Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Santos trekking lite 57cm - Forum Wereldfietser

Santos trekking lite 57cm

Beste forumleden

Hierbij bied ik mijn Santos trekking lite xt te koop aan lichte fijne vakantiefiets. Heb er met plezier op gereden. De fiets ziet er goed uit en zit nog mooi in de lak. Het is al een iets ouder model ik schat 2014. Omdat er erg zuinig mee om is gegaan en op tijd zijn beurt heeft gehad is de fiets om door een ringetje te halen.
En staat klaar voor een fietsvakantie. Dit heb ik nog aangepast voor de vakantie

- voor en tubus achter orginele tubus drager gemaakt voor santos wil ik in overleg terugplaatsen.
- Ergon handvatten.
- andere pedalen worden gebruikt door Idworx
- santos bidondrager
- voorlamp op de naaf.

Vraagprijs 1300 euro

Bijlagen

Maat van de fiets is wel erg handig. Evenals geschatte aantal kilometers.
Ik zie dat de voordrager met slangklemmen aan de vork bevestigd is. Waarom zaten daar geen oogjes? Het is toch een Santos?
Ik vind het bijzonder dat de eigenaar het modeljaar slechts kan inschatten. Ik weet dat van mijn eigen fietsen uit mijn hoofd, en met aankoopbon zeker weten. Is het soms een 2e/3e-handsje?
Wereldfietser1989 schreef:
di 16 jul, 2019 17:42
Het is al een iets ouder model ik schat 2014.
Heb de fiets twee maanden geleden bij de fietsenmaker gekocht en ben inderdaad de tweede eigenaar. Deze schatting is gemaakt door de fietsenmaker maar is volgens mij moeilijk te achterhalen. Heb vooral gekeken naar de staat van de fiets. De framemaat is 57cm. Er zaten op de vork inderdaad geen bevestigingspunten voor een drager dus heb dit opgelost met slangenklemmen van tubus. Gr
Leon schreef: Ik zie dat de voordrager met slangklemmen aan de vork bevestigd is. Waarom zaten daar geen oogjes? Het is toch een Santos?
De Trekking Lite wordt door Santos niet geleverd met een voor een voordrager geschikte voorvork. Wist je dat niet Leon?
Dat is inderdaad een fiets met firmtech remmen en geen oogjes voor een drager. Wat je wellicht wel kan doen is een andere voorvork erop zetten maar dan moet je ook van de firmtechs afstappen. Wordt wellicht een iets te grote aanpassing.
Heb de fiets ook op marktplaats staan en heb de prijs aangepast naar 1300euro. Voor vragen kun je me altijd een bericht sturen
Wereldfietser1989 schreef:
wo 17 jul, 2019 10:03
Heb de fiets twee maanden geleden bij de fietsenmaker gekocht en ben inderdaad de tweede eigenaar. Deze schatting is gemaakt door de fietsenmaker maar is volgens mij moeilijk te achterhalen. Heb vooral gekeken naar de staat van de fiets. De framemaat is 57cm. Er zaten op de vork inderdaad geen bevestigingspunten voor een drager dus heb dit opgelost met slangenklemmen van tubus. Gr
Waarom na 2 maanden de fiets alweer verkopen? Bevalt hij niet?
Ook raar dat men de modeljaar niet weet.
Heb de fiets aangeschaft om een fietsvakantie te gaan doen. Na een paar dagen fietsen ben ik erachter gekomen dat ik erg veel last van mijn rug kreeg zodoende heb ik van alles gedaan aan de afstelling zadel en stuur maar ik kreeg het niet voor elkaar. Nu blijkt het dat de lengte van de bovenhuis te kort is. Heb deze fiets gekocht en er vanuit gegaan dat de framemaat wel goed zat aangezien deze hetzelfde is dan mijn Koga maar hier zit dus erg veel verschil in. Testrondje gedaan en fietste erg fijn nu na zon 1000km kom ik erachter dat de fiets toch aan de kleine kant is. Zou dit kunnen gaan aanpassen met allerlei ingrepen maar hier heb ik niet zoveel trek in. Gr
Misschien is hier iemand die het bouwjaar kan achterhalen? Ik denk dat het een van de eerste fiets zal zijn van de trekking lite serie.
Wereldfietser1989 schreef:
wo 17 jul, 2019 19:06
Misschien is hier iemand die het bouwjaar kan achterhalen? Ik denk dat het een van de eerste fiets zal zijn van de trekking lite serie.
stuur een berichtje naar Santos. Zij zullen je dit zo kunnen vertellen
Goede tip!
Santos is circa 12 jaar geleden gestart met het maken van de trekking lite fietsen. Aan de hand van het framenummer konden ze niets vinden over het bouwjaar omdat ik geen santos paspoort heb.
Misschien kun je uit het soort Magura remgreep afleiden uit welk jaar die afkomstig is. Als dat de originele remgrepen zijn tenminste.
Naar mijn idee heeft deze Santos 2 opvallende kenmerken.

1.
De remkabel van de achterrem loopt door het frame.
Ik kan me niet herinneren een Santos, van welk type dan ook, te hebben gezien die dit heeft.

2.
Naar mijn idee was de Trekking Lite een van de eerste modellen van Santos, waarbij alle soldeerverbindingen waren glad waren.
Bij deze fiets vind ik het opvallend dat alle verbindingen glad zijn, behalve bij het bracket.

Kennelijk een vroeg model?
Op basis van die 2 kenmerken moet het voor Santos toch mogelijk zijn om in ieder geval een grove datering te geven.

Peter
beste Peter

De remkabel loopt ook bij de nieuwe modellen met rohloff door de bovenhuis dus dit is opzich niet vreemd.

De rest van je punten heb je gelijk. Als de toekomstige koper het perse wil achterhalen zal ik opnieuw contact opnemen met Santos maar vind zo wel even goed.
Wereldfietser1989 schreef:
do 18 jul, 2019 17:02
De remkabel loopt ook bij de nieuwe modellen met Rohloff door de bovenhuis dus dit is op zich niet vreemd.
Oeps, je hebt helemaal gelijk.Ik heb me niet gerealiseerd dat het over de Trekking Lite ging en niet over de Travel Lite.
Ik denk dat ik de Trekking Lite nooit in het wild of in de winkel ben tegengekomen.

Succes overigens met de verkoop.

Peter