Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Denemarken of Oostenrijk - Forum Wereldfietser

Denemarken of Oostenrijk

we weten nog niet goed waar we over pak hem beet 3 weken heen willen. We zijn met 2 kids 7 jaar. En gaan 10 dagen fietsen de laatste week gaan we op een vaste plek staan en Legoland bezoeken in denemarken of Duitsland, onze zoon vind fietsen niet het leukste wat er is en zo hebben we samen een mooie middenweg besloten.

Vorig jaar wilden we al naar Denemarken bovenin bij de Fjorden fietsen, dat lijkt ons leuk met al die watertjes, lekker zwemmen, misschien boot tochtjes en ???
door het slechte weer dat niet gedaan. We zijn erg benieuwd of dit een leuk gebeid is om te fietsen en ook met kinderen of er wat te doen valt.

Of het gebied van de Salzkammergut, waar we vorig jaar door andere fietsers met kinderen op zijn geattendeerd. Onze dochter fiets wel op haar mountainbike, we vroegen ons af of dit voor een kind te fietsen is. Zijn er mensen die ervaring hebben met dit gebied??

We zijn er benieuwd naar ervaringen.
Babs
Ik heb met mijn vader en moeder en twee broertjes gefietst in 2010 gefietst in Denemarken. Mijn jongste broertje was toen 7, hij ging op de aanhanger. Ik was 12. We vonden het alleen helemaal niet leuk. Heel weinig te zien en het was ook niet mooi. Bovendien geen leuke plaatsjes. Het enige mooie eiland wat er was was Aero (ergens moet een teken). Terwijl we afgelopen zomer in Oostenrijk en Italie hebben gefietst. Dat vonden we heel mooi. Als u in Oostenrijk gaat fietsen heb ik wel respect voor u want waarschijnlijk gaat uw kindje van 2 in de fietskar. Dat kan behoorlijk pittig zijn. Mijn vader had namelijk een BOBcar en het zweet parelde van hem af na een beklimming. Maar opzich is het wel te doen. En het is sowieso leuker dan Denemarken.

Groet
Best lang...10 dagen fietsen met een kind dat het niet echt leuk vindt. Ik doe het mezelf niet aan.
Ik ben een paar weken geleden in Oostenrijk geweest maar Salzammergut is voor kinderen die alleen fietsen veel te zwaar
Wel prachtige fietspaden etc maar te zwaar (vind ik tenminste)
Wat wel leuk zou zijn
Van Krimml naar Salzburg (Tauernradweg)
en het mooiste de variant Krimml-Zell am See-Maria Alm-Salzburg
Salzkammergut (ons nummer 1 gebied) is voor 90% niet zwaar, maar de resterende 10% is behoorlijk pittig. Ook een aantal stukken waar je vrijwel zeker zult moeten lopen. Op twee of drie stukken (uit mijn hoofd: Mondsee en Hallstatt) fiets je op een drukke autoweg.

De boekjes van BikeLine zijn een aanrader voor dit gebied en heel duidelijk over hellingen, onverhard en autowegen. (En alternatieven indien aanwezig).

Er zijn in Oostenrijk een aantal routes die 90% bergaf gaan. Als je die in de goede richting rijdt...
Bijvoorbeeld de al genoemde Tauernradweg.
Zie: http://www.radtouren.at/radtouren.html (inclusief hoogteprofiel)
Babs. Is het nog gelukt met jullie fietsvakantie? Reactie op dit forum over goede of minder goede ervaringen is altijd nuttig voor medelezers.
Groeten