Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Santos trekking lite 57cm - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Santos trekking lite 57cm

Op de marktplaats foto's is net te zien dat de Magura remgreep nog zo'n rood stelwieltje heeft. Deze grepen werden geleverd tot 2010/2011. Ook het lettertype (hs33) veranderde daarna.
Zie ook dit artikel van sintchristophorus uit 2013
http://www.sintchristophorus.nl/test-ma ... remhendel/

Het zou dus kunnen dat deze fiets ouder is dan 2010.
Bel schreef:
do 18 jul, 2019 22:55
Op de marktplaats foto's is net te zien dat de Magura remgreep nog zo'n rood stelwieltje heeft. Deze grepen werden geleverd tot 2010/2011.
Mijn fiets met zulke grepen heb ik in oktober 2006 aangeschaft.
Wereldfietser1989 schreef:
wo 17 jul, 2019 19:04
Heb de fiets aangeschaft om een fietsvakantie te gaan doen. Na een paar dagen fietsen ben ik erachter gekomen dat ik erg veel last van mijn rug kreeg zodoende heb ik van alles gedaan aan de afstelling zadel en stuur maar ik kreeg het niet voor elkaar. Nu blijkt het dat de lengte van de bovenhuis te kort is. Heb deze fiets gekocht en er vanuit gegaan dat de framemaat wel goed zat aangezien deze hetzelfde is dan mijn Koga maar hier zit dus erg veel verschil in. Testrondje gedaan en fietste erg fijn nu na zon 1000km kom ik erachter dat de fiets toch aan de kleine kant is. Zou dit kunnen gaan aanpassen met allerlei ingrepen maar hier heb ik niet zoveel trek in. Gr
Om een idee te krijgen of een fiets voor een ander voldoet, kan je misschien je lengte geven? En misschien je been lengte en evt. romp lengte?

Ken je http://sizemybike.com/ ?
Ben vandaag terug gegaan naar de fietsenmaker om mijn fiets in te ruilen voor een ander exemplaar. Gelukkig waren ze erg coulant om me te helpen. Heb een fietsmeting laten doen en daar kwam inderdaad uit dat mijn eerste fiets veel te klein was. Heb een testrondje gedaan op een travelmaster en dat voelde direct erg goed dus voor deze gekozen. Maat 61 vier maten groter. Nu nog een week over voor mijn vakantie naar Ardennen begint moet allemaal net lukken. Hierdoor helaas weinig keuze voor afmontage dat had dat teveel tijd gekost waardoor ik de magura remmen mis. Gr
Travelmaster 2.8 aluminium om precies te zijn is het mogelijk om hier later nog hydraulische remmen van magura op te zetten?
Ja hoor dat is geen probleem
Deze fiets heeft toch gewoon v-brake nokken voor en achter?
Wereldfietser1989 schreef:
za 20 jul, 2019 19:58
Travelmaster 2.8 aluminium om precies te zijn is het mogelijk om hier later nog hydraulische remmen van magura op te zetten?
Wat zit er nu op? Als het Shimano V-brakes zijn zou ik direct de blokjes van Shimano vervangen door blokjes van Kool Stop. Dat lijkt kapitaalvernietiging van nieuwe blokjes maar je spaart je velgen en het remt fijner. Ik heb dat met ca. 5 fietsen meegemaakt.
Magura's zijn niet meer zo probleemloos als ze ooit waren, lees ik de laatste tijd op dit forum.
Ja er zitten nu v brake remmen op ik wist niet of dit deze nokken hetzelfde waren als voor de magura remmen zal eerst deze op rijden. En dan overwegen aan de andere kant zijn het ook wel simpele remmen en voor onderweg misschien alleen maar beter ben alleen benieuwd wat er gebeurd als ik een berg afvlieg met tassen achterop. Zal de koolstop blokjes aanschaffen.
Wereldfietser1989 schreef:
za 20 jul, 2019 19:40
Ben vandaag terug gegaan naar de fietsenmaker om mijn fiets in te ruilen voor een ander exemplaar. Gelukkig waren ze erg coulant om me te helpen. Heb een fietsmeting laten doen en daar kwam inderdaad uit dat mijn eerste fiets veel te klein was.
Wonderlijk dat men je eerder een veel te kleine fiets heeft verkocht, maar wel netjes opgelost zo.

Maar dit topic kan dus dicht omdat de fiets is ingeruild?
Wereldfietser1989 schreef:
za 20 jul, 2019 20:53
Ja er zitten nu v brake remmen op ik wist niet of dit deze nokken hetzelfde waren als voor de magura remmen zal eerst deze op rijden. En dan overwegen aan de andere kant zijn het ook wel simpele remmen en voor onderweg misschien alleen maar beter ben alleen benieuwd wat er gebeurd als ik een berg afvlieg met tassen achterop. Zal de koolstop blokjes aanschaffen.
Je bent heel snel beneden :wink: Maar zonder dollen, als je ervoor zorgt dat je niet al te snel naar beneden gaat dan valt het allemaal wel mee. Als je kramp in je vingers krijgt van het constant in de remmen knijpen gewoon ergens in de afdaling ergens een pauze inlassen en genieten van het uitzicht. En zorg dat je weet hoe je de blokjes moet vervangen, met slecht weer kunnen KoolStop blokjes ook zo maar op zijn.
Topic kan inderdaad dicht.