Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Route Nice-Barcelona - Forum Wereldfietser

Route Nice-Barcelona

Hoi fietsliefhebbers,

Weet iemand een beschreven route van Nice naar Barcelona.
Ik ben van plan dit in een week te fietsen. Via de kust lijkt me het mooiste, maar als ik de kaarten bekijk zijn dit drukke doorgaande autowegen. Dan zoek ik liever de luwte op.

Ik was van plan elke avond een goedkoop hotelletje te nemen, geen tent mee op reis. Dit begin september. Kan ik gewoon een dorpje binnenrijden en een relatief goedkoop hotelletje opzoeken. Ik weet dat de Cote D'Azur niet een van de goedkoopste streken is om te vertoeven.

Iemand tips?

Alvast bedankt.

Mijd de kusten zoveel mogelijk: of petrochemische industie, of toeristenindustie met drukke wegen!!!!!
Neem dus wel je tent mee, niets is leuker om na een fietsdag je tentje op te zetten en te genieten van het einde van de dag.
Kijk goed op de Michelinkaarten 1 : 150.000. Op deze kaarten zoek je je eigen witte weggetjes. Je kunt voor een deel op "Op Oude Wegen" van de FIS en "Onbegrensd fietsen naar Barcelona" van Paul Benjaminse.
Neem langer de tijd dan een week, om tijd te hebben om ook echt om je heen te kijken. Fietsen is meer dan kilometersvreten.

Succes,

Bert Sitters
Marcel de fietser schreef:Hoi fietsliefhebbers,

Weet iemand een beschreven route van Nice naar Barcelona.
Ik ben van plan dit in een week te fietsen. Via de kust lijkt me het mooiste, maar als ik de kaarten bekijk zijn dit drukke doorgaande autowegen. Dan zoek ik liever de luwte op.

Ik was van plan elke avond een goedkoop hotelletje te nemen, geen tent mee op reis. Dit begin september. Kan ik gewoon een dorpje binnenrijden en een relatief goedkoop hotelletje opzoeken. Ik weet dat de Cote D'Azur niet een van de goedkoopste streken is om te vertoeven.

Iemand tips?

Hoi Marcel,


Een beschreven route van Nice naar Barcelona bestaat niet. Wel een beschreven route van Nice naar Avignon of Suze la Rousse in het Rh?nedal.
Deze route mijdt de te drukke kust en volgt diverse rivierkloven. Een behoorlijk pittige route met veel natuurschoon en genoeg accomodatie onderweg. Via de kortste variant al gauw zo'n 400km.
Fietsen langs Zuidfranse Gorges, uitgeverij Pirola zie voor meer info www.opdefiets.net onder Frankrijk. Vanuit Avignon kun je dan overstappen op de al genoemde route van Benjaminse naar Barcelona. Dit is echter beslist niet in ??n week te doen!
Waar Bert Sitters het heeft over Oude Wegen van de FIS, vergist hij zich; dat moet zijn De Groene weg naar de Middellandse Zee deel 2, die kun je vanaf Avignon volgen tot Narbonne.

Succes
Luc Oteman

Alvast bedankt.
Wij vliegen a.s. vrijdag naar Nice en fietsen dan naar Barcelona. Gelukkig hebben we hier wel twee weken voor! Ben je al geweest?

Groetjes, Claudia
claudia schreef:Wij vliegen a.s. vrijdag naar Nice en fietsen dan naar Barcelona. Gelukkig hebben we hier wel twee weken voor! Ben je al geweest?

Groetjes, Claudia
Nee, ik moet nog gaan.
Ik heb maar besloten om vanaf Cracassonne te gaan. Een week voor Nice-Barca is een beetje krap.
Veel plezier!

Ik vond een week al erg bewonderenswaardig. Ik zie die bergen daar sowieso niet zo zitten, haha. Hopelijk kunnen we een stukje per trein. :wink:

Jij ook veel plezier!