Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Mooie ritten nabij Hoge Veluwe - Forum Wereldfietser

Mooie ritten nabij Hoge Veluwe

Hallo,

Ik ben dit voorjaar van plan om eens in de streek van de Hoge Veluwe te gaan fietsen.
Weet iemand een plaats in de buurt van Arnhem om de auto achter te laten, dan kan ik van daar uit met de fiets vertrekken.

Ben van plan om in 2 dagen een rondje te rijden van +\- 75km per dag. Iemand suggesties of een gpx track die de moeite is om te rijden. Er mogen gerust enkele niet verharde paden bijzitten, maar wel liefst overwegend verhard.

Ook graag suggesties van goede kleine campings daar in de buurt.

Thx voor jullie suggesties en info
Ivo :lol:
Ik zou je auto niet op een parkeerplaats zetten waar overdag veel auto's staan maar waar het in de nacht leeg is (dus niet bovenop de Posbank), of waar het de ene dag kan maar het de dag erna markt is...
Gewoon ergens in een mooie woonstraat van een kleinere plaats tussen de andere bolides is meestal best veilig.

Op en rond de Veluwe wemelt het van de knooppunten met kaartjes, als ik er fiets heb ik verder niets nodig. Er zitten ook een paar prachtige on/halfverharde routes bij.

Camping Harskamperdennen is bij veel leden van deze club welbekend.

Er zijn nog meer campings: https://maps.google.com/maps?q=camping& ... g&t=m&z=11
:shock: 8)
Zelf fiets ik daar ook regelmatig lange tochten, ik zet dan mijn auto in Elburg op een enorm grote parkeerplaats waar ook tevens campers kunnen staan.
Het is vanaf Dronten Elburg binnen rijden, aan je linker kant bij een benzine station.
Ik zal zo mijn auto daar voor een paar dagen laten staan.
Vanaf Elburg fiets je via knooppunten zo naar de Veluwe, elke keer weer een feestje.
Ps via de fietsersbond kun je mooie routes via fietsknooppunten samenstellen.
Er zijn vele mooie wegen. De meeste afwisseling vind je aan de zuidkant en de Veluwezoom.
Het mooiste stukje vind ik de Italiaanseweg noordwaarts en daarna naar het noordoosten doorsteken naar het fietspad langs de Oorsprongbeek.
Een leuke camping is die in Oosterbeek bij de Rijnoever. Daar mag je vast ook de auto laten staan.
Eigenlijk is het heel simpel

Wat ik altijd doe is mijn auto in een woonwijk plaatsen en dan een klein rondje fietsen in het weekend ook wel eens een week gedaan
Nooit geen problemen gehad
Je zou de auto bij mij in de woonwijk neer kunnen zetten. Ik woon in Duiven vlak bij Arnhem. Goede wijk, al geef ik geen garanties natuurlijk ;-)
Thx allemaal voor de tips, dat komt in orde.
De parkeerplaats van het ziekenhuis in Velp. Dichtbij de snelweg. Aan de rand van de Veluwe.
of bij mijn in doesburg hier kan je zelf je auto achter in mijn thuin zetten geen probleem en dan lekker een paar dagen erop uit rondje veluwe of zo die is 200 km lekker relex rijden niet racen dus
gr marcel
Dit is een kleine camping die nog vlak bij Arnhem centrum ligt ook: http://www.campingwarnsborn.nl/nl
Je zou hier misschien de auto achter kunnen laten, de tent opzetten en dan een rondje fietsen. Maar in de meeste wijken van Arnhem Noord kan je de auto ook met een gerust hart achterlaten.
Ik heb hier https://mega.co.nz/#!Q4AhVYwa!nvIarz6uF ... eEf0FfMJTg een mooie route van een km. of 70 die ik zelf vaak fiets. Er zitten redelijk wat onverharde stukken in, maar het zijn wel gewoon fietspaden. Nu met al die regen kan het hier en daar wat blubberige zijn.
Je mag je auto wel bij mij thuis voor de deur in Apeldoorn zetten. Dan kan je van hieruit de bossen door via o.a. Hoog Buurlo, Radio Kootwijk, Hoenderloo, Oranjeroute en zo verder de Veluwe over. Mooie routes te over.