Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Snel Safari te koop - Forum Wereldfietser

Snel Safari te koop

Te koop aangeboden:

Wegens omstandigheden aangeboden een werkelijk
hagelnieuwe, ongebruikte Snel Safari in de maat 57
cm.

Stalen frame, gewicht circa 17,5 kg.

Uitgerust met shimano LX schakelgroep (27 versnel-
lingen), shimano LX naven, shimano v-brakes, exal
SP 19 velgen, sapim strong spaken, zoom stuurpen,
zoom zadelpen, tubus voordrager, tubus achterdrager,
schwalbe marathon banden, lumotec koplamp, axa
slot, kunststof spatborden en 2 bidonhouders.

De fiets is tegen meerprijs geleverd in een afwijkende
kleurstelling: brandweerrood met zwarte LX naven,
zwarte shimano v-brakes, zwart balhoofdstel, zwarte
axa dynamo, zwarte LX derailleurs en zwarte kunst-
stof spatborden. Verder is ook nog een Ortlieb stuur-
tashouder gemonteerd.

Op advies van Fred Snel tegen meerprijs voorzien van
versnellingsshifters op de framebuis en een klassiek
racestuur met zwart lint. Fred Snel had het qua greep-
mogelijkheden niet zo op een modieus vlinderstuur
en in zijn ogen kwetsbare en reparatiegevoelige draai-
shifters aan het stuur!

Behoudens een proefritje op de Amsterdamsestraat-
weg in Utrecht bij aflevering, is er wegens langdurige
ziekte verder helaas geen kilometer meer mee gere-
den. De fiets is werkelijk gloednieuw: geen krasje te
bekennen. Inmiddels leeft de fiets nu in het leverings-
programma voort onder de naam Steel Ride 28.

Ik heb er een kleine 2200 euro voor betaald. Ik wil er
nu graag 1400 euro voor krijgen. Je bespaart er dus
800 euro mee. Bij belanstelling en/of vragen graag
een PB met je telefoonnummer. Ik bel dan zsm terug.

Bijlagen

Uit welk jaar komt deze fiets? In 2018 had je er immers ook een te koop, maar die zal toen geen dynamo meer gehad hebben.
Leon schreef:
vr 18 okt, 2019 14:58
Uit welk jaar komt deze fiets? In 2018 had je er immers ook een te koop, maar die zal toen geen dynamo meer gehad hebben.
Aangezien Fred Snel inmiddels een aantal jaar gelden is overleden, zal de fiets al minimaal 4 jaar nieuw zijn.
Die was maar 2000 euro.
viewtopic.php?f=11&t=32403
Maar het kan ook niet die uit 2004 zijn, want waarom zou je daarna nog een andere fiets kopen, wegens ziekte?
viewtopic.php?f=49&t=25861&p=246827#p246827
Er zijn er dus drie????
Een mooie fiets hoor. Een paar onderdelen naar wens vervangen door iets moderners en je bent klaar.
Leon schreef:
vr 18 okt, 2019 15:15
Maar het kan ook niet die uit 2004 zijn, want waarom zou je daarna nog een andere fiets kopen, wegens ziekte?
Die ziekte betreft ongetwijfeld niet de huidige verkoper; Willem Dijkstra zal de fiets gekocht hebben van de eerste eigenaar (of misschien waren er nog meer tusseneigenaren) en schrijft dan ook nergens zelf die eerste eigenaar te zijn. De 2200 euro die hij ervoor betaald heeft, hoef je dan ook niet als catalogusprijs te gaan zoeken lijkt me.

Sowieso is een Snel Safari een prachtige fiets die vast iemand heel blij gaat maken!

Groetjes,

Carl
De verwarring is mijn schuld. In mijn memoriam naar aanleiding van het overlijden van Fred Snel had fou-
tief het jaar 2004 vermeld. Het is mij na plaatsing niet gelukt dit veranderen. Bovendien was het mij louter
om het in memoriam te doen.

De fiets zelf kan iedere kritische toets van een kijker
moeiteloos doorstaan. Gewoon gloednieuw! Zo nu
en dan kijk ik bij de betere fietsenzaken naar de prijs
van een gebruikte vakantiefiets. Dan zie een oude Avaghnon of Santos met derailleurs en heel levens-
ervaring voor rond de 1000 euro. In dat licht bezien
lijkt er mij niets mis met de prijs die ik vraag.

De verwarring over de prijs komt door de prijs van een vergelijkbare Steel Ride 28 in dezelfde kleur en dezelf-
de afmontage. Die kost dan zo'n 2200 euro.

Kom kijken en overtuig jezelf. Het is een prachtfiets!
Maar wat is nu het bouwjaar van de fiets Willem?
Als ik mag schatten, maar gewoon een antwoord van de verkoper is ongetwijfeld beter: rond de eeuwwisseling.
Lijkt inderdaad "nooit" gebruikt te zijn. Boeiend
Eén van de aardige dingen binnen de vereniging is dat onder de leden grote kennis is over vakantiefietsen en
fietsattributen. Als je de diverse advertenties bekijkt,
krijgt menig advertentie hilarische of kritische reacties.
Dat is mooi, want een koper kan hier lering uit trekken of het nodige van op steken.

Hier is het nodig om speculaties en/of aannames wat te temperen: ik heb beide fietsen zelf nieuw gekocht. Dat maakt mij dus de eerste eigenaar. En ja, ik ben degene
die langdurig door ziekte is getroffen. De laatste 5 jaar
is de situatie enorm verslechtert: de benen willen en kunnen niet meer. De ziekte is helaas onomkeerbaar.

Dan is gewoon de tijd daar om afscheid te nemen. Zelfs een goede e-bike is geen optie. Verkopen dus maar. De prijs die ik vraag voor de Safari en de Easy Rohler lijkt
mij prima in overeenstemming met het gebodene. De
foto's betreffen gewoon de geadverteerde fietsen.

Iemand kan natuurlijk een Snel Steel Ride 28 nieuw ko-
pen in dezelfde kleurstelling, er een racestuur op laten zetten en de shifters op de framebuis laten monteren.
Dat kost dan 2200 euro. Mijn Safari is helaas nooit ge-
bruikt, dus niet te onderscheiden van nieuw. Je kan
ook een tweedehands Avaghnon, van Herwijnen, San-
tos of Koga kopen met een zichtbaar intensief leven en een pak kilometers achter de rug bij de betere fietswin-
kels voor 999 euro. Ieder zijn ding. In dit licht bezien is
er niets mis met mijn vraagprijs.

De Easy Rohler heeft een luizenleventje gehad. Hij heeft
enkel nederland gezien, maar zelfs geen Amerongse
berg of Overberg, laat staan wat heuvels. De aanname
volgens een reactie dat de fiets ongeveer 800 km per jaar heeft afgelegd is onjuist. Juist door deze vervelen-
de ziekte het ene jaar amper 500, dan weer een jaar ternauwernood 600 en zelfs bijna 18 maanden niet om-
dat de benen dienst weigerden. De totaal afgelegde af-
stand zou zelfs zomaar een stuk minder kunnen zijn dan 10.000 km. Ook hier lijkt mij de prijs in overeenstem-
ming met het gebodene. Zelf heb ik nog nooit een Easy
Rohler aangeboden gezien voor, zeg, 1750 euro om het even of het nou één van de eerste betrof of een vroeg
(er) model met een pak ervaring. Nooit gezien. Niet op de site en niet bij de betere fietsenwinkel. Bovendien
krijgt de koper er bij mij ook nog een aantal nuttige din-
gen bij.

Ik denk dat beide fietsen goed zijn voor vele kilometers
en veel fietsplezier. Ze zijn immers niet bedoeld voor
boodschappen bij de supermarkt maar om kilometers
te maken. Ik hoop dus op een goed baasje voor beide!

Dus kom gerust kijken en een proefrit maken en oor-
deel gerust kritisch zelf. Als je een PBtje stuurt met je
telefoon neem ik zsm contact op om met je af te spre-
ken.
Maar waarom vertel je nu niet gewoon in welk jaar je ze nieuw hebt gekocht en doe je er een paar mooie foto's van de hele fiets bij?
Zeg nou niet dat jij nog nooit een ER hebt gezien voor onder de 1750 euro (er was er toevallig vandaag nog 1 op marktplaats. En ja die zijn ook binnen een uur weer weg)
Ik heb er zelf al een aantal gekocht voor onder de 1200 euro. (of zelfs nog goedkoper)
Met minder km dan dat jij aangeeft. Maar dat is eigenlijk niet te controleren.
En ja ze waren ook niet gestolen.
Kortom je mag best 2150 euro voor je fiets vragen. Maar kom nou niet met verhalen dat dit een fantastische aanbieding is. Want dat is het gewoon weg niet.

Nogmaals iedereen moet zelf weten wat ze willen betalen voor een 2dehands fiets.
Ik vind het veel en veel te duur.
Zelfs de allergoedkoopste Fahrradmanufakturs, van 699 euro, hadden in 2014 al een aantal jaren naafdynamo's.

Op de tweede foto van de rode fiets zie ik een LX achternaaf waar XT op lijkt te staan.

Op een van de foto's op MP zie ik wel een bijzondere overgang tussen het midden- en het grote blad. Ik denk niet dat ik ooit zo'n groot verschil tussen een midden- en een groot blad heb gezien.
https://i.ebayimg.com/00/s/MTAyNFg1NzY= ... P/$_86.JPG
Wat is dat voor cranckstel?
Hoi Willem,

Leuke fiets. In je post schrijf je dat de fiets voorzien is van Exal 19 velgen. Op de foto zie ik echter Mavic velgen. Klopt dit?