Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen op La Palma - Forum Wereldfietser

Fietsen op La Palma

Heeft iemand ervaring met fietsen op La Palma (Canarische eilanden)? Kun je er met een ER met stevige banden uit de voeten of moet er een echte off-road fiets aan te pas komen?
wimmo17 schreef:Heeft iemand ervaring met fietsen op La Palma (Canarische eilanden)? Kun je er met een ER met stevige banden uit de voeten of moet er een echte off-road fiets aan te pas komen?
Geen idee, maar moderne fietsen stammen uit 1885 oid, MTB banden zijn honderd jaar later. Slechte wegen zijn van alle tijden.
Ik zie op Google Earth een aantrekkelijke asfaltweg langs de noordzijde van de krater, op ruim 2,3 km hoogte. Ik vermoed dat voor zo'n trip een MTB-band met grof profiel niet ideaal is. Gewone stevige banden lijken me het juiste compromis.
Erg lichte verzetten lijken me wel nuttig op het hele eiland.
Leon
wimmo17 schreef:Heeft iemand ervaring met fietsen op La Palma (Canarische eilanden)? Kun je er met een ER met stevige banden uit de voeten of moet er een echte off-road fiets aan te pas komen?
Ja, ik heb er vorig jaar gefietst, prachtig.
Gaat uitstekend met een normale fiets.
Er zijn ruim voldoende geasfalteerde wegen waar je een mooie tocht over kunt uitzetten. Uiteraard zijn er ook onverharde paden te vinden voor als je liever off-road rijdt.
Op mijn site staan een hoop foto's (wel redelijk aan het eind van de Canarische Eilanden serie, want we deden eerst nog Lanzarote, Fuerteventura, Gran Canaria en Tenerife.)
Mocht je meer info willen hoor ik het wel.
Hele mooie plaatjes, Franck! En daar mag ik een jaar gaan wonen en fietsen...

Ter voorkoming van misverstanden: ik werk natuurlijk ook wel eens. :wink: