Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tips/Ervaring voor Paklijst fietsen vanaf Parijs naar Huis - Forum Wereldfietser

Tips/Ervaring voor Paklijst fietsen vanaf Parijs naar Huis

Hoi,

Ik ga deze zomer mijn eerste echte fietsvakantie houden. Ik wil graag wat tips/adviezen voor een paklijst.

Dit is wat ik ga doen:

* Met de vouwfiets naar Parijs met de Thalys (een duurdere 20" vouwfiets fiets net zo goed als veel gewone fietsen).
* Terugfietsen naar Eindhoven (met de fietsroute van Paul Benjaminse, Fietsen naar Parijs, echt mooie route, ik heb zijn route van Amsterdam CS naar Den Bosch CS gefietst (uit deel 0, de wegen naar het zuiden) echt mooi).
* Overnachten in Hotels/pensions/etc.
* Ik ga ervan uit dat ik 1 week aan het fietsen ben.

Ik wil natuurlijk zo min mogelijk mee nemen. Kan iemand mij wat tips geven wat ik zeker wel moet meenemen, en wat niet? Wat namen ervaren fietsers in het begin allemaal mee wat ze nu niet meer meenemen? Wat zijn nog andere tips?

Bedankt,

Jos

van kleding overal maar ??n stuk meenemen.

ik zou toch voor 2 sokken gaan hoor
Als je een complete lijst wil hebben, kun je er ??n samenstellen via www.samoon.nl (kun je ook geraken via outdoor.nl en de site van Bever). Bestemming en reiswijze kun je ingeven; Mijn ervaring is dat je heel wat items van de lijst kunt doorschrappen (wie neemt er nou bijvoorbeeld ?n een trui ?n een fleecevest of ?n een zakmes ?n een nagelschaartje ?n een kurkentrekker mee), maar je weet wel zeker dat je geen essentials vergeet...

Groetjes,

Astrid

Hetgeen ik echt mee zou nemen is een nieuwe binnenband en een plakzetje! :wink:

Onmisbaar: regenkleding!!! En daarnaast een extra setje droge kleren voor als je 's avonds drijfnat aankomt in je hotelletje!

Omdat je geen tent, kookspullen etc. mee hoeft te slepen zou je er over kunnen denken om een mini(schaak)spel mee te nemen of een wereldontvanger, of een boek. Om je niet te vervelen op je hotelkamer :wink:

Een goed zakmes komt - ook als je niet zelf hoeft te koken - altijd goed van pas!

Misschien helpt het om eens wat op internet rond te kijken: veel mensen met een eigen fietsvakantiewebsite zetten ook hun paklijst online, daaruit kun je dan zelf een selectie maken!

Veel succes en alvast veel plezier,
Gudrun