Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Albanie, Bosnie en Servie - Forum Wereldfietser

Albanie, Bosnie en Servie

Eerst natuurlijk op de verkeerde plaats op het forum gezet...

Wie heeft ooit in Bosnie, Albanie of Servie gefietst, of bewust gekozen deze landen te ontwijken?
Wij zijn dringend op zoek naar informatie, en vooral ook overwegingen van andere fietsers, want de doorsnee Nederlander verklaart ons sowieso al voor gek...

Groetjes van Chantal

Hoi,

Wij fietsen deze zomer in Kroatie, eind aug. We landen in Dubrovnik. Vermits de strook land van Kroatie daar heel smal is zullen we waarschijnlijk wel een stuk Montenegro en Bosnie er bij nemen. Veel is er blijkbaar niet over te vinden. Misschien is deze site wel interessant voor je :
http://www.crazyguyonabike.com/journal/ ... egory_id=4
Dit is een verslag van een fietstocht van Istanbul naar Lissabon.
Een volgens mij interessante site is ook :
http://www-math.science.unitn.it/Bike/

Albanie wordt algemeen afgeraden om naar toe te reizen.

Groeten,

koen
Hoi,
En ik had Chantal beloofd dat er hier meer reacties zouden zijn! :cry:
Vooralsnog kan Google toch wel helpen. Vul bv in: fietsen albanie en je hebt al iets. Als je geavanceerd zoekt kun je ook tegelijk zoeken op bv fietsen en fietser, want dat zijn verschillende woorden. Als dat nog niet helpt zal het woord cycling in combinatie met het Engelse woord voor Albanië - is dat Albany? - toch wel leesvoer opleveren?
Groeten en succes, Leon

hallo,
ik ben vorig jaar april langs de adriatische kust gefietst. van italie door kroatie, bosnie en montenegro naar servie. vooral montenegro en zuid servie vond ik erg fijne fietslanden met veel bergen, heerlijke stranden, overal kampeermogelijkheden in de vrije natuur en de allerliefste mensen. in de buurt van kosovo kan het wat onrustig zijn, ben er zelf omheen gereden. in bosnie kan fietsen een probleem zijn ivm mijnen, soms moet er een omweg genomen worden. kamperen is niet veilig in bosnie, ik werd er vaak bij mensen thuis uitgenodigd om mee te eten of te logeren.
hoe dichter ik bij albanie, en kosovo, kwam, hoe vaker ik niet albanezen hoorde klagen over mensen uit dat land. de enige slechte ervaring die ik mee heb gemaakt in de voormalige yugoslavische staten was met albanees etnische servische politie. zelfs de albanezen die ik in ontmoette, waren niet te spreken over de veiligheid in hun land. misschien reden genoeg om het land niet te bezoeken, of juist wel?
groetjes lieven