Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Herfst in de Vogezen - Tips? - Forum Wereldfietser

Herfst in de Vogezen - Tips?

Ja lekker nog ff naar buiten en fietsen in de Vogezen, herfstblaadjes kijken.
Wie was er al en heeft tips. Waar moeten we echt fietsen en wat moet je echt zien? De gobale route ziet er op dit moment zo uit....

Bisel, Belfort, St. Bresson, La Bresse, Saint Die de Vosges, Colmar, Mull House,
Basel (?)

Wie heeft er nog tips? Bedankt alvast!
Hallo,

Het plaatsje Bergheim net ten noorden van Colmar.....


Veel plezier,

Gerco
Hoi Blanche,

Twee weken geleden heb ik gefietst van Heerlen naar Basel via de Vogezen, zie http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 12&t=18162. Mijn route liep waar mogelijk over de hoogste toppen van de Vogezen. Wat mij opviel was dat met name de oost-west routes drukke wegen waren waar echter op sommige plekken wel een fietspad langsliep. Wat ik erg mooi vond was de Routes du Cretes, een noord-zuid route die eindigt bij de Grand Ballon en met name de fantastische vergezichten tot aan de Alpen van het Berner Oberland. Buiten Basel ben ik alleen door Belfort gefietst, niet heel veel van gezien omdat ik van stadsgrens tot stadsgrens een mooie groene fietsroute heb gevolgd die overal achterlangs ging. Van Belfort naar La Bresse kom je langs de Ballon d'Alsac, volgens mij van zuid naar noord goed te doen via een rustige weg met veel haarspeldbochten.
Mooi rondje gepland, vooral vanaf Belfort naar St Bresson over het Plateau de Mille Lacs is erg fraai. Bij veel wind maar niet over de Route des Crêtes rijden...
Bert heeft gelijk in zijn opmerking dat veel oost-west wegen nogal druk zijn. Deze beslist niet: La Bresse -> Colmar via: D34, D13B, D27 (Markstein), D430, D27 (Sondernach), D10 (Munster).
Vanuit Basel vertrekken via Leymen, Wolschwiller, Kiffis, (via de grensweg naar)Lucelle, Winkel, Courtavon, Pfetterhouse.
Veel plezier!
Ooievaars overal op de daken hartje Munster, erg leuk om te zien.... niet ver daar vandaan dat kasteel Le Chateau du Haut-Koenigsbourg.
Het concentratiekamp Natzwiller-Struthof is erg indrukwekkend om te bezoeken.
Jeetje, bedankt voor de tips!
wimmo17 schreef: Bert heeft gelijk in zijn opmerking dat veel oost-west wegen nogal druk zijn. Deze beslist niet: La Bresse -> Colmar via: D34, D13B, D27 (Markstein), D430, D27 (Sondernach), D10 (Munster).
Bedoel je nu deze zijn niet druk of deze absoluut niet fietsen?


En dit is de geplande route als gps track. Nog suggesties?
@Blanche
'Deze' is NIET druk en beslist de moeite waard om te fietsen, incl. leuke klim naar de Markstein.
Hoi Blanche,

ik heb vorig jaar een paar dagen de Eurovelo 6 gedaan, vanaf Mulhouse naar het oosten. Vermijd één ding: de camping van Besancon. Er is daar maar één, kilometers vanaf het centrum (ten NO van de stad). Langs een drukke weg op een letterlijk TE smal fietspad, en dan een kom je op een plek die niet aantrekkelijk is.
De Eurovelo 6 was daar plat, vrijwel autovrij en fietst lekker door. Net niet de Vogezen, dus waarschijnlijk kom je er niet langs.

Janneke
Als ik door mijn gidsje van de Vogezen blader kom ik meestal weer uit bij het stukje over Riquewihr. Nu buiten het seizoen zal de grootste toeristemeute wel weg zijn denk ik. Het ligt bij Ribeauville net iets ten oosten van de noordelijke lus in je route.