Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Meer dan 30.000 POI van campings voor in je navigatie - Pagina 9 - Forum Wereldfietser

Meer dan 30.000 POI van campings voor in je navigatie

274 berichten
Update 01-05-2016 van www.archiescampings.eu staat nu online.

Naast de gebruikelijke aanpassingen en uitbreidingen is de belangrijkste wijziging dat het nu ook mogelijk is vanaf mijn website excel-bestanden te downloaden met campings langs de belangrijkste Europese hoofdwegen, zoals die voorheen te vinden waren op de website van mijn Belgische partner Parafoeter.
Zelf even printen en u hebt op een paar A4’tjes een overzicht van campings die onderweg beschikbaar zijn voor een overnachting.
U vindt de bestanden door te klikken op Parafoeter’s Corner.

Iets ontdekt dat niet (meer) klopt? Stuur dan aub even een mailtje via mijn website zodat we met zijn allen up to date blijven!
De laatste update van http://www.archiescampings.eu voor het zomerseizoen staat online.
Mocht u dus binnenkort gaan kamperen, neem dan alstublieft even de moeite de laatste gegevens op uw navigatie te zetten, er is namelijk weer heel wat veranderd.

Prettige vakantie!
Archie
Ik heb een vraag over dit bestand. Na installatie van dit bestand kan ik met de knop 'find' op mijn GPSMAP 64s een lijst krijgen met alle campings in de buurt. Na selectie van bijvoorbeeld de dichtbijzijnde zie ik deze dan op de kaart met het symbool A van Archies.

Is het ook mogelijk de campings in de omgeving op de kaart op de GPS zelf te bekijken in plaats van alleen in lijstvorm?
Daan, dat kan wel alleen moet je dan heel erg inzoomen, je omgeving wordt dan iets van 100 meter. Als je Archies niet hebt geïnstalleerd krijg je ook een lijst van campings (of hotels bijvoorbeeld) te zien alleen niet zo veel of zo up to date. Je GPS geeft ook aan hoeveel km in welke richting de camping zich bevindt, de dichtsbijzijnde als eerste.

Als iets wilt wat je vraagt zul je naar een App op android als osmand moeten gaan kijken. Voor zover ik weet voldoet geen enkele Garmin aan wat je eigenlijk wilt.
In juni heb ik drie weken in Engeland en Wales gefietst met tent en bleek dat veel campings die in het Archies bestand staan (waarvoor weer mijn grote dank) geen tentplaatsen bieden.
Wat wel hielp was dat op de OSM veel campings zijn ingetekend met symbolen voor tent of camper/caravan campings. (dit was i.i.g. zichtbaar met OpenAndroMaps i.c.m. Locus). Bij "Farm" campings vaak niet en deze bleken ook niet altijd geschikt voor tentkampeerders. Inns bleken wel zeer geschikt voor tenten (heb je ook beer en pubgrub).
Zou het mogelijk zijn in het Archies bestand onderscheid te maken tussen campings die wel en niet geschikt zijn voor tentkampeerders?

Dank, Frans
fsap schreef:In juni heb ik drie weken in Engeland en Wales gefietst met tent en bleek dat veel campings die in het Archies bestand staan (waarvoor weer mijn grote dank) geen tentplaatsen bieden.
Wat wel hielp was dat op de OSM veel campings zijn ingetekend met symbolen voor tent of camper/caravan campings. (dit was i.i.g. zichtbaar met OpenAndroMaps i.c.m. Locus). Bij "Farm" campings vaak niet en deze bleken ook niet altijd geschikt voor tentkampeerders. Inns bleken wel zeer geschikt voor tenten (heb je ook beer en pubgrub).
Zou het mogelijk zijn in het Archies bestand onderscheid te maken tussen campings die wel en niet geschikt zijn voor tentkampeerders?

Dank, Frans
Hallo Frans en alle anderen,

Uiteraard ben ik graag bereid in mijn gegevens de opmerking toe te voegen dat tentkampeerders worden geweigerd op sommige campings. Alleen moet ik dat dan wel weten, dus laat me aub even weten, zoals ik dat trouwens regelmatig ook vraag, of er iets aan de gegevens kan worden verbeterd!
Mijn website is puur een hobby website en ik kan echt niet de ruim 32.000 campings die er inmiddels op staan persoonlijk op alle details controleren.
Hiervoor ben ik dus afhankelijk van alle kampeerders (jaarlijks enkele honderdduizenden) die gebruikmaken van mijn gegevens.
Kortom: niet alleen een website VOOR, maar vooral ook een website DOOR kampeerders!

Archie
@daan
Je kan bij de meeste Garmins het zoomniveau instellen waarop je de eigen waypoints wilt tonen op de kaart. Dat hoeft niet pas op 100m maar kan ook vanaf 3km. Zit ergens in je kaartinstellingen. Je k an met de garmin poiloader ook de standaard A veranderen in een bitmap van een tent.
archie schreef:Uiteraard ben ik graag bereid in mijn gegevens de opmerking toe te voegen dat tentkampeerders worden geweigerd op sommige campings. Alleen moet ik dat dan wel weten, dus laat me aub even weten, zoals ik dat trouwens regelmatig ook vraag, of er iets aan de gegevens kan worden verbeterd!
Mijn website is puur een hobby website en ik kan echt niet de ruim 32.000 campings die er inmiddels op staan persoonlijk op alle details controleren.
Er zijn een paar trucs om er bij het overgrote deel van de Britse campings achter te komen of er tenten mogen staan.
Veel Britse campings hebben bij Archies een code gekregen (CS of CL), die tussen haakjes achter de naam van de camping staat.

CS staat voor een Certificated Site voor leden van de Camping & Caravanning Club, waar maximaal 5 caravans/campers en 10 tenten mogen staan. Dit zijn circa 1600 terreintjes, die worden beheerd door een boer of particuliere landeigenaar. De C&C Club beheert zelf nog 108 grotere campings. Op al deze terreinen zijn tentkampeerders in principe welkom, al moeten die eigenlijk wel lid zijn van de C&C Club. Als de beheerder daar moeilijk over doet, kun je meestal ter plekke lid worden. Een tijdelijk overzees lidmaatschap kost 28 pond (en een pond is zelfs nu nog altijd meer waard dan een euro...). Heb je een CCI pasje (Camping Card International, zie dit topic), dan word je beschouwd als lid van de C&C Club (al kan ik niet garanderen dat elke terreinbeheerder dit weet, of wil weten; fervente voorstanders van de Brexit zouden wel eens niet onder de indruk kunnen zijn van welk buitenlands campingpasje dan ook :? ). Zie hier voor meer info.

CL staat voor een Certificated Location voor leden van de Caravan Club. Ook dit zijn kleine terreintjes (circa 2500) in particulier beheer. Van de 200 terreinen die de Caravan Club zelf in beheer heeft, zijn er slechts 40 met tentplekken. De kans dat op een CL-terreintje tentkampeerders welkom zijn, lijkt me uiterst klein (als de eigenaar wel tenten toe had willen laten, had hij zijn terrein immers voor de C&C Club open kunnen stellen). (Wij hebben 20 jaar terug wel eens geprobeerd om laat op de avond stiekem onze tent op te zetten in een Caravan Park. De eigenaar van de enige bewoonde caravan op het terrein waarschuwde toen de campingbaas, die ons sommeerde om direct te vertrekken. We waren nog bereid om te betalen voor een warme douche en daarna weer weg te gaan, maar ook dat was onbespreekbaar. Vorig jaar dronken we in Schotland koffie in een afgelegen tearoom die op een CL-terrein stond. De eigenaar vertelde ons dat de Caravan Club zijn terrein van de lijst ging schrappen, omdat de - overigens brandschone - toiletten niet exclusief voor caravanbezitters waren, maar ook door klanten van de tearoom gebruikt konden worden. Rare lui, die Britse caravankakkers!)

De meeste Britse campings zijn overigens te vinden op http://www.ukcampsite.co.uk. Op deze site kun je campings selecteren waar tenten welkom zijn. Klik eerst op Google Maps Radius Search en klik dan dubbel op de kaart in het gebied waar je wilt kamperen. Er verschijnt dan een kaart met campings binnen een cirkel van 20 mijl rond de aangeklikte plek. Zet vervolgens onder units accepted (linksboven) een vinkje voor tents en druk op enter. Hierna zijn alleen nog de campings te zien waar tenten mogen staan. Vink dan onder facilities ook nog even toilets aan, want er bestaan ook campings waar je niet alleen een tent, maar ook een eigen toilet bij je moet hebben :wink:
Dank Archie en Kees voor jullie antwoorden.

Een aanvullende "truc" is om op de OSM te kijken of er een veld met tent symbool is ingetekend (en niet alleen een camper), dit bleek vrij betrouwbaar. Dit kan tenminste offline.

De zeer goede ukcampsite site was ik ook op gewezen, echter onderweg heb je daar niet altijd wat aan want de mobiele internet dekking is vgl. met hier vrij abominabel en vaak was nauwelijks of geen internet mogelijk. Daarom ging ik ook wel bij VVV's vragen, maar die worden tegenwoordig veelal gerund door vrijwillige oude dametjes die wel zeer behulpzaam maar weinig computervaardig zijn waardoor dit ook niet altijd lukte.

Het zou dus handig zijn als de info van ukcampsite op een of andere manier in de archies lijst zou kunnen verwerkt maar dat is een monnikenwerk.
Ik zou daar wel eens regenachtige dagen aan willen besteden als dat een goed idee lijkt.

Frans
Hallo Frans,

Zoals al eerder gemeld: alle hulp is welkom!

Zoals je waarschijnlijk weet, is mijn website niet meer dan een privé hobby en het is onmogelijk zonder hulp van de kampeerders zelf alles bij te houden.

Dus mocht je je geroepen voelen (geldt trouwens niet alleen voor jou!) om dit soort voor tentkampeerders belangrijke informatie te inventariseren en aan mij door te geven, dan wil ik dit graag toevoegen in mijn informatie over de campings in mijn bestanden.
Aan een gebrek aan regenachtige dagen kan het in ons klimaat niet liggen 8) .

Neem via het contactformulier op mijn website even contact met me op hoe dit het handigst kan worden gedaan.

Archie
http://www.archiescampings.eu
Ook dit jaar in Zweden weer dankbaar gebruik gemaakt van deze bestanden.

Top!!
Binnenkort nog op vakantie? Gewoon up to date blijven? Misschien zelfs al plannen aan het maken voor volgend jaar?
Download dan nu, uiteraard zoals altijd gratis, de laatste campinginformatie in je navigatie!

Dankzij alle kampeerders die de afgelopen maanden op pad zijn geweest en hun opmerkingen hebben doorgestuurd zijn er helaas weer enorm veel campings geschrapt uit het bestand, maar zijn er anderzijds gelukkig nog meer bijgekomen!

Nog vergeten zelf je bevindingen even door te mailen? Doe dit dan aub alsnog in het belang van alle kampeerders in Europa!

Archie
www.archiescampings.eu
archie schreef:Binnenkort nog op vakantie? Gewoon up to date blijven? Misschien zelfs al plannen aan het maken voor volgend jaar?
Download dan nu, uiteraard zoals altijd gratis, de laatste campinginformatie in je navigatie!

Dankzij alle kampeerders die de afgelopen maanden op pad zijn geweest en hun opmerkingen hebben doorgestuurd zijn er helaas weer enorm veel campings geschrapt uit het bestand, maar zijn er anderzijds gelukkig nog meer bijgekomen!

Nog vergeten zelf je bevindingen even door te mailen? Doe dit dan aub alsnog in het belang van alle kampeerders in Europa!

Archie
http://www.archiescampings.eu
Oh darn! Ik had net de laatste campings gedownload! ;)

Thanks Archie, je app en de lijsten voor GPS zijn erg handig!
Ook al zullen in deze tijd van het jaar de meesten, op een aantal “overwinteraars” na, niet erg bezig zijn met kamperen, staat er toch weer een update van Archiescampings online met opnieuw meer campings.
Daarnaast is er ook meer informatie te vinden over de Archiescampings app die nu ook beschikbaar is voor Windows10-gebruikers (www.archiescampings.eu/archiesapp/ned/ . Dit betekent dat u de app óók op uw W10-pc of - -laptop kunt installeren en alvast uw mogelijke routes voor volgend jaar kunt plannen.

Archie
www.archiescampings.eu/ned1
De alweer laatste update in 2016 van www.archiescampings.eu staat nu online met zo’n 400 extra campings.
Helaas waren bij het voorbereiden van deze update de gegevens van Camping Cheque en BestDeal voor 2017 nog niet beschikbaar. Wel kunt u al de 3319 campings bekijken die met uw Camping Card in 2017 gedurende het voor- en naseizoen voordelig kunnen worden bezocht in 2017.
(Degenen die over de Archiescampings app beschikken, vinden vanaf 28/12 daarin ook al het aanbod van Camping Cheque voor volgend jaar).

Tot slot wens ik u allen een fantastisch 2017 met veel kampeerplezier!
De tweemaandelijkse update van www.archiescampings.eu is sinds een uurtje online.
Behalve de inmiddels gebruikelijke uitbreidingen en verbeteringen zijn naast de Camping Card campings 2017 nu ook de campings van Camping Cheque 2017 te downloaden.

Hartelijk dank aan iedereen die door het sturen van feedback ons gemeenschappelijk(!) campingbestand helpen dit bestand vrijwel dagelijks verder te verbeteren!
Mocht u ook iets vinden dat niet (meer) klopt, laat het dan aub even weten.
Nu het nieuwe kampeerseizoen weer voor deur staat (zeker als het weer ook nog een beetje wil meewerken) en velen er weer op uit zullen willen trekken, is het belangrijk uw campingbestand te verversen.
Mocht u nog niet eerder gebruik hebben gemaakt van Archiescampings.eu dan denk ik dat het zeker de moeite waard is eens een kijkje te komen nemen.
De update voor de maanden mei en juni staat nu online.

Een fantastisch campingseizoen gewenst!

www.archiescampings.eu/ned1
Veel dank voor deze database, ik heb er al regelmatig met plezier gebruik van gemaakt. Ik zal ook dit jaar mijn ervaringen voor missende/gesloten camping e.d. weer delen.
Voor nu heb ik een andere vraag. Weet iemand hoe je de campings uit een landenbestand voor een bepaalde regio kunt selecteren? Ik zou graag alleen de campings uit Bourgondië selecteren, maar het lukt mij niet deze optie te vinden in Basecamp.
Je kunt ze handmatig op de kaart selecteren als je Archies lijst zichtbaar hebt op de kaart, met de S-knop pijl activeren dan met pijl/rechtermuisknop een vierkant trekken van het gebied, dan worden ze in de lijst geselecteerd en kun je kopie/past doen naar een aparte lijst waar je je vakantie in plant.
Grappig, bij mijn Basecamp (W10) werkt vierkant trekken alleen maar met linkermuisknop :|