Additionally, paste this code immediately after the opening tag: [Even uit de verkoop] Lowland Trailrunner 2 tent - Forum Wereldfietser

[Even uit de verkoop] Lowland Trailrunner 2 tent

NB: De tent is even uit de verkoop gehaald.

Te koop: Lowland Trailrunner 2 tent met bijpassende footprint / floorcover (ook van Lowland).

Twee jaar geleden nieuw gekocht. Sindsdien een aantal weekenden gebruikt. Altijd netjes behandeld. Droog en ruim opgeborgen.

Klassieker onder de Nederlandse tenten. Met drie haringen op te zetten. Twee ruime ingangen en aan beide kanten een kleine voortent. Uitstekende ventilatiemogelijkheden.

Gewicht (zelf gewogen): Lowland Trailrunner: 2624gram, footprint 326 gram.
Gewicht is incl. alle scheerlijnen + haringen (en dat zijn er veel ;))

Het is een heerlijke tent maar met de twee ingangen en het gewicht wat "overdone" voor een solo-kampeerder (en ik verwacht niet dat ik mijn vrouw mee ga krijgen ;)). daarom gaat hij in de verkoop.

De tent is waterdicht (ook de bodem) maar de naden van het grondzeil mogen wel een beurtje met Seam Sealer krijgen. Kan ik zelf ook doen maar dan gaat de prijs omhoog :P

Vraagprijs: xxx euro.
DSCN8381.JPG
DSCN8376.JPG
DSCN8377.JPG
DSCN8375.JPG
DSCN8378.JPG
Oja, de stoklengte is 43cm dus die kan je makkelijk ergens kwijt op de fiets :)
En wat is de werkelijke ruimte van de binnentent? wel handig voor de wat langere kampeerder om te weten, kon het zo 1,2,3 niet vinden.
_Peter_ schreef:
ma 24 aug, 2020 23:18
En wat is de werkelijke ruimte van de binnentent? wel handig voor de wat langere kampeerder om te weten, kon het zo 1,2,3 niet vinden.
Qua lengte van de binnentent geeft Lowland 230 cm op, maar ik heb zelf 220 cm gemeten (overigens zijn heel veel merken kleiner dan opgegeven). Breedste punt is volgens mij 130 cm (maar dat heb ik zelf niet na gemeten). Bij de voeten loopt het wat taps toe naar 110 cm. Twee reguliere matten kan je er zeker in kwijt.
Fedor, niet dat ik intersse in de tent heb, maar in de meeste tenten kun je de matten wel kwijt, als je gaat liggen en je uitstrekt wordt je meestal wel wat langer, en 220 cm is voor mij al aan de krappe kant als ik lig.
_Peter_ schreef:
di 25 aug, 2020 11:45
220 cm is voor mij al aan de krappe kant als ik lig.
Ik ben 1,85 en dan gaat het iig prima, ook nog met een arm boven het hoofd. En liggend op 6,3cm-mat en 10cm-kussen.
Fedor schreef:
ma 24 aug, 2020 15:42
De tent is waterdicht (ook de bodem) maar de naden van het grondzeil mogen wel een beurtje met Seam Sealer krijgen. Kan ik zelf ook doen maar dan gaat de prijs omhoog :P
Binnenkort ga ik de naden (en het tape) van het grondzeil zelf behandelen (seam sealer besteld). Dan is er iig een drempel weggenomen voor de potentiële koper(s) :D

Al na gelang hoeveel werk het is wordt de vraagprijs aangepast. Dat kan wel weer een nieuwe drempel worden ;)
Fedor schreef:
ma 24 aug, 2020 15:42
Te koop: Lowland Trailrunner 2 tent met bijpassende footprint / floorcover (ook van Lowland).
Toen we in 2009 onze vorige tent kochten, stond deze op de shortlist.
Mooie tent en voor die tijd niet bijzonder zwaar. We hebben ze van dichtbij gezien op een tentenshow. De kwaliteit zag er goed uit. Het was heet en drukkend weer, en het was een van de weinige tenten die ons de indruk gaf dat ze adequaat geventileerd was (de Nallo, die ook op de shortlist stond, is toen van de shortlist geschrapt, net als een tent van Lightwave.)

Waarom is het die Lowland dan niet geworden? Puur toeval. We kregen een geweldige deal op een tent van Eureka! die uit het assortiment zou verdwijnen. Zo zie je maar ...
derdekeer schreef:
di 25 aug, 2020 20:37
een van de weinige tenten die ons de indruk gaf dat ze adequaat geventileerd was (de Nallo, die ook op de shortlist stond, is toen van de shortlist geschrapt, net als een tent van Lightwave.)
Als ik de reviews van verschillende tenten zo lees is het idd bij veel tenten een heikel punt (of zelfs een echt probleem). Ik kan zelf moeilijk met andere tenten vergelijken maar de condensvorming is idd (erg) klein, en alleen op de buitentent.

Hmmm best een goede tent eigenlijk. Ik begin te twijfelen ;) Vooral nu ik mijn onderzoek zoveel problemen met andere tenten tegenkom.

Ik haal hem ff uit de verkoop totdat ik een waardige opvolger heb gevonden :D
Verkocht.