en verstelbaar stuur en een Selle Royal Respiro dameszadel van minder dan een jaar oud.
Op de achterdrager kan je tot 25 kilo bagage meenemen. Ik had er zelf Ortlieb tassen op zitten (niet meegeleverd :D )
Verder zit er een bidonhouder op, en het originele fietspompje voor onderweg.

Ik heb de fiets eind mei 2014 gekocht, de nieuwprijs was € 1599 (aankoopnota beschikbaar). Hij heeft ieder jaar een onderhoudsbeurt van de vakman gehad en is altijd binnen gestald. Natuurlijk zie je wat gebruikssporen.

De fiets is over het algemeen in prima staat, maar heeft 3 aandachtspunten:
- speling op de voorvork (moet waarschijnlijk vervangen worden)
- een beetje speling in het voorwiel op de as
- de beugel waarmee de geintegreerde koga voorlamp verstelbaar is, is afgebroken.

Je krijgt het zadeltasje en de sigma draadloze fietscomputer erbij.
De fiets kan in Utrecht bekeken en uitgeprobeerd worden. Hij mag tegen een aannemelijke prijs mee (echt wel meer dan 100, maar ik verwacht geen 1000).

Wie heeft interesse (en belooft er goed voor te zorgen 😉)?

Bijlagen