Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vennbahn: informatie en campings - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

Vennbahn: informatie en campings

Ave Gone schreef:
miro schreef:Is het mogelijk dat jouw berichten over vehnbahn ergens in WIKI page archiveren?
Jazeker.
Het zou horen bij Landeninfo, Pagina België en dan bij Fietsroutes - Overige Routes.
Persoonlijk vind ik het wat ver gaan om zulk specifieke informatie over één route op de wiki te zetten, maar dat terzijde.
Hoe het moet? Iedereen kan het. Zelfs Bert zou het kunnen!

"Het is een stuk simpeler dan facebook of hotmail!
Via de knopjes aanmelden/registreren rechtsboven kun je een account aanmaken en inloggen. Eenmaal ingelogd verschijnt boven de paginatekst o.a. het knopje bewerken. Daarop gedrukt kun je de tekst van de pagina bewerken. Als je opmaak wilt bewerken, wat meestal niet nodig is, dan staat wat je nodig hebt op het Spiekbriefje. Als je klaar bent is er het knopje opslaan en volg je wat er gevraagd wordt. Klaar. "

Of je leest de uitgebreide pagina Doe Mee.
Voor mij als digabeet veel te ingewikkeld.
Ik zou dat doen.
Leo - als ik klaar ben zou ik je een PB sturen. Ik wil de text en page door iemand anders controleren. Eventuele opmerkingen zou ik zelf verwerken.
bert sitters schreef:
mieke schreef:De camping in Kügelscheid (die dicht was vanwege brand), gaat volgens de eigenaar aan het einde van deze week weer open.
Dat vertelde de beheerder 14 dagen geleden ook al.
Zou voor alle zekerheid eerst een mailtje sturen: in het Duits.
Ik ben er afgelopen weekend geweest. De beheerder vertelde me dat er een geschil is dat eigenlijk plaatsvindt tussen de grondeigenaar en de gemeente en dat hij het met lede ogen aanziet. Hij schat de periode dat de camping nog dicht is ergens tussen "eine woche" week en "sehr lange", maar eerder het laatste.
Aan het beging van het weggetje naar de camping staat een ambtelijk schrijven opgesteld dat de situatie formeel beschrijft.
http://www.leonpoels.com/campingdicht.jpg (1 MB)
Het ongeveer 16 km lange deelstuk tussen Steinbach/Weismes en St. Vith wordt van een teerlaag voorzien en is van 1 maart tot 30 juni 2016 afgesloten voor de gebruikers. In een omleiding is voorzien.
Zie verder: http://www.vennbahn.eu/nl/omleiding-ste ... ankt-vith/
Dit is het begin van onze vakantie dit jaar. Daarna steken we door naar Langs Oude wegen. Zijn er nog recente ontwikkelingen waar we rekening mee moeten houden?

edit: We vertrekken morgen.
In de Paasvakantie gedaan van Aken tot Luxemburg stad. Niet het minste probleem tegengekomen, behalve 1 wel heeeeeel stijle helling. Fijne tocht!
Mooie stijle helling, of gewoon een steile helling? ;-)
Waar vond je die helling?
Niet alle campings zijn er nog, althans we kwamen vorig jaar voor een dichte bij Küchelscheid waardoor we maar in Monschau geëindigd zijn (we reden Lux > NL) Dus het kan even de moeite lonen om na te gaan of je beoogde campings nog open zijn. Verder is het hartstikke leuke route, ik hoop dat jullie beter weer treffen dan wij vorig jaar (heel veel regen).

Die hele steile helling herken ik overigens niet...
rockhopper schreef:
do 31 mei, 2018 14:48
Die hele steile helling herken ik overigens niet...
Maar jij reed dan ook in de tegenovergestelde richting ;)
47CB73D6-1C15-4564-9152-A76C113BE5A0.png
Een van deze drie, maar weet niet meer precies welke. 😜
Fedor schreef:
do 31 mei, 2018 15:36
rockhopper schreef:
do 31 mei, 2018 14:48
Die hele steile helling herken ik overigens niet...
Maar jij reed dan ook in de tegenovergestelde richting ;)
Dat zal het zijn :) Ik stond er niet bij stil dat hellingen afdalen altijd minder stijl zijn! [pun intended]

Ik heb trouwens wel een paar 20% hellingen gekregen in het stuk tussen Luxemburg stad en Troisvierges, maar dat deel heb ik deels zelf getekend en bedacht (zonder goed op het hoogteprofiel te letten). Dus wellicht zijn dat dan toch één van die drie die op het kaartje staan. Ik ging er voor de goede orde vanuit dat we het alleen over het stuk tussen Aken en Troisvierges hadden (wat het 'officiële' begin en eindpunt van de Vennbahn is)
Allemaal dank. De fietsen staan opgepakt klaar in de achtertuin en we zitten aan het ontbijt. Over een (half) uurtje gaan we op de fiets. De eerste dag meteen buien, dat belooft wat... ;-)
Polling schreef:
vr 01 jun, 2018 08:29
Allemaal dank. De fietsen staan opgepakt klaar in de achtertuin en we zitten aan het ontbijt. Over een (half) uurtje gaan we op de fiets. De eerste dag meteen buien, dat belooft wat... ;-)
Er is hier helemaal geen bui. Het regent nu als zeven uur gestaag. Sterkte.
Vanaf morgen ziet het er echter volgens de laatste verwachtingen (pluim, 10.13 u vandaag) veel beter uit.
En oppassen voor de leeuwen dus...
https://www.wereldfietser.nl/phpbb/view ... 23&t=31405
Even een oud topic nieuw leven inblazen....

Weet iemand of de campings langs de route nog up-to-date zijn?

Na mijn eerste week bikepacken door Nederland, heb ik in september nog een een week vrij om te fietsen.
Nu wilde ik eerst naar Terschelling, maar ik ben voor 1 trekkershut en 1x retour + fiets Terschelling net zoveel kwijt als 8 nachten kamperen. Dus lijkt mij Tiel - Troisvierges - Tiel (inclusief 2x een drielandenpunt) een prima alternatief in 6 dagen.

Edit: En, is de route te doen op 32 mm racefiets-bandjes?
jwkeij schreef:
ma 20 jul, 2020 10:06
Even een oud topic nieuw leven inblazen....

Weet iemand of de campings langs de route nog up-to-date zijn?

Na mijn eerste week bikepacken door Nederland, heb ik in september nog een een week vrij om te fietsen.
Nu wilde ik eerst naar Terschelling, maar ik ben voor 1 trekkershut en 1x retour + fiets Terschelling net zoveel kwijt als 8 nachten kamperen. Dus lijkt mij Tiel - Troisvierges - Tiel (inclusief 2x een drielandenpunt) een prima alternatief in 6 dagen.

Edit: En, is de route te doen op 32 mm racefiets-bandjes?
Ik heb vorig jaar op de camping in Sankt Vith gestaan, die was open en prima. Verder geen ervaring qua campings.

Voor wat betreft 32mm racefiets bandjes, dat zou meer dan genoeg moeten zijn! De stukken Vennbahn die ik gezien heb waren allemaal uitstekend geasfalteerd, veel beter dan de gemiddelde Belgische weg
Ik fietste vorig jaar in 1x deels over de supermakkelijke Vennbahn van de toen drukke familiecamping in Troisvierges naar Heerlen, om daar de trein naar huis te pakken. Dat was de dag dat het 40 graden werd. Met 6 dagen om naar Luxemburg heen en weer te gaan zou je ook kunnen overwegen om met de trein naar Maastricht of Heerlen te gaan* om vanaf daar een minder platgereden route te nemen, met af en toe een leuke klim, zoals de Stockeu (https://climbfinder.com/nl/beklimmingen/stockeu).

*) Nu kan het nog. Vanaf september is het afwachten of je überhaupt met de fiets in de trein mag (ik wed van niet).

/Edit:
Dit is een fijne kleine camping met veel plek voor tenten aan het water: https://www.campingchaletweekend.be/. De locatie (bij Stoumont) wel iets van de Vennbahn af, maar ik neem aan dat je niet dezelfde weg heen en terug zult rijden.
Alle campings schijnen er nog te zijn . De camping bij Kuechelscheid is echter definitief gesloten door de burgemeester. De pizzeria was illegaal
en er voldeed meer niet volgens de regels.
jwkeij schreef:
ma 20 jul, 2020 10:06
Na mijn eerste week bikepacken door Nederland, heb ik in september nog een een week vrij om te fietsen.
Prima route om met slecht weer een goede stap richting het zuiden te maken zonder ergens op te hoeven letten, maar ik zou er als ik jou was geen doel an sich van maken.

Tenzij je met kinderen gaat rijden, trailers vol bagage en/of huisdieren mee gaat nemen of andere drastische veranderingen doet aan je setup.
jwkeij schreef:
ma 20 jul, 2020 10:06
En, is de route te doen op 32 mm racefiets-bandjes?
'k Zou er wat breder met noppen op leggen, de trein pakken naar Maastricht en dan deze fietsen:

https://bikepacking.com/routes/ardennes-arbalete/

Om maar even iets in dezelfde hoek te suggereren ;)
Oeeh, wat een route, Jurr! :D Zal waarschijnlijk een mix van beide routes worden. Thanks voor de tip van de route op bikepacking.com.