Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Volg mijn fietsreis door Balkan/Oost-Europa - Forum Wereldfietser

Volg mijn fietsreis door Balkan/Oost-Europa

Hej!

2mei stapte ik in de nachttrein van Utrecht naar Wenen om daar op 3mei op de fiets te stappen.
Inmiddels ben ik in Mostar, Bosnie-Hercegovina.

Je kunt mn verslagen lezen, foto,s kijken en mijn verdere reis volgen op

http://www.josv.waarbenjij.nu




Hier even de route (in grote lijnen) die ik tot dusver heb gefietst voor de geinteresseerden, iedere nieuwe regel is een nieuwe dag:

Wenen-Bratislava-Samorin
Samorin-Esztergom (niet langs Donau)
Esztergom-Dobocoko-Budapest
Budapest (vrije dag)
Budapest-Siofok-Balatonboglar
Balatonboglar-Fonyod-Badascony-Szentbekalla-Keszthely-Zalaegerzeg
Zalaegrszeg-Ljutomer-Ptuj-Slovenska Bistrica
Slovenska Bistrica-Celje-Ljubljana
Ljubljana (vrije dag, per trein Skocjan bezocht)
Ljubljana-Skofja Loka-Bled
Bled-Kranj-Ljubljana
Ljubljana-Logatec-Postojna-Rijeka
Rijeka-Bakar-Kraljevica-Krizisce-Hrelin-Fuzine-Belo Selo
Belo Selo-Sunger-Mrkopalj-Jasenak-Ogulin-Josipdol-Saborsko-Dreznik Grad
Plitvice vrije dag
Dreznik Grad-Korenica-Gospic-Karlobag-Starigrad
Starigrad-Novigrad-Benkovac-Roski Slap,Krka-Drnis-Muc-Split
Split-Omis-Baska Voda-Makarska-Podaca
Podaca-Ploce-Ophuzen-Metkovic-Buna-Mostar
Mostar (vrije dag)


edit: gistermiddag ineens erge last van mij kuit gekregen, dus vandaag maar weer een dagje langer in Mostar. Hopelijk kan ik morgen mijn reis vervolgen..
Komende week Montenegro doorkruise en verder naar Kosovo-Macedonie-Albanie-Griekenland en dan omhoog (Bulgarije-Roemenie etc)

Groeten uit Mostar!
Zorg dat je een goeie kaart hebt van Albanie, er staan maar heel weinig wegwijzers en ook bij het binnenrijden van de dorpen worden niet aangegeven welk dorp het is. Soms een beetje gokken, soms gok je verkeerd :?
nieuwe update incl fotos..
oa pas in Durmitor over gegaan, voordat er ook maar een auto of motor voorbij kon, wegens te veel sneeuw, en gisteren maar in de sneeuw de grens van Montenegro-Kosovo overgegaan.
Nu wel weer goed weer!
Hoi Jos,
Mooie foto's van Montenegro met al die sneeuw! Is die pas bij Durmitor nu al helemaal geasfalteerd? Ik heb 'm alleen vanuit Zabljak gedaan, 5 jaar geleden waren de laatste km's gravel.

Afbeelding
jep, helemaal geasfalteerd..
(op een plaats zelfs een basketbal veldje op het asfalt van de weg..)
ik heb het gered door ieder balkanland behalve servie en 5 dagen in Griekenland.
nu ben ik gestopt met fietsen,
een van de redenen is dat de fiets in t geheel aan vervanging toe was (nouja behalve t frame).
ga nog verder reizen per trein en fietsen doe ik volgend jaar of jaartje erna zeker weer, buiten europa wellicht en op een nieuwe goede fiets!