Additionally, paste this code immediately after the opening tag: schoolfiets (maar dan goed) te koop - Forum Wereldfietser

schoolfiets (maar dan goed) te koop

Je rijdt zelf op een mooie fiets met schijfremmen, naafdynamo,veel goed werkende versnellingen en dan..... wil je je kind naar school laten fietsen.

Ik heb dat opgelost met de onderstaande fiets.

Frame Mongoose Fireball in staal, zwart met witte spikkels
24" wielen met Schwalbe Marathon Plus Tour 50-559 banden (in goede staat)
RST T8 geveerde voorvork
Rollerbrakes voor en achter
Shimano 8 versnellingsnaaf
Naafdynamo voor
bedrade Philips LED-lampen voor en achter
Trelock RS440 slot

overstaphoogte frame: achter 65 cm, voor 86 cm
Zadelhoogte boven de grond: 85-105 cm
Framehoogte 38 cm

Deze fiets biedt de volgende voordelen:

1) het licht werkt altijd
2) de remmen werken altijd
3) de versnellingen werken altijd
4) vrijwel onverwoestbaar
5) de banden zijn lekbestendig
6) het uiterlijk is niet suf

Het enige nadeel dat ik kan bedenken, is dat de fiets niet echt licht is (maar dat is, zie punt 4, niet zo'n groot nadeel in het vlakke Nederland).

Mijn dochter is er 3 jaar op naar school gefietst (11 km heen en 11 km terug), zonder mankementen.
IMG_20190914_211217.jpg
IMG_20190914_211207.jpg
Ik wil er graag 250 euro voor. Af te halen in Beneden Leeuwen, tussen Tiel en Nijmegen.
beste JurriaanK, nette fiets en scherpe prijs, lijkt me.
het gewicht is al snel als bij een grotere maat, oa door de Nexus8-naaf.
hoe gaat dit met de broekspijp?
de korte stuurpen (voor bmx?) lijkt me ook passend voor kindermaat/-zitpositie.
daar heeft binnenkort weer iemand een goede fiets aan!
groet, hoogframe (aangepast zondagmiddag)
JurriaanK schreef:
za 14 sep, 2019 21:47
24" wielen met Schwalbe Marathon Plus Tour 50-550 banden (in goede staat)
tip: 50-550 is geen bandenmaat. wel 50-559, maar het lijkt kleiner. Dus misschien toch 50-507?
Tja, goed lezen is blijkbaar lastig. Het bericht gaat niet over een project en TS vraagt niet om een bandenadvies. Er staat "Ik wil er graag 250 euro voor. Af te halen in Beneden Leeuwen, tussen Tiel en Nijmegen" :idea: en het bericht staat bovendien in de rubriek "Te koop/Te ruil". :idea:
willem.m schreef:
zo 15 sep, 2019 13:20
Tja, goed lezen is blijkbaar lastig. Het bericht gaat niet over een project en TS vraagt niet om een bandenadvies.
Ik geef geen bandenadvies, maar een tip om voor de verkoop wel de juiste wielmaat te vermelden.
sjefke schreef:
zo 15 sep, 2019 13:33
willem.m schreef:
zo 15 sep, 2019 13:20
Tja, goed lezen is blijkbaar lastig. Het bericht gaat niet over een project en TS vraagt niet om een bandenadvies.
Ik geef geen bandenadvies, maar een tip om voor de verkoop wel de juiste wielmaat te vermelden.
Ok, moet ik ook beter lezen
Jullie hebben gelijk - de banden hebben bij exact kijken opschrift 50-559 (26x2.00).
Wat betreft de broekspijp: er zit een beschermingring op het kettingblad, en tenzij je met laarzen met franje gaat fietsen, is dat gewoon genoeg. Zo'n ketting hoeft ook niet te druipen van het vet.
Ik geef deze een voorzichtig duwtje - het wordt al weer lekker donker in de ochtenden, dus de combinatie naafdynamo + Philips SafeRide led-lampen was voor mij altijd een geruststellend idee als vader.