Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Meer dan 30.000 POI van campings voor in je navigatie - Pagina 11 - Forum Wereldfietser

Meer dan 30.000 POI van campings voor in je navigatie

274 berichten
De update 01-01-2018 van www.archiescampings.eu is nu online.

In de update vindt u weer de noodzakelijke aanpassingen en een enorme hoeveelheid toegevoegde openingsdata.
Ook de gegevens 2018 van CampingCard en CampingCheque zijn al in deze update te vinden.

Een geweldig kampeerjaar gewenst!
Archie, je bent onbetaalbaar !

:D
Met sponsorgeld kunnen je betalen voor deze voortreffelijke dienst van Archie :)
Hoe kan ik dit bestand op mijn mio 505 zetten?

Heb noord europa gedownload en zit nu te proberen het op mio share te krijgen maar hij pakt het niet
sawyer schreef:
za 06 jan, 2018 16:00
Hoe kan ik dit bestand op mijn mio 505 zetten?
Ik ben niet bekend met Mio share maar het moet ook kunnen met het .gpx bestand, gebaseerd op deze site:
  1. Zet de Mio 505 aan en sluit hem met USB aan op jouw computer of laptop.
  2. Open de Mio_data map die je op je computer verschijnt
  3. Open de Dodge sub-map en hieronder de Tracks map.
  4. Kopieer hier je GPX-route naar deze Tracks map. 'Computer/Mio_data/Dodge/Tracks'.
  5. Op je Mio 505 vind je nu de track onder 'Navigeren > Tracks'.
Dit gaat niet over een track...
Polling schreef:
zo 07 jan, 2018 17:01
Dit gaat niet over een track...
Nee, maar een gpx bestand kan zowel tracks als routes als waypoints bevatten en ik denk dat Mio de waypoints in een .gpx bestand ook gebruikt als het .gpx bestand in de Tracks folder staat.
Het wordt niet gepakt omdat het geen .gpx bestand is.

Heb nu een boekje binnen gekregen van de route die ik wil gaan fietsen en daar staan veel campings langs de route vermeld dus probeer dat dan maar samen met google maps.
sawyer schreef:
wo 10 jan, 2018 17:41
Het wordt niet gepakt omdat het geen .gpx bestand is.

Heb nu een boekje binnen gekregen van de route die ik wil gaan fietsen en daar staan veel campings langs de route vermeld dus probeer dat dan maar samen met google maps.
Er is ook een mobiele app van Archies. Kost een paar euro geloof ik.
Je kunt dit ook op je smartphone zetten en dat is binnen Europa sinds vorige zomer niet duur meer in gebruik.
De Android Archies App is gratis en werkt wat mij betreft prima.

Hoewel ik een GPS handiger vind dan een smartphone om een route te volgen en ook de Archies waypoints in de GPS heb, gebruik ik toch de smartphone om een camping te vinden:
  • Met het scherm van de smartphone is het makkelijker een overzicht te krijgen dan met het (kleine) scherm van de GPS. Dit kan met de Archies App zelf of door de waypoints in bijv. OSMand te zetten.
  • Vanuit de Archies App kan je direct de camping bellen
  • Via Feedback -> Camping Feedback kan je via de App makkelijk updates doorgeven
De update 01-03-2018 van www.archiescampings.eu/ned1 staat nu online.
Zoals al eerder aangekondigd bevat deze update enkele ingrijpende wijzigingen.

Met name in Zweden zijn deze keer tamelijk veel extra campings toegevoegd, danzij de hulp van een gebruiker.
Mocht u ook nog ontbrekende campings kennen, laat het dan aub even weten!
Hier ook druk bezig om Archies te installeren. Benelux+Dld staan nu in Basecamp en de camping-icoontjes zijn er aan gekoppeld (zo'n 300 per keer gaat prima, je bent wel ff bezig).

De verschillende landen-bestanden heb ik in Basecamp ingelezen en daarna geëxporteerd naar 1 nieuw bestand. Is dat een correcte werkwijze?

Het bestand is behoorlijk groot, dus die wil ik op de (nog te kopen) SD-kaart in de GPS-zetten. Is die in de POI-Loader te selecteren bij het uploaden naar GPS en maakt het voor het zoeken/tonen van de campings niets uit?
Lang leve de Archies-app...geen gedoe met poi inladen op je gps.
gios schreef:
do 22 mar, 2018 10:20
Lang leve de Archies-app...geen gedoe met poi inladen op je gps.
Ik wil ook de paalkampeer-/bivakplaatsen als POI inladen (of gecombineerd met het Archies-bestand), en dat lukt niet met een telefoon.
Fedor schreef:
do 22 mar, 2018 09:00
Benelux+Dld staan nu in Basecamp en de camping-icoontjes zijn er aan gekoppeld (zo'n 300 per keer gaat prima, je bent wel ff bezig).
Geen idee hoe je dat in Basecamp doet, dat gebruik ik niet, maar als ik alle POI's van een camping-icoon wil voorzien dan open ik het .gpx bestand en wijzig ik het daar me search-en-replace.

Er is niets mis mee om de verschillende landen-bestanden gecombineerd wegschrijven naar één nieuw bestand, bij een Garmin eTrex kan je zover ik weet niet aangeven welke POI bestanden geactiveerd worden dus alles in één of verspreid over meerdere maakt denk ik niet uit.

Mogelijk nadeel van veel POI's is dat je GPS langzamer wordt met meer punten en dat je het zoeken, zover van toepassing, in een kleine set handiger is. Als je al een route hebt zou je alleen die punten kunnen nemen die bijv. maximaal 50 km van de route afzitten.
daulagari schreef:
do 22 mar, 2018 17:33
Fedor schreef:
do 22 mar, 2018 09:00
Benelux+Dld staan nu in Basecamp en de camping-icoontjes zijn er aan gekoppeld (zo'n 300 per keer gaat prima, je bent wel ff bezig).
Geen idee hoe je dat in Basecamp doet, dat gebruik ik niet, maar als ik alle POI's van een camping-icoon wil voorzien dan open ik het .gpx bestand en wijzig ik het daar me search-en-replace.
Eeeh welk deel vervang je dan (en waarmee)? Ik zie nergens in de .gpx (geopend in Notepad) een aanduiding voor de icoon.
Mogelijk nadeel van veel POI's is dat je GPS langzamer wordt met meer punten en dat je het zoeken, zover van toepassing, in een kleine set handiger is. Als je al een route hebt zou je alleen die punten kunnen nemen die bijv. maximaal 50 km van de route afzitten.
Is dat zo? In de OFM zitten heel veel POI's (ook veel campings trouwens). Deze kaart op de GPS zetten (POI's gaan automatisch mee) zou dan ook tot vertraging leiden?
Dag Archie, ik kwam je website per toeval tegen een tijd geleden en ik heb er veel aan gehad. Bedankt!
In mijn editor zit het er zo (met camping-icon) uit:

Afbeelding

gpx bestanden hebben het XML formaat en dus worden spaties en nieuwe regels buiten de tags (name/cmt/desc etc.) niet meegenomen.

Mocht je dus zoek en vervang willen gebruiken dan kan je </name>
vervangen door </name><sym>Campground<sym>

Wat ik verder doe is tekst in vieren splitsen, hier "Edelweiss", "Gasteig (01/01-31/12)", "1124m" en "+4352263484" en daar respectievelijk de <name>, <cmt>, <ele> en <cmt> velden mee vullen. Het name veld mag maar 30 tekens zijn en het daarvan zie ik maar 13 tekens direct en het cmt veld is max 39 tekens waarvan ik er maar 35 direct zie.

Dat omzetten gaat niet (makkelijk) met een tekst editor, ik heb daarvoor een script.

Nooit echt getest of een GPS trager wordt met veel waypoints maar sneller wordt hij er in ieder geval niet door. Verder heb ik die punten ook op de PC ("Basecamp") en daar wordt het programma beduidend langzamer als je meer dan 1000 waypoints laadt.
We kennen het principe voor kaarten van een vitueleSD kaart, als je de POI's (GPI) bestand op je zelfde locatie zet, dan kun je in BaseCamp je eigen set POI's aan en uitzetten via het menu van BaseCamp (Menu Kaarten - Eigen nuttige punten beheren...).

Standaard toont/gebruikt BaseCamp de POI's die in je toestel staan op dezelfde manier.

Virtualiseren: http://forum.gps-expert.nl/viewtopic.php?t=918