Additionally, paste this code immediately after the opening tag: slaapzak of niet in Zuid-Frankrijk - Forum Wereldfietser

slaapzak of niet in Zuid-Frankrijk

Voor een fietstocht van Belgie naar Zuid-Frankrijk van half augustus tot half september: is het noodzakelijk een slaapzak mee te nemen voor in de tent. Kan een dik katoenen laken dat je dichtstikt ook niet volstaan? Of zal dat te koud zijn?

Iemand ervaring?

Natuurlijk heb je een slaapzak nodig. Begin september is nachtvorst al mogelijk, zeker in de wat hogere regionen.
Als je een lichte slaapzak zoekt, moet je bv. eens bij Perry Sport kijken, voor 60 of 70 euro hebben ze daar slaapzakken van een kilo die je heel klein kunt samenpakken (stuffbag meegeleverd) en die warm zat zijn.

nou ik zou het ook maar doen, in dit geval zou ik toch zeggen beter mee verlegen dan om verlegen.
Ik weet niet precies waar je heen gaat maar ik heb zelfs wel eens een oude deken geleent omdat ik het koud had in m'n slaapzak. dat was dan wel in de bergen ±1200 meter.
groetjes carolien
Brrr, ik moet er niet aan denken om op pad te gaan zonder slaapzak in onze contreien, zeker niet als je vanuit ons landje vertrekt. Je kunt in de Elzas dagen hebben dat de temperatuur overdag niet hoger komt dan een graad of 12, om nog maar te zwijgen over de Ardennen. En zelfs in het zonnige Zuiden van Frankrijk kan het wel bitter koud worden 's nachts... dus investeer eerder in een lekker warm en compact donsje dan in een kleine besparing op gewicht... Een goede donzen slaapzak blijft ook comfortabel als het wél warm is, zo nodi met een paar stuuken van de rits open.

Veel warm slaapgenot,

groetjes,

Astrid

ik heb een hele goeie gekocht in de As adventure (van AS zelf) super licht en compact, geschikt tot 9 graden buitentemperatuur.
ik durf niet meer juist zeggen wat ik ervoor betaald heb, maar het was geen 50 euro denk ik.

Ik heb ooit eens nachtvorst gehad in Augustus in Luxemburg, dus zeker een slaapzak meenemen.

ik zou het niet doen!! 's avonds is een slaapzak meestal niet nodig, maar rond 4 uur wordt het behoorlijk koud.