Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen in IJSLAND - Forum Wereldfietser

Fietsen in IJSLAND

Name: Nanne

Email: ncastelijns@yahoo.com


Deze zomer wil ik 4 weken gaan fietsen in IJsland. Wie is daar eens geweest op de fiets en kan mij meer vertellen over de overnachtingen, wegen, klimaat, bereikbaarheid, afstanden en beste routes? Groetjes Nanne

Name: J.Bird

Email: pitbull@hotmail.com

Er is een boekje over FIETSEN OP IJSLAND van de Belgen Wim Tollenaere en Isabelle de Vis. Probeer het via: www.vakantiefietser.be
--- --- --- --- --- --- --- --- ---

Name: Ineke Hopman

Email: ihopman@freeler.nl

Een aantal jaren terug hebben wij gefietst in IJsland. Wij zijn eind mei geweest. Onderweg hebben we gekampeerd. Dat is heel goed te doen. Als geen camping in de buurt is, kan wild gekampeerd worden. Een aantal hoogtepunten waren Pingvalla vatn, vatnajökull, myvatn (ook dieptepunt, muggen!), Kjölur route (midden over het eiland, onverhard, maar prachtig).
Regenkleding is aan te bevelen. Wij zijn ook nog een stuk met de bus gegaan. De fietsen konden voorop(!) de bus.
Last van wind kun je ook krijgen. In Zuid IJsland is het vrij vlak en is geen boom te bekennen, dus de wind heeft vrij spel.
IJsland is zeker de moeite waard om te gaan.
--- --- --- --- --- --- --- --- ---

Name: Harry Wagenaar

Email: h.c.wagenaar4@freeler.nl

Als je van plan bent naar Ijsland te gaan, ga dan met de boot vanuit Hanstholm (DK). Het leuke hiervan is dat je ruim de tijd hebt om met andere mensen informatie uit te wisselen. Als je geluk hebt kun je een prachtige zonsondergang meemaken. Je verblijft drie dagen op de Faroereilanden alvorens de boot terug komt uit Bergen (N)om verder te gaan naar Seydisfjordur (oost IJsland), dit is zeer de moeite waard! Verder heb ik nog een en ander op mijn webstek staan http://home.planet.nl/~wagen177
--- --- --- --- --- --- --- --- ---

Name: De Tovenaar

Veel meer dan een dagrit om het fraaie Muggenmeer heb ik er niet gefietst, maar kijk eens op de
Trento bike pages, daar vind je een heleboel reisverslagen over IJsland.

--- --- --- --- --- --- --- --- ---

Name: De Tovenaar

PS:

De url is
http://www-math.science.unitn.it/Bike/C ... s/Iceland/

--- --- --- --- --- --- --- --- ---
Ik ga deze zomer IJsland rond fietsen. Zeven augustus kom ik terug, dan zal ik zsm de bevindingen op mijn site zetten. Nu kan je er al de route, fiets, tent en andere info vinden. Ook staan er foto's van eerdere (fietsloze) IJsland reizen. Het adres is http://www.creatingclouds.nl/iceland.

Marcel
mdeelen@creatingclouds.nl

IJsland? Mij veel te koud en te nat! Bovendien is het bier niet lekker en duur. Geef mij maar Spanje! Natuur, cultuur, geschiedenis en temperament. Fietsen in een zee van ruimte. Genieten van de Spaanse keuken. Je storten in een zenderende fiësta.
Zie mijn dialezing “Via de la Plata” op de Europese Fietsroumarkt, zondag 30 maart in Rotterdam. Wil je toch naar IJsland? Kom dan ook, want op de Europes Fietsroutesmarkt is heel veel. Vanaf 10 uur in de morgen. Vergeet je klok niet een uurtje vooruit te zetten, want je mag niks missen.

joh ga effe een end fietsen met je Spanje. Nee dat is pas cultuur, een stelletje achterlijke machos die in een majo een stier doden... ja veel beter dan de IJslandse cultuur van verhalen en vertellingen. Saga's. Hey ieder z'n eigen ding. En om nou een land aan te vallen op hun bier getuigd toch ook niet echt van een ver verdiept cultureel bewustzijn. Blij dat zulke positieve mensen hun heil zoeken in Spanje. Plezier ermee!

Cultuur en geneugten des levens hoeven geen tegenstelling zijn, maar kunnen uitstekend samengaan. Ook op de fiets en apres-fiets. Wat betreft verhalen: Cervantes, de meest geprezen auteur allertijden was natuurlijk een Spanjaard
Hoe ik over stierenmishandeling denk, zie je op bladzijde 188 van mijn gids DE ZILVERROUTE. Overigens is Spanje veel meer dan stieren, costa's en friet van Piet. Juist op de fiets ontmoet je het echte Spanje. By the way, hebben ze op IJsland stieren, of jagen ze alleen maar op kabeljauw?
Ben je morgen met IJsland op de Europese Fietsroutesmarkt, want wie ben ik? Er zijn natuurlijk mensen die juist naar IJsland willen. Accentueert nu juist de veelzijdigheid.

Dat wilde ik maar even zeggen: een Spanje gek hoeft van mij niet naar IJsland en omgekeerd net zo min. Dus om meteen te gaan zeuren over cultuur en zo terwijl je er eigenlijk niets (of te weinig) van af weet vind ik dan ook weer een beetje not done. Ik kom morgenmiddag wel even kijken... denk ik... weet 't nog niet zeker... waarschijnlijk wel... hmm...

Heb je mij horen ozeuren over cultuur in IJsland. Ik had het alleen maar over het klimaat en het bier.

Ondertussen ben ik in IJsland geweest... op de fiets! Het was super en als je nog eens wat anders-dan-anders wil op vakantie.. ga naar IJsland. Het weer, de kosten, de wegen, de mensen en zelfs het bier valt heel erg mee. De natuur is verbazingwekkend afwisselend en bijzonder. De ruimte is overweldigend, de wegen lekker primitief, de mensen erg aardig en de geisers het toppunt! Wat wil je nog meer?

Voor meer info, mail ncastelijns@yahoo.com. Groetjes Nanne :D

Heb je nog wat bier meegenomen uit IJsland? Dan kunnen we dat op komende kampeerweekend proeven.
Neem je ook fot's mee naar het weekend. Wie weet ga ik zelfs overstag!

groetjes,

Bert
Mijn e-mail en webstek zijn ondertussen gewijzigd:

http://home.zonnet.nl/harry-fietsenaar
email: harry-fietsenaar@zonnet.nl

beheerder schreef:Name: Harry Wagenaar

Email: h.c.wagenaar4@freeler.nl

Als je van plan bent naar Ijsland te gaan, ga dan met de boot vanuit Hanstholm (DK). Het leuke hiervan is dat je ruim de tijd hebt om met andere mensen informatie uit te wisselen. Als je geluk hebt kun je een prachtige zonsondergang meemaken. Je verblijft drie dagen op de Faroereilanden alvorens de boot terug komt uit Bergen (N)om verder te gaan naar Seydisfjordur (oost IJsland), dit is zeer de moeite waard! Verder heb ik nog een en ander op mijn webstek staan http://home.planet.nl/~wagen177
--- --- --- --- --- --- --- --- ---

beheerder schreef:Name: Harry Wagenaar

Email: h.c.wagenaar4@freeler.nl

Als je van plan bent naar Ijsland te gaan, ga dan met de boot vanuit Hanstholm (DK). Het leuke hiervan is dat je ruim de tijd hebt om met andere mensen informatie uit te wisselen. Als je geluk hebt kun je een prachtige zonsondergang meemaken. Je verblijft drie dagen op de Faroereilanden alvorens de boot terug komt uit Bergen (N)om verder te gaan naar Seydisfjordur (oost IJsland), dit is zeer de moeite waard! Verder heb ik nog een en ander op mijn webstek staan http://home.planet.nl/~wagen177
--- --- --- --- --- --- --- --- ---
En hoelang ben je dan eigenlijk onderweg naar ijsland? Die 3 dagen op de Faroereilanden die zijn zo opgevuld met fietsen, maar uiteindelijk wil je wel naar ijsland hé. En volgens mij ben je een kleine week onderweg, als je dan nog terug wil op dezelfde manier dan ben je misschien anderhalve week onderweg met de boot.
Ik ga wellicht in 2005 naar ijsland en dacht eerst aan het vliegtuig, maar een boot valt misschien ook nog te overwegen.
Ik ben 50 dagen aan het fietsen geweest in IJsland (eerlijkheid gebied me om te melden dat ik ook nog wat dagen de bus heb genomen) en het was geweldig. Al mijn bevindingen inclusief een dagboek en uitgebreid route overzicht samen met iets van 900 foto's is te vinden op http://www.creatingclouds.nl/iceland (wel allemaal in het engels).

Elk angstig vooroordeel wat je kan hebben kan ik volledig tegenspreken. Met het weer moet je veel geluk hebben. Ik sprak met mensen die het rondje tegende klok in maakten en zij hadden stuk voor stuk nagenoeg elke dag slecht weer gehad (behalve dan de dag dat ik ze tegen kwam, want ik heb slechts van de 50, 6 dagen langdurig regen gehad).

Voor elk ziekelijk detail kan je een kijkje nemen op mijn site en voel je vrij om je reactie te laten horen.

ps. de IJsland verslaving is compleet: oktober 2005 ga ik emigreren.