Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Kooktoestellen in Finland - Forum Wereldfietser

Kooktoestellen in Finland

Beste medefietsers,

Ik ga binnenkort fietsen en kamperen in Finland. Ik vraag me af wat voor soort kooktoestel ik mee moet nemen (gas, benzine, spiritus). Ik ken alleen Camping Gaz, maar dat is niet echt lekker verkrijgbaar in Finland.

Kan iemand me op weg helpen?

Gr, Jurriaan

Een brander die geschikt is voor benzine, waaronder de 'vuile' benzine aan de pomp. De MSR branders zie je veel onder de Wereldfietsers als je op een van de vele activiteiten om je heen kijkt. Wij zijn sinds enige maanden ook over op een MSR. De MSR Whisperlite. Maar er zijn meerdere goede branders van o.a. MSR verkrijgbaar.

Keuze voor ons was een goede brander die niet ons niet dwong te zoeken naar de camping gaz flesjes.

Hallo.

Ik zou je ook MSR aanraden. Afhankelijk van het type dat je kiest, kun je er allerlei soorten brandstof in doen en dat maakt je erg flexibel. In de praktijk doen wij geregeld een pompstation aan voor een 'litertje loodvrij'. Maar ook bijv. diisel kan er in. Ook nog eens erg voordelig.

Je woont in trecht? Ik zou eens bij bijv. Bever Zwerfsport binnenlopen. Daar hebben ze de verschillende types staan.

Succes!

Sandra

Als je van plan bent alleen op campings te kamperen kun je je kooktoestel misschien wel thuislaten: vrijwel elke camping heeft een keuken waar je, meestal, electrisch kunt koken.

uhm, ik zou de MSR Dragonfly aanraden, een brander die snel kookt en die je heel zachtjes kunt zetten. neem eventueel een xtra fles fuell mee!

Heb net een Trangia aangekocht in Beversport.

Ik moet er nog mee op reis vertrekken, maar de eerste testjes zijn alleszins veelbelovend.


Het is misschien iets zwaarder dan andere vuurtjes, maar het werkt heel praktisch, en werkt heel erg snel.

Voor meer info over het toch wel speciale systeem: http://www.trangia.se/
Vraagje aan alle benzine-stokertjes.... na jarenlang een Coleman feather als benzinebrander te hebben gehad ben ik overgeschakeld naar MSR. Mijn laatste Coleman brander kreeg namelijk na drie jaar al een lek tankje, waardoor ik bijna een hut de lucht in deed gaan.

Mijn nieuwe MSR whisperlite werkt goed.... alleen.... brander en vingertjes worden telkens pikzwart, omdat de brander bij het voorverwarmen een dikke zwarte walm veroorzaakt als je kookt op pakweg euro loodvrij. Heeft iedereen dit probleempje? Bij de Coleman heb ik dit nooit gehad, die brandde gewoon meteen netjes blauwe vlemmen (voorverwarmen niet nodig).

Ben benieuwd,

Groetjes,


Astrid