Additionally, paste this code immediately after the opening tag: door het Rhur gebied naar Rome - Forum Wereldfietser

door het Rhur gebied naar Rome

Deze zomer wil ik naar Rome met de route van Reitsma. Ik heb ooit gehoord dat tot Koblenz het niet zo geweldig is door het Rhur en dat je het eerste gedeelte beter met de trein kan doen. Heeft iemand ervaring en een tip?
Viel mij mee, maar als je haast hebt is de trein tot Koblenz een idee. Vanaf Roermond naar Remagen is best mooi. Vanaf Remagen naar het zuiden langs de Rein is af en toe druk maar niet echt industrieel. Dat komt verder naar het zuiden pas bij Ludwigshafen. Maar een dag later is het leed weer geleden.
aernout schreef:Deze zomer wil ik naar Rome met de route van Reitsma. Ik heb ooit gehoord dat tot Koblenz het niet zo geweldig is door het Rhur en dat je het eerste gedeelte beter met de trein kan doen. Heeft iemand ervaring en een tip?
De route van Reitzma gaat langs de Roer (D: Rur) en niet door het Ruhrgebied (D: Ruhrgebiet.)
Dit is een klassieke fout die veel Nederlanders maken. Het Ruhrgebied ligt ten ONO van Venlo:
Afbeelding
Als je vanuit Roermond naar het ZO fietst fiets je de eerste dag(en) door een - inderdaad niet erg spectaculair - landelijk gebied. Met mooi weer lijkt me dat zeker geen straf. Als je het pittig wilt maken maak je een bocht door de Ardennen en Eifel, dat is zeker niet saai. Als bezienswaardigheid kun je bij Niederzier en Jülich een bruinkoolgroeve (300 m diep) gaan bekijken of een grondberg ernaast (van 150 m hoog) beklimmen van materiaal dat daar uit is gekomen. Helaas staan die op veel kaarten niet aangegeven.
Er is de Rur en de Ruhr.
Ave Gone schreef:Dit is een klassieke fout die veel Nederlanders maken. Het Ruhrgebied ligt ten ONO van Venlo

De Rur zonder H begint in de Hoge venen in België en stroomt door Duitsland naar Roermond. Dit is het riviertje waar de Reitsma-route langs gaat.

De Ruhr met H begint ergens in Sauerland en stroomt door het sterk verstedelijkt en verindustrialiseerd gebied dat vernoemd is naar dit riviertje.
Toch kun je in het Ruhrgebiet ook mooie routes vinden. De eerste WF-activiteit waar ik aan meedeed, was een tocht door het ruhr-gebied..
Een van de mooiste voorjaarstochten ooit die WF georganiseerd heeft.
Misschien kun je je daar door laten inspireren.
Bedankt tot zover al de reacties, Ga mij toch eens inlezen
In 2013 fietste ik de Reitsmaroute tot Verona.
Ik vond het van begin tot eind een mooie route. Ook het stuk door Duitsland langs de Rur (en inderdaad niet de Ruhr) en dan doorsteken naar de Rijn bij Remagen en vervolgens verder langs de Rijn naar het zuiden vond ik meer dan de moeite waard.
Maar ja, een ieder heeft zo z'n eigen voorkeuren......

Fiets ze.

Jan