Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Route in Slovenie - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Route in Slovenie

saartje schreef:
Rutger schreef: Wat zijn de argumenten van je man om naar Engeland te gaan? Ja ik weet ook wel dat het in Engeland mooi fietsen is. Het ligt dichtbij ..... :D
Engeland is bekend terrein (en ook mooi). Ik vind het juist leuk om een nieuwe bestemming op te zoeken.
Saartje
Als je over nieuwe bestemmingen spreekt, dan zijn er nog talloze andere landen waar het mooi is om te fietsen. Zelf zou ik als het dan toch gaat om mooie fietstochten in die hoek eerder Kroatie willen aanbevelen als je toch die kant op gaat. :D :D
Rutger schreef:
saartje schreef:
Rutger schreef: Wat zijn de argumenten van je man om naar Engeland te gaan? Ja ik weet ook wel dat het in Engeland mooi fietsen is. Het ligt dichtbij ..... :D
Engeland is bekend terrein (en ook mooi). Ik vind het juist leuk om een nieuwe bestemming op te zoeken.
Saartje
Als je over nieuwe bestemmingen spreekt, dan zijn er nog talloze andere landen waar het mooi is om te fietsen. Zelf zou ik als het dan toch gaat om mooie fietstochten in die hoek eerder Kroatie willen aanbevelen als je toch die kant op gaat. :D :D
Dat wordt dan volgend jaar. De keuze moet niet te groot worden, dan wordt het wel erg lastig. Op deze site is inspiratie genoeg te vinden voor jaren fietsen. Maar voor straks wordt het waarschijnlijk Slovenie. Nu nog mijn huiswerk doen.
Saartje
Ja, het wordt Slovenie. Heb alle berichten doorgenomen, geweldig.
Het idee op dit moment is om te beginnen in Muhr (Oostenrijk) en de Murradweg te volgen naar Maribor (laatste stukje zelf bedenken). Dan in Slovenie wordt het improviseren.
Rond Maribor wat rond fietsen met daarin Ptuj en Ruse. Het Cerknica-meer heb ik niet kunnen vinden. Wel de plaats Cerknica, maar dit ligt nogal zuidelijk en waarschijnlijk teveel uit de route. Dan natuurlijk naar Ljubljana en vandaar naar Radovljica en de grens over bij Tarvisio. Dan naar Villach, Spittal en terug naar het beginpunt Muhr. Van Spittal naar Muhr moet ik nog eens nazoeken of dit kan.
Pman (Peter) bedankt voor je tips en de mooie fietsroutes die je hebt gemaakt. Die hoogtemetertjes erbij vond ik wel even beangstigend. Ook de foto's en verslagen zijn leuk om te bekijken en geven ons een idee waar we aan beginnen en ook waar we niet aan willen beginnen, nogmaals bedankt.
Wij hebben een Volkswagen bus waar we de fietsen achterin zetten. De auto willen we ergens in de buurt van Muhr achterlaten. Als iemand daar een adres voor heeft hoor ik het graag. Ik zal zelf gan kijken naar een camping. Ook fietskaarten van Oostenrijk en Slovenie, Murradweg en Drauradweg willen we wel overnemen.
Saartje
Saartje, het Cerknica-meer is er niet altijd, dit komt door het zogenaamde karst-fenomeen een erg poreus gesteente waardoor water erg snel in de bodem verdwijnt en er ook zo veel grotten zijn in Slovenië, voor elke Sloveen 1 wordt wel gezegd. Vanuit de camping in Postojna (bij nog meer grotten, die op de camping is te prefereren boven die net buiten het dorp) is dit een mooie tocht door een mooi natuurgebied, beter dan de hoofdweg naar Planina die behoorlijk druk is. Of het verstandig is om in Muhr te beginnen weet ik niet als ik zo naar de kaart kijk, Spittal lijkt me dan een betere keuze ook als je misschien nog een stuk wil treinen. Andere mogelijkheid is natuurlijk dat 1 met de bus naar Muhr gaat om de auto op te halen.
Probeer in Slovenië zoveel mogelijk de witte wegen op de kaart te volgen en daarna de gele met 3 cijfers (Die soms ook onverhard kunnen zijn). Als je iets niet weet gewoon vragen, de meeste spreken ook Duits, Engels of Italiaans en sommigen Hongaars (begin in het Sloveens met prosim (alstublieft (vragende wijs) en dan in het Engels).

Veel plezier