Additionally, paste this code immediately after the opening tag: kant en klare Weekendjes weg - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

kant en klare Weekendjes weg

Heel de heuvelrug

Rondje over de Utrechtse heuvelrug
Prachtige route, praktisch geheel door bossen, over heidevelden en zandverstuivingen. En bijna alleen maar (verhard en onverhard) fietspaden. Uitstekend bewegwijzerd.

* Lengte: 206 km(deden wij in drie dagen)

* Start en eindpunt: Verschillende plaatsen langs de route. Wij zijn in Wageningen gestart.

* Campings
Geen idee, het was (voor ons) te koud om te kamperen. Er zijn wel veel Vrienden op de Fiets adressen.

* Route GPS
Hij staat op bikely onder deze link, op GPSies onder deze link en je kunt de gps route hier downloaden in GPX formaat.

* Reisverslag
Kun je onder andere hier lezen.
Afbeelding
* Campings
Geen idee, het was te koud om te kamperen. [/quote]

Hans, het is (bijna) nooit te koud om te kamperen!!

Waarom denk je dat binnen deze club er elk jaar zo'n 25-30 man/vrouw de wintertrektocht doet?
Of de Sinterklaastocht..............

Dus te koud om te kamperen, nee , nee, bijna nooit niet.

En als je Marco vraagt, die heeft bij min 50 ( -50) of zoiets in Siberie nog gekampeerd...........

Dus.........

Kamperen, ook onder nul!


Afbeelding
Jans,

Ik zal je het telefoonnummer van mijn vrouw geven. Dan mag je haar gaan overtuigen... :wink:

Maat ik denk dat het een persoonlijke keus is. De een ligt aan het strand, de ander gaat liever een stukje fietsen...
Het fietsen vind ik leuk. Bij -35 in een tent liggen niet. Maar evengoed respect voor diegenen die dat wel doen hoor!
HansvanderVeeke schreef: * Route GPS
Hij staat op bikely onder deze link en je kunt de gps route hier downloaden in GPX formaat.
Jammer dat je op de google map kaartjes van Bikely geen fietspaden kunt zien. Die vind je wèl op de openstreetmap kaarten. Jouw gpx bestand kan je snel in gpsies.com lezen via deze link en zo de route ook op openstreetmap zien (met fietspaden, blauwe stippellijnen):
http://www.gpsies.com/mapOnly.do?isFull ... versie.gpx

Edit: Mocht bovenstaande link in gpsies niet te werken, probeer deze dan:
https://rejo.zenger.nl/topo/osm/?fn=htt ... versie.gpx


Kan ik gelijk zien waar een aantal fietspaden nog niet op de osm kaart staan om ze later in te kunnen tekenen (bijv rond de Tafelberg bij Laren ontbreken er nog een paar).
Minko,

Bedankt voor de tip. Op jouw aangegeven link staat inderdaad meer topografie.
Het was een kleine moeite, dus ik heb hem daar ook even neergezet.
Zie deze link (en ook in mijn berichtje aangepast)

Ook leuk om te zien dat hij automatisch hoogteprofielen maakt en andere ongein.
Rondje Drenthe

Rondje door de provincie Drenthe
Prachtige route,veel door bossen, over heidevelden en door natuurgebieden. En bijna alleen maar (verhard en onverhard) fietspaden. Uitstekend bewegwijzerd (maar niet volgens ons boekje).

* Lengte:463 km(deden wij in 6 dagen maar dan ook nog 80 km van en naar huis)

* Start en eindpunt: Verschillende plaatsen langs de route. Wij zijn in het noorden van de route gestart.

* Campings
Geen idee, het was (voor ons) te koud om te kamperen. Er zijn wel veel Vrienden op de Fiets adressen.

* Route GPS
Je kunt de gps route downloaden in GPX formaat en Garming formaat op de hieronder genoemde website.

* Reisverslag
Kun je onder andere hier lezen.
Afbeelding
Sorry verkeerd gepost, alleen Nederland.
Volkomen overbodig, maar het spuit door m'n lippen: een erg leuk initiatief.
Als ik het plaatsen onder de knie heb, zal ik ook mijn bijdrage leveren. Leuke tochten tot nu toe waarvan ook gedeelten zijn te fietsen. Thanx a lot.
Bedankt voor het compliment. We zijn benieuwd naar nieuwe tochtjes Dries!
Wat vind je moeilijk aan het plaatsen dan? Misschien kan ik je erbij helpen.
Het is weer mooi fiets- en kampeerweer! Daarom schop ik dit draadje nog maar eens omhoog in de hoop op meer kant en klare Weekendjes weg. 8)
Ik heb geen GPS :wink:

mario
Dit Paasweekend maken wij een rondje over de LF7 van Eindhoven tot iets voor Gorinchem, dan de LF9A richting Breda en dan de LF 13a weer terug richting Eindhoven.

Een rondje van 211 km en we gaan er 3 dagen over doen. Tentje gaat mee en we gaan kamperen op Natuurkampeerterreintjes die op of vlakbij de route liggen.
Dreelien schreef:Dit Paasweekend maken wij een rondje over de LF7 van Eindhoven tot iets voor Gorinchem, dan de LF9A richting Breda en dan de LF 13a weer terug richting Eindhoven.

Een rondje van 211 km en we gaan er 3 dagen over doen. Tentje gaat mee en we gaan kamperen op Natuurkampeerterreintjes die op of vlakbij de route liggen.
Leuk! Misschien kan je na afloop nog iets meer tips geven over dit rondje? Veel plezier!
Lang weekend door Zuid-Limburg, Eifel en de Hoge Venen
Een klein stukje Nederland (Zuid-Limburg), maar wel fantastisch.

Lang weekend (Hoch) Eifel en de Hoge Venen. Met o.a. de Rursee, Hohe Acht, Nürburgring, de Schwarzer Mann, Baraque Michel, Lac Gilleppe, en een drietal mooie fietsroutes door de Hocheifel.

* Lengte: ongeveer 450KM in 4 dagen (5500hm).

* Startpunt en eindpunt: Station Maastricht (met de fiets vanuit Echt naar Station Weert, 30KM).

* Campings
Rurberg (aan de Rursee), Schuld (aan de Ahr), en Schönberg

* Foto's
Klik

* Route GPS
Afbeelding
Hoi Bas, Als je je gps route online zet bijvoorbeeld via http://www.bikemap.net/ kan iedereeen deze geweldige tocht zelf downloaden.
Ons "Paasrondje" was schitterend. We hebben in Gemonde ( vlakbij onze woonplaats ) De LF7 opgepakt en hebben deze gevolgd tot aan Woudrichem. Een prachtig stuk over dijkjes en uiterwaarden van de Maas. Bij slot Loevestein zijn we met het voetveer overgestoken, een piepkleine veerpont ( een grote motorsloep ) We mochten met onze fietsen als eerste op de boot, de veerman was zeer behulpzaam met het in en uit de boot tillen van de fietsen, wat nogal een klus was, want de ligfietsen met volle bepakking zijn niet echt lichtgewicht.

In Woudrichem hebben we overnacht op camping de Mosterdpot. Niet echt de mooiste en beste camping, maar we hadden een goede plek op een groot grasveld en de douches waren warm en voor 50 cent had je 7 minuten warm water. Ze zijn het sanitair aan het renoveren, dus ik zal niet mopperen over de verouderde staat, want daar zijn ze dus druk mee bezig.
Woudrichem is echt de moeite waard om wat beter te verkennen. Een leuk vestingstadje waar genoeg te zien is.

Paaszondag zijn we van de LF7 overgestapt naar de LF9 die we tot voorbij Breda gevolgd hebben. Daarna zijn we afgeslagen de LF13 op om weer richting Eindhoven te gaan.

De 2e nacht hebben we gekampeerd op het natuurkampeerterrein bij Alphen: Landgoed de Hoevens. Heel mooi en ruim opgezet, maar allemachtig wat een muggen, en het was heel erg druk. Logisch natuurlijk met dat mooie weer. Ons viel vooral de enorme hoeveelheid luidruchtige kinderen op. Gelukkig was het 's nachts wel heerlijk rustig op de camping en begon het 's morgens niet al te vroeg.

De 3e fietsdag, Paasmaandag het laatste traject naar huis, hebben we met het knooppuntennetwerk gedaan. In een min of meer rechte lijn naar huis. Helaas was die lijn wel volledig tegen de wind in dus dat werd een taaie dag.

Al bij al hebben we 220 km in 3 dagen gefietst, heel netjes wat ons betreft.

Het lentegroen de knalgele weilanden en het prachtige weer maakten deze fietstocht echt een juweeltje. We hebben genoten.
5-daags rondje door Utrecht, Gelderland en Brabant

Twee weken geleden een leuk rondje gefietst vanuit Leusden.
Route: Leusden - Nederhemert-Zuid (Natuurkampeerterrein) - Aarle Rixtel (Natuurkampeerterrein de Biezen) - Groesbeek (Natuurkampeerterrein) - Loenen (Natuurkampeerterrein Zegeroord) - Leusden

Zelf de route uitgezet met behulp van de OSM fietskaart en de fietsrouteplanner van de ENFB Totaal 330 km

GPS track: http://www.gpsies.com/map.do?fileId=luawfqllyekadsng
Website: http://mijnfietsvakanties.web-log.nl
de link naar het clubhuis is nieuw voor mij als geregistreerd lid van WF. Als ik er op klik heb ik geen rechten. Kan iemand vertellen hoe dit werkt.

Koert
Hallo Koert,

stuur een e-mail naar IkBenLid@Wereldfietser.nl met je (forum)gebruikersnaam, echte naam en woonplaats. Je krijgt dan toegang.
koert siepel schreef:de link naar het clubhuis is nieuw voor mij als geregistreerd lid van WF. Als ik er op klik heb ik geen rechten. Kan iemand vertellen hoe dit werkt.

Koert
Volgens mij hoort je vraag niet thuis in dit Draadje Koert en het antwoord van Frank ook niet. We willen hier een weekendje weg en niet naar het clubhuis. :wink: