Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen in de Provence - Forum Wereldfietser

Fietsen in de Provence

Beste fietsers,

In september maken we een meerdaagse fietstocht in de Provence (Drôme).
1) Er zijn wat verblijven (chambres d'hôte) in die streek maar is het nodig om die op voorhand te boeken ?
2) Kent er iemand een goed adres om een mountainbike te huren ?

Bedankt voor de reactie,
Piet
pboeykens schreef:Beste fietsers,

In september maken we een meerdaagse fietstocht in de Provence (Drôme).
1) Er zijn wat verblijven (chambres d'hôte) in die streek maar is het nodig om die op voorhand te boeken ?
2) Kent er iemand een goed adres om een mountainbike te huren ?

Bedankt voor de reactie,
Piet
Beste Piet,

Allereest kun je het beste gewoon je eigen vertrouwde fiets meenemen. Je metalen maatje dat je hebt uitgezocht op jouw maat, jouw rijgedrag en andere wensen fietst gewoon verreweg het beste. Daar kan geen geen huurfiets tegenop.
Je fiets kan mee in diverse treinen.
Zelf vind ik kamperen verreweg de leukste manier om te overnachten, heerlijk na fietsen in de natuur, ook 's avonds en 's nachts in de natuur. Er zijn ook zat mogelijkheden om binnen vier muren te overnachten. Via het Franse verkeersbureau kun je adressen krijgen van de regio's. In september is het hoogseizoen dik achter de rug, dus zal het vinden van een slaapplaats geen enkel probleem zijn.

Veel succes,

Bert
Beste Kees,

In het Hotel de Ville om een kamer vragen is zo gek nog niet. Vaak is in een Frans gemeentehuis ook het Sydicat d'initiatieve ( het toeristenbureau). Is dat er niet, dan weten de mensen van het gemeentehuis ook wel wat voor overnachtingsmogelijkheden er zijn in gites enz.
Als gewoon kampeert, dan komt het voor dat je als je op de camping municipal (gemeentecamping) kampeert, je kampgeld op het stadhuis moet betalen. Vaak komt er echter iemand van de gemeente zo tegen zeven uur 's avonds langs. In kleinere plaatsen heb je kans dat het de maire (burgemeester) zalf is.
Frankrijk lag bezaaid met deze goedkope gemeentecampings. Helaas is daar verandering in gekomen. Gemeentes stoten de camping af. Deze worden verkocht aan een particulier. De prijzen gaan een stuk omhoog. Kan zeer onvoordelig zijn voor een fietser, die in z'n eentje voor zijn kleine tentje wel een tarif forfait moet betalen, gebaseerd op een caravan, auto, 2 volwassenen, 2 kinderen, 1 hond en elektra. Vaak is er geen koper en sluit de gemeente de camping.
Een ander nadeel van Frankrijk vind ik de avonden. Overdag is het plein voor het Hotel de Ville levendig en gezellig. Om half acht gaan de rolluiken dicht en zit alles op slot: ook het leven. Geef mij maar een Spaanse Plaza Mayor!!!!!!!!!!!!!
Beste Kees ik ben op 2 november in de Kargadoor in Utrecht.

Beste Bert,

Zou je misschien een specifieke Hotel de Ville kunnen aanraden? Dit voorjaar ben ik van plan om samen met mijn schoondochter op onorthodoxe wijze een tocht te gaan maken door de Provence. Dit ter voorbereiding van een tour naar de piramiden in Egypte die later dat jaar gepland staat. Het lijkt mij enig om eens zo'n bijzondere slaapplaats te hebben.

Vele groeten,
Roelien