Additionally, paste this code immediately after the opening tag: LF9 NAP Nieuweschans - Breda - Forum Wereldfietser

LF9 NAP Nieuweschans - Breda

Opa wil zijn kleinkinderen verrassen die vanaf volgende week maandag met vakantie zijn in Drouwen. 't Zou leuk zijn hen daar onverwacht te kunnen verwelkomen....

Vrijdagnamiddag kan ik per fiets vertrekken vanuit Antwerpen.
Volgens http://www.nederlandfietsland.nl/lf-rou ... -nap-route, die in de beurt komt van Drouwen, is deze tocht ongeveer 465 km lang.

Ongeveer 150 km/dag is zeker haalbaar voor mij.
Wie deed er die route en is ze aan te raden? (niet te druk?)

(De regio meer naar het westen (LF1) fietste ik vorig jaar.)

Ik overnacht hetzij in jeugdherbergen of paalkamperen.

Thanks,

Piet
Ik heb afgelopen weekeinde de optie "Autoluwe route" van de routeplanner van de Fietsersbond geprobeerd, en die leverde inderdaad een mooie en rustige route op. Breda - Drouwe komt echter op 328 km uit, dus misschien moet je de route via nog wat andere punten/campings plannen.

Op die planner kun je ook "Via LF-routes" plannen, maar dan fiets je dus dwars door steden als Utrecht en Amersfoort.

Met de optie "Natuurroute" zul je waarschijnlijk een mountainbike nodig hebben.
Peter_K schreef:Op die planner kun je ook "Via LF-routes" plannen, maar dan fiets je dus dwars door steden als Utrecht en Amersfoort.
De binnenstad van Amersfoort is geen straf hoor :wink: maar ik zou vanaf de binnenstad, via KP 83-82-87-73-72-15 over het nieuwe fietspad langs de Eem tot de alternatieve route van LF9/LF23 bij Eemdijk/Baarn (tenzij je geïnteresseerd bent in de Vinex wijk Kattenbroek) richting Bunschoten gaan.

Afbeelding
Fietspad langs de Eem
dank Peter en Tovenaar.
De voor mij onbekende wijk Vinex lijkt me best interessant om te bezoeken.

Piet
cabonga schreef:De voor mij onbekende wijk Vinex lijkt me best interessant om te bezoeken.
Daarvoor kun je ook al terecht in de wijken Haagse Beemden, Nieuw Ginneken IJpelaar en Westerpark te Breda :P (Vinex wijken).
De LF9 gaat dwars door de 'wereldberoemde' Vinex wijk Kattenbroek. De Chinezen hebben die wijk deels nagebouwd in Shanghai, zie https://www.google.nl/maps/search/Gaoqi ... a=!3m1!1e3
De optie "natuurroute" van de fietsersbond is geen mtb route oid. Maar gewoon een route door mooie natuur. "Mijd onverhard " aanvinken voorkomt mtb achtige routes. Ik spreek uit ervaring, het lijkt mij dat het eerdere advies een veronderstelling is.
Reinder schreef:De optie "natuurroute" van de fietsersbond is geen mtb route oid. Maar gewoon een route door mooie natuur. "Mijd onverhard " aanvinken voorkomt mtb achtige routes. Ik spreek uit ervaring, het lijkt mij dat het eerdere advies een veronderstelling is.
en uit eigen ervaring geeft deze optie verassende mooie routes die de steden vermijd
'k heb nu ook iets gemaakt met de routeplanner van de fietsersbond.
Inspiratie kwam uit de site
http://weekend.knack.be/lifestyle/reize ... l#photo=43

route

Een tochtje langs mooie Nederlandse steden...: beginpunt Roosendaal
Zaltbomel, Doesburg, Bronkhorst, Zutphen, Deventer, keerpunt Drouwen,
Naarden, Oudewater, Dordrecht, eindpunt Roosendaal.

Optie is "gemakkelijk doorfietsen" ongeveer 600 km.

(nb.: het bericht is breed uitgevallen; hoe kan dat verholpen worden....?)


Groeten,
Piet
cabonga schreef:het bericht is breed uitgevallen; hoe kan dat verholpen worden....?)
Door na op de URL knop gedrukt te hebben, een "="-teken achter de eerste "url" te zetten en meteen daarachter het internetadres, tussen de "][" tekens kan dan een tekst (bijvoorbeeld "Route") gezet worden. Het resultaat ziet er dan zo uit: Route.
De code in deze tekst wordt tevens zichtbaar als op de "quote"-knop onderin deze post gedrukt wordt.

Ikzelf zou overigens liever voor een mooiere en dus langere fietsroute gekozen hebben, dan onderweg wat plaatsjes te gaan bezichtigen.
cabonga schreef:http://routeplanner.fietsersbond.nl/#ro ... nces=63,71
(nb.: het bericht is breed uitgevallen; hoe kan dat verholpen worden....?)

Code: Selecteer alles

[url=http://routeplanner.fietsersbond.nl/#route?locations=n1206807,n203700,n171589,n198941,n275944,n150900,n290597,n56471,n32827,n633293,n1206807&speed=18&routetype=70&preferences=63,71]Route[/url]
Oftewel: Resultaat:
Route
De optie 'gemakkelijk doorfietsen' leidt vaak over fietspaden langs drukke N-wegen. Schiet wel op maar je ziet niets. :x
dank voor de tip en werkwijze met "URL."
Inmiddels aangepast.

tja..., dus geen zo goed idee om plaatsjes te gaan bezoeken.
'k Ben dus nog zoekende... Mss wordt het toch nog wel een natuurroute!
Ik hou jullie op de hoogte. Vrijdag vertrek ik; dus ik heb nog bedenktijd.

Piet
cabonga schreef:tja..., dus geen zo goed idee om plaatsjes te gaan bezoeken.
Ik bedoelde letterlijk dat ik het zelf niet zou doen. Je moet gewoon doen wat je leuk lijkt.

Het is wel zo dat als je een plaats onderweg wil bezichtigen dat je daar tijd voor zult moeten reserveren en je zul je er wat in moet verdiepen wat er dan zoal te zien is, anders fiets je er zo doorheen en zie je het nog amper/niet.
Plaatsjes bezoeken is altijd leuk - mits er wat te zien is :wink: maar dan wel de mooiste routes kiezen die naar die erna toe lopen. Vaak wel wat meer fietsen.
dag1
dag2
dag3
dag4
dag5
dag6
dag7

ongeveer 761km in 7 dagen. Wel met iets langere fietsdag op de zesde dag.
Alles dus natuurroutes om volledig te kunnen genieten van het fietsen...
'k Heb de track in .kml bestanden bekeken op google earth en ik denk dat het inderdaad mooi zal zijn.
Overnachten op camping of paalkampeerplaatsen.
In augustus wordt het alvast terug meer heuveltjes... :lol:

Alvast dank,

Piet
Leuke route lijkt mij. Fijne fietsweek gewenst!

Heb je wel gezien dat de laatste 53 km van dag 4 exact hetzelfde zijn als de eerste 53 km van dag 5? Het is wel de andere kant op, dus dat scheelt weer. :P Als alternatief zou je deze kunnen nemen, is nog korter ook.
Dank Peter.
Inmiddels het begin van de 5° dag aangepast zodat ik een deel van de Hondsrug mee heb.

Piet
inmiddels al een kleine maand terug thuis en staat er een nieuw fietsreisje op het programma. Toch nog eens aan allen een kleine dank voor de raad die ik hier kreeg.

De optie "natuurroutes" vn de Nederlandse site Fietsersbond is meegevallen. Zo mooie natuur..., alsof er geen industrie is in Nederland... :oops: Ik reed van het ene natuurgebied naar het andere. Nu en dan fietsend langs een mooie molen en liefelijke dorpjes. (waar ik nog iemand op café zag met klompen.)

Mss had ik wel vergeten "mijd onverhard" aan te stippen want in de Kaapse bossen van Utrecht kwam ik wel eens op onverharde bospaden. Heviger nog in Drenthe waar door het zand in het bossen het fietsen moeilijker werd.
Al bij al een aanrader en Nederland mag prat gaan op hun fietspaden en natuurgebieden.

Afbeelding
cabonga schreef:Mss had ik wel vergeten "mijd onverhard" aan te stippen want in de Kaapse bossen van Utrecht kwam ik wel eens op onverharde bospaden. Heviger nog in Drenthe waar door het zand in het bossen het fietsen moeilijker werd.
Ik heb zelf nog niet veel verschil gezien tussen het wel of niet aanstippen van "mijd onverhard". Maar je komt zeker op mooie stukken uit. Onverhard betekent gewoon wat harder trappen, of een stuk wandelen als dat niet lukt.

Nadeel van de routeplanner van de Fietsersbond is wel dat hij sterk de neiging heeft iedere keer dezelfde stukken te nemen, ze blijven mooi maar er is ook nog wat anders te zien. Het loont dus de moeite goed naar de route te kijken en waar nodig bij te sturen met via punten.