Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nieuwe route Genève - Middellandse Zee - Forum Wereldfietser

Nieuwe route Genève - Middellandse Zee

Via Rhona is de naam van een nieuwe fietsroute tussen Genève en de Middellandse Zee. De route in 815 km lang en volgt de rivier de Rhone :
http://www.viarhona.com/
Han schreef:Via Rhona is de naam van een nieuwe fietsroute tussen Genève en de Middellandse Zee. De route in 815 km lang en volgt de rivier de Rhone :
http://www.viarhona.com/
Helaas is deze route nog lang niet af. Vooral in het zuiden ontbreken nog grote stukken. Ik was pas nog in Orange, Chateauneuf du Pape en Avignon. De plaatselijke toeristische diensten vertelden mij dat het daar nog wel eens de nodige jaren kan duren.
Het Zwitserse deel van de bron naar Gèneve is wel gereed.
bert sitters schreef:Helaas is deze route nog lang niet af.
Nog lang niet ... en die Fransen kennende ... :wink:

Er wordt trouwens ook gewerkt aan een Nederlandstalige editie, zie hier!
heb vorige week hele stuken van gefietst
dat laatste deel van af Orange weet ik niet
maar naar boven toe richting Lion is het allemaal redelijk goed in orde vind ik
vanaf daar heb ik het niet meer gevolgd dus kan daar niks over zegen
bodhi schreef:heb vorige week hele stuken van gefietst
dat laatste deel van af Orange weet ik niet
maar naar boven toe richting Lion is het allemaal redelijk goed in orde vind ik
vanaf daar heb ik het niet meer gevolgd dus kan daar niks over zegen
Dit is de stand van zaken:
"En attendant la réalisation complète de ViaRhôna jusqu'à la Méditerranée qui prendra plusieurs années, l’itinéraire est finalisé à 75 % en Rhône-Alpes (soit 416 km sur 552 km), à 47 % en Région Provence-Alpes-Côte d’Azur (soit 55 km sur 118) et à 34 % en Région Languedoc-Roussillon (soit 49 km réalisés sur 144 km)."


Er zal dus nog veel water door de Rhône stromen, voordat alles af is.
A nice map of Viarhona : https://www.google.com/maps/d/u/1/viewe ... lo0XHwi-Mc

++ Bruno
bert sitters schreef:
ma 15 jun, 2015 09:07
bodhi schreef:heb vorige week hele stuken van gefietst
dat laatste deel van af Orange weet ik niet
maar naar boven toe richting Lion is het allemaal redelijk goed in orde vind ik
vanaf daar heb ik het niet meer gevolgd dus kan daar niks over zegen
Dit is de stand van zaken:
"En attendant la réalisation complète de ViaRhôna jusqu'à la Méditerranée qui prendra plusieurs années, l’itinéraire est finalisé à 75 % en Rhône-Alpes (soit 416 km sur 552 km), à 47 % en Région Provence-Alpes-Côte d’Azur (soit 55 km sur 118) et à 34 % en Région Languedoc-Roussillon (soit 49 km réalisés sur 144 km)."


Er zal dus nog veel water door de Rhône stromen, voordat alles af is.
Heb het dus even met google vertaald voor diegene die geen Frans kennen. Wel zo netjes:

In afwachting van de volledige realisatie van ViaRhôna tot aan de Middellandse Zee die een aantal jaren in beslag zal nemen, wordt de route voor 75% voltooid in Rhône-Alpes (416 km op 552 km), 47% in de regio Provence-Alpes-Côte d'Or. Azur (55 km uit 118) en 34% uit de regio Languedoc-Roussillon (49 km over 144 km)
Dit topic begon 2 jaar terug. Inmiddels is de ViaRhôna prima te fietsen. Luc Oteman heeft er al een gids van gemaakt (zie hier) en alternatieven bedacht voor stukken van de route die nog niet klaar zijn.