Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Te koop: Terra Nova Laser Compact 1 Tent - Forum Wereldfietser

Te koop: Terra Nova Laser Compact 1 Tent

Te koop: Terra Nova Laser Compact 1 tent, zo goed als nieuw. Ik heb de tent gekocht in mei 2019, nieuwprijs was €510,-. Daarna slechts 2 weken met zorg gebruikt, altijd met extra grondzeil om de bodem te beschermen. De originele verpakking is nog aanwezig. Voor foto's, zie marktplaats linkje onderaan.

De tent biedt ruimte voor 1 persoon, met in zowel de binnentent als de buitentent ruimte of bagage kwijt te kunnen. Deze tent heeft een zeer laag gewicht en is bijzonder door het kleine pakformaat van slechts 30x14cm (bereikt door de stokken op te delen in kortere segmenten). Ideaal om mee te nemen op de fiets! Ondanks het lage gewicht is de tent zeer goed waterdicht.

Reden van verkoop: Op zoek naar een iets ruimere tent, dus hoe geweldig deze tent ook is qua gewicht en pakformaat toch op zoek naar een iets groter exemplaar.

Specificaties:
Gewicht: 970 gram (fabrikant)
Pakformaat: 30x14cm
Waterkolom buitentent: 5000mm
Waterkolom binnentent: 6000mm
Slaapplaatsen: 1
Seizoenen: 3

Vraagprijs: 350,-
Advertentie op Marktplaats: https://www.marktplaats.nl/a/caravans-e ... -tent.html
Bijzonder, dit is exact dezelfde tent als de Terra Nova Laser Competition 1 tent. Het enige verschil wat ik kan ontdekken zijn de kortere stoksegmenten. De bruto-adviesprijs is wel 100 pond hoger, wow.
Bert van Sprang schreef:
vr 27 mar, 2020 13:08
Bijzonder, dit is exact dezelfde tent als de Terra Nova Laser Competition 1 tent. Het enige verschil wat ik kan ontdekken zijn de kortere stoksegmenten. De bruto-adviesprijs is wel 100 pond hoger, wow.
De verkoper heeft natuurlijk helemaal niks aan zo'n opmerking. En je wekt ook nog de indruk dat hij iets verkoopt dat te duur is of niet interessant. Op vele fora zijn dit soort commentaren niet toegestaan in een verkoop topic, en terecht.

Als je op de site van Terra Nova kijkt dan staat de compact te koop voor 450,- pond en de competition is in de aanbieding voor 352,- pond. De adviesprijs voor beide is gelijk.

Kortom, een compact, met een kleinere pakmaat, voor minder dan de aanbiedingsprijs van de competition is nog steeds een leuke deal.
Eens, ik heb ook even gekeken wat losse compact stokken kosten, deze kosten 75 pond, erg veel geld om mijn Competition (waar ik erg blij mee ben) mee op te waarderen. Ik reageer niet negatief op deze tent, verbaasde me alleen over het prijsverschil. Iemand die daar niet tegen kan, moet mooi op Marktplaats blijven. Ik heb op het Forum een stalen racefiets te koop, iemand maakt de opmerking dat deze fiets van 1980 is en de Campagnola-onderdelen niet origineel zijn, vind ik een hele goede aanvulling.
Fijn dat jij bepaalt waar iemand tegen moet kunnen, Bert. Ik vind het vreemd dat je in een verkoop topic meldt dat een andere uitvoering goedkoper is. Maar daar moet ik dan waarschijnlijk weer tegen kunnen?

Je levert tenminste nog een nuttige bijdrage door te melden dat het een fijne tent is.
In de regels voor verkopen en advertenties:
5. Overige reactiemogelijkheid
Natuurlijk is het toegestaan om n.a.v. van een advertentie een nieuw topic te openen over de voorgenomen aankoop van een product. Zoals dat al kan zonder dat er advertentie aan ten grondslag ligt. In zo'n topic mag wel over de prijs(ontwikkeling) worden gesproken of een mening over een product worden gegeven (uiteraard verwoord door argumenten, "ik vind, want ...", en bronvermeldingen). Daarmee wordt de discussie over een product gescheiden van een advertentie op het forum of elders
Bedankt allen voor de reacties,

Het is uiteraard correct dat de reguliere versie van deze tent iets goedkoper is dan de compact versie die ik hier in dit topic te koop aanbied.

However, dit is een niche product waarvan ik denk dat het juist onder fietsers een waardevol artikel kan zijn. Ja, de compact versie is duurder dan de normale versie. Maar als je dan toch investeert in een tent van 1 kilo, dan denk ik dat de pakmaat een groot verschil maakt! Lichtgewicht gaat uiteraard samen met minder volume aan fietstassen, en ik denk dat een tent met pakformaat met een maximale lengte van 30cm veel makkelijker gaat passen dan een tent met pakmaat maximum lengte 40+ cm.

Daarnaast denk ik tevens dat ik, gezien de uitstekende staat van deze tent, een prima vraagprijs hanteer. De basisvariant rond deze prijs? Misschien. De compact versie rond deze priijs? Zeker niet online te vinden!

Dus graag on topic. En mocht iemand interesse hebben, dan hoor ik dat graag.