Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Meer dan 30.000 POI van campings voor in je navigatie - Pagina 13 - Forum Wereldfietser

Meer dan 30.000 POI van campings voor in je navigatie

274 berichten
De zomerupdate 2019 van www.archiescampinsg.eu staat nu online!
Let op: typefoutje in de url...
Archiescampings update voor dit najaar is nu online!

Mocht u nog kampeerplannen hebben voor de komende maanden, dan is het gelet op de weer vele veranderingen zeker de moeite waard even de laatste informatie binnen te halen en te installeren.

Als u plannen hebt het zuiden van Engeland te bezoeken dan is het gebruik van deze laatste update zelfs een absolute must.
Al weer een tijdje geleden is hier gevraagd om voor de Engelse campings aan te geven of er tentkampeerders welkom zijn. Dit omdat hier nogal wat campings zijn waar dit niet het geval is. Na enthousiaste toezeggingen om dit te helpen uitzoeken is (zols vaker het geval) het erg stil gebleven.
Ik ben dus nu maar zelf aan dit gigantische karwei begonnen en ben nu gevorderd tot ongeveer de helft vanuit het zuid naar noord werkend. Ook heel veel openingsdata zijn hier toegevoegd. Hopelijk is heel Engeland klaar voor het nieuwe fietsseizoen.

Hartelijk dank aan iedereen die door het geven van feedback er voor hebben gezorgd dat weer veel gegevens zijn verbeterd en aangevuld!
Als u zelf ook opmerkingen/vragen/verbeteringen hebt, laat het aub even weten via het contactformulier op de website (www.archiescampings.eu)!
Degenen die regelmatig mijn website- www.archiescampings.eu - bezoeken zullen hebben gezien dat ik al enige tijd bezig ben met het “renoveren” van het gehele campingbestand van de UK.
Hoewel ik hiermee al een heel eind ben gevorderd, zal het nog zeker een aantal maanden duren voordat dit project is afgerond.

Wellicht vraagt u zich af waarom deze speciale aandacht voor één land.
Iedereen die wel eens in de UK heeft gekampeerd, en met name de tentkampeerders, zal hebben ondervonden dat aan campings aan de andere kant van de Noordzee een andere invulling wordt gegeven dan in de rest van Europa.
Nergens is het percentage campings zo groot waar tenten niet worden toegestaan. Bovendien zijn er duizenden kleine campings (meestal met slechts 5 tot 10 plaatsen) waar alleen leden van een van de twee grote campingclubs (de CL- en CS-campings in mijn bestand) welkom zijn. Daarnaast zijn er ook vrij veel campings waar de kinderen niet mee mogen op kampeervakantie, omdat uitsluitend volwassenen worden toegelaten.
In deze update ziet u in Zuid- en Midden-Engeland hoe ik heb geprobeerd meer duidelijkheid te geven over waar u wel of niet terecht kan, zodat u niet onnodig onaangenaam verrast wordt.

Uiteraard blijft natuurlijk mijn aandacht ook gericht op de rest van Europa, zodat voor iedereen die geïnteresseerd is in kamperen weer veel nieuws te vinden is.
De laatste update van dit jaar van www.archiescampings.eu staat nu online.
Zoals u gewend bent aan het eind van het jaar is hierin ook al het nieuwe aanbod voor 2020 van Camping Card opgenomen.
Nieuw is dat u voor het eerst niet meer het aanbod van Camping Cheque zult vinden om de eenvoudige reden dat Camping Cheque vanaf 1 januari definitief is gestopt.
Ook Best Deal kan ik helaas niet langer aanbieden, de reden daarvoor is dat ze geen “vast jaaraanbod” van voordeelcampings meer presenteren. “Hun” campings worden op hun website bekend gemaakt, waardoor ze hun aanbod indien gewenst dagelijks kunnen veranderen.

Op de vrijgekomen plaatsen vindt u nu de kleine Britse clubcampings die alleen toegankelijk zijn voor clubleden en dus ook alleen voor hen interessant zijn.

Hiermee hoop ik een hoop teleurstellingen te voorkomen voor kampeerders die aan de andere kant van de Noordzee willen kamperen. Mocht u geen clublid zijn van een van de twee organisaties - en dat zal voor de meesten gelden -, dan adviseer ik u dus deze meer dan 3000 campings niet te downloaden.
Voor tentkampeerders, die op relatief enorm veel campings in de UK niet welkom zijn, is nu ook aangegeven dat ze hier niet terecht kunnen.

Tot slot wens ik u een geweldig kampeerjaar toe in 2020!
archie schreef:
vr 27 dec, 2019 13:53

Op de vrijgekomen plaatsen vindt u nu de kleine Britse clubcampings die alleen toegankelijk zijn voor clubleden en dus ook alleen voor hen interessant zijn.

Hiermee hoop ik een hoop teleurstellingen te voorkomen voor kampeerders die aan de andere kant van de Noordzee willen kamperen. Mocht u geen clublid zijn van een van de twee organisaties - en dat zal voor de meesten gelden -, dan adviseer ik u dus deze meer dan 3000 campings niet te downloaden.
Voor tentkampeerders, die op relatief enorm veel campings in de UK niet welkom zijn, is nu ook aangegeven dat ze hier niet terecht kunnen.

Tot slot wens ik u een geweldig kampeerjaar toe in 2020!
Hoe zit dit in de (iPad) app? Zijn die dat wel te zien en hoe onderscheiden we de verschillende soorten (Britse clubcampjnfs, tenten niet welkom) campings daar?
Hallo Hans,

Helaas zijn de apps voor iOS (en Android) op dit moment nog niet aangepast aan de nieuwe informatie, is me gebleken, ondanks dat ik de ontwikkelaar/eigenaar van de apps al bijna een half jaar geleden op de hoogte had egsteld van deze veranderingen.
Hij heeft me inmiddels beloofd dat binnen enkele weken de apps zullen worden aangepast.

De Britse clubcampinps zullen dan apart kunnen worden geselelecteerd.
In de beschrijving van de overige campings wordt aangegeven als tentkampeerders niet welkom zijn.

.
De problemen met de apps zijn nu opgelost en de apps zijn weer normaal beschikbaar in de stores.

Groeten,
Archie
Sinds een paar uur is er weer een nieuwe update van www.archiescampings.eu online. Veel campinggegevens zijn weer geactualiseerd in heel Europa, met name veel telefoonnummers en openingsdata bleken te zijn veranderd.

Vooral in Denemarken en voormalig Joegoslavië (Bosnië-Herzegovina, Noord- Macedonië, Servië, Slovenië en Kroatië) zijn deze keer veel gegevens aangepast.
Als u plannen hebt om een van deze landen te bezoeken is het absoluut belangrijk voor vertrek de laatste informatie te downloaden!

Om alle gegevens zo actueel mogelijk te houden, is het enorm belangrijk dat iedereen die iets ontdekt dat niet 100% (meer) correct is even een mailtje stuurt via het contactformulier op mijn website.

Archie
Ook al is het momenteel voor zover ik weet niet mogelijk is ergens te kamperen, kunnen we natuurlijk wel alvast eens denken aan het moment dat we er weer wel op uit kunnen trekken.
Om op dat moment te zijn voorbereid heb ik zojuist dus zoals gebruikelijk de tweemaandelijkse update van www.archiescampings.eu online gezet.
Hou er wel rekening mee dat de vermelde openingsdata zeker in deze tijd allesbehalve betrouwbaar zijn.

Voor sommige, met name kleine, campings geldt misschien dat ze deze periode helaas niet zullen overleven en definitief zullen moeten sluiten.
Als u hiervan weet hebt, laat het me dan aub zo snel mogelijk even weten via het contactformulier op de website of via de feedback knop in de apps.
Hoi,

Ik heb de Archie-app op mijn Iphone geüpdatet. Maar ik zie geen campings? Instellingen staan m.i. goed. Weet iemand wat er mis is?

Verder heeft de kaart een zwarte ondergrond, dit is niet fijn, is dit in te stellen?

Fijn weekend
Terra
Ik heb het hier net geupdated, maar het werkt hier prima, Geen idee waarom je geen campings ziet.
Ook geen idee wat je bedoelt met een zwarte achtergrond, zie bijlage
25E56B3F-FD31-44EE-9955-7DFE4880E91A.jpeg
ik heb mijn instellingen gereset en nu lijkt Archie het weer te doen.
NB weet iemand campings die wel open zijn voor fietsers (m.u.v. het sanitair)
Dat wordt natuurlijk de grote vraag. Ik denk dat het nog iets te vroeg is om een antwoord te krijgen, eerst voor Nederland, en later misschien ook voor bijvoorbeeld Duitsland.
Terra schreef:
di 28 apr, 2020 18:23
ik heb mijn instellingen gereset en nu lijkt Archie het weer te doen.
NB weet iemand campings die wel open zijn voor fietsers (m.u.v. het sanitair)

Natuurkampeerterrein in Wijnjewoude is open muv sanitair

Hier een lijst met campings met prive sanitair.
https://www.kampeermeneer.nl/camping-me ... -sanitair/
Wim schreef:
di 28 apr, 2020 18:36
Dat wordt natuurlijk de grote vraag. Ik denk dat het nog iets te vroeg is om een antwoord te krijgen, eerst voor Nederland, en later misschien ook voor bijvoorbeeld Duitsland.
Volgens mij verschilt het per veiligheidsregio wat er besloten is over campings.
Het kan dus zijn dat sommige campings wel open zijn (m.u.v. sanitair)
Maar hoe vindt je die?
Na een voorseizoen waarin kamperen vrijwel onmogelijk was, staan we nu voor een zomer waarin bijna alle Europese campinghouders u weer graag zullen zien verschijnen!

Mocht ook u er binnenkort op uit willen trekken met uw tent, caravan of camper, in eigen land of verder weg, neem dan aub even de laatste update van www.archiescampings.eu mee, waarin weer heel veel aanpassingen zijn aangebracht. Hou wel in de gaten dat door alle bijzondere omstandigheden niet alle informatie 100% correct zal zijn. Dit geldt met name bv. voor de openingstijden. Nog meer dan anders adviseer ik u dus kort voor aankomst even te bellen ter controle of u terecht kunt.

En als u iets ontdekt dat sowieso zou moeten worden aangepast in het bestand, stuur dan aub zo snel mogelijk even een mailtje!
Archies heeft ons al heel veel plezier gegeven. Wij gebruiken eigenlijk vooral de poi's in Maps.me.

Wat zou het mooi zijn als je net als in de app via de poi op de website van de camping kunt komen. Zal allemaal wel erg lastig zijn maar wilde het toch vermelden.
Een maand later dan gebruikelijk staat weer een update online van www.archiescampings.eu.

Velen hebben waarschijnlijk hun oorspronkelijke vakantieplannen het afgelopen jaar moeten wijzigen door de pandemie en kwamen misschien op andere plaatsen dan gebruikelijk.
Of dit de reden is dat ik nog meer feedback heb mogen ontvangen dan in andere jaren, weet ik niet, maar zeker voor diegenen die nog dit jaar gaan kamperen, is het zeker verstandig deze laatste update met veel veranderingen te downloaden en te installeren, maar natuurlijk ook voor iedereen die gewoon up to date wil blijven.

Mocht u zelf ook nog iets hebben ontdekt dat niet (helemaal) juist is en dit nog niet hebben gemeld, doe dit dan aub alsnog even!
Aan het eind van een jaar waarin niets normaal leek te zijn, vindt u toch zoals altijd ook nu weer een update van de campinggegevens van www.archiescampings.eu.
Ondanks alles bevat deze update enorm veel nieuws, zo vindt u bijvoorbeeld het aanbod 2021 van de voordeelcampings voor de gebruikers van de Camping Card.

Ik wens u allen voor het jaar 2021 een geweldig campingjaar waarin we in goede gezondheid weer als vanouds van camping naar camping door heel Europa kunnen trekken.

Vriendelijke groeten,
Archie
Ook zo benieuwd of we er dit jaar er weer op kunnen uittrekken? En zo ja, wanneer en waar?
Om op alles voorbereid te zijn, is het natuurlijk verstandig om alvast je navigatiesysteem even te voorzien van de laatste campinggegevens van www.archiescampings.eu.
Je zult zien dat er weer een enorm aantal aanpassingen te vinden zijn.

Hou er aub wel rekening mee dat heel veel campings in verband met de pandemie de normale openingstijden hebben aangepast.
Controleer dus altijd even vooraf of je op de camping van je keus ook echt terecht kunt!