Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Simplonpas - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Simplonpas

Dag Iwan,
Wij hebben hem uiteindelijk gefietst op woensdag 16 juli afgelopen jaar.
Ik ben samen met mijn 2 zoons (17 en 14 jaar) omhoog gefietst, mijn vrouw heeft de bus genomen naar boven. Vanaf daar zijn we met zijn vieren afgedaald Italië in.
Wij zijn 's-morgens om 7:00u vertrokken. Kies je voor het autoluwe deel in het begin dan moet je wel flink aan de bak, dat is stevig klimmen. Daarna is het gewoon gestaag doorklimmen over een ruime strakke asfaltbaan omhoog.
Tijdens onze klim was het niet druk. Het scheelde wel dat, door wegwerkzaamheden in de laatste tunnel voor de top, het verkeer in 'porties' voorbij kwam. Maar de weg is breed dus ruimte genoeg. Het enige spannende is die laatste tunnel voor de top, dat is de langste met een flauwe bocht. Zorg er gewoon voor dat je opvalt: verlichting aan, reflecterende hesjes o.i.d.
Of het de mooiste Alpenpas is om te fietsen, dat weet ik niet. Het is tot nu toe onze enige :D . Wij hebben er in ieder geval wel van genoten.
En of jullie het redden met 2 kinderen op aanhangfietsen en met bagage dat weet ik natuurlijk ook niet. Volgens mij kan je ook nog ergens onderweg de bus nemen als het niet zou lukken.
Vorig jaar eind Sept. ben ik de Simplonpas over gefietst met bepakking.
Het is een pas die erg goed te fietsen is, hij "loopt" mooi zeg maar.

Er rijden trouwens bussen over die pas waar de fiets aangehangen kan worden, stopt op diverse plaatsten.

Maar als je eenmaal aan het fietsen bent is het jammer om zo'n bus te nemen.
De drukte viel erg mee.

Afbeelding


Henk

kunst en fietswerk

http://www.kleurrijkleven.webklik.nl
Henk, voor een veelfietser als jij, met zo te zien weinig bagage, is het fietsen van een pas natuurlijk wel even wat anders als wat de vraagsteller wil gaan doen. Wat zou het antwoord zijn als je je kan verplaatsen in zijn uitgangssituatie? (kinderen, aanhangfietsen en bagage zal al snel op 40 kilo extra (zo niet meer) uitkomen)
Ik heb hier ook geen antwoord op, geen kinderen maar wel een driewieler en heb de pas niet kunnen fietsen (Sneeuw op de pas)
@Peter, ik las niet dat het met kinderen en veel bagage zou moeten gebeuren!?

Dan is het id. een ander verhaal, maar niet ondoenlijk!
Deze pas is niet extreem zwaar en druk met verkeer, maar enige ervaring en getraind zijn zou wel van "pas" komen! :wink:

Ik had heel weinig bagage, ongeveer 11 kg. incl. Tentje, en kwam uit Verona waar we in vanuit Venray naar toe gefietst zijn over de Arlberg en Reschenpas, dus goed getraind.

Henk

Kunst en fietswerk

http://www.kleurrijkleven.webklik.nl
Bedankt voor de reacties.
heb een goede indruk gekregen. Denk dat het wel te doen moet zijn maar we gaan er heel veel tijd voor uittrekken. ( 2 jaar geleden naar Alicante gefietst met kar via Teruel en dat ging ook goed ) en anders hebben we gelukkig een alternatief.
vraag aan iwan: hoeveel gaan jullie per dag fietsen met de kids en hoeveel weken ben je dan bezig?

Groet, Aart