Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Is de Landen-info ter ziele? - Forum Wereldfietser

Is de Landen-info ter ziele?

Bij "Landen-info" voor Europa loop je al enige tijd tegen dode links op.
De verwijzing naar onze Belgse vrienden is alleraardigst maar wat is de relatie van De Wereldfietser met hen?
1. Nee.
2. De Wereldfietser bestaat een paar jaar langer dan de Vakantiefietser. De Vlaamse (niet: Belgische) zustervereniging en wij werken dan ook al vele jaren samen. O.a. met de wiki. Deze is gestart en wordt gehost door de Vlamingen. Enige tijd is er technisch beheer uitgevoerd door de Vlamingen terwijl d'n 'Ollanders de structuur beheerden. De informatie staat op een server die door de Vlamingen bekostigd en beheerd wordt. Het uiterlijk rondom de wiki is afhankelijk vanaf welke van de 2 verenigingen 'ie benaderd wordt. Al hebben we momenteel dus even een probleempje met de Nederlandse variant. Inhoudelijk is het dus identiek.
Naast de wiki hebben we ook een (mondelinge) overeenkomst over het meedoen met activiteiten van 'de buren', beide richtingen op.
Hetgeen we het langste en intensiefst op de achtergrond in samenwerken is het tijdschrift. Deze is identiek voor beide verenigingen, op de naam na. Het gehele tijdschrift wordt samen bekostigd en redactioneel vervaardigd.
"Al hebben we momenteel dus even een probleempje met de Nederlandse variant. "
Wellicht een goed idee om dát op te lossen? wat dat probleem ook moge zijn...
Dat de landeninformatie/wiki niet meer juist functioneert was al wat langer bekend.
En wie DOET er nu wat aan?
Zoals te lezen in de tweede link wacht het bestuur op de terugkeer van fietsvakantie van degene die er wat aan kan doen... :|
thomasvaer schreef:"Al hebben we momenteel dus even een probleempje met de Nederlandse variant. "
Wellicht een goed idee om dát op te lossen? wat dat probleem ook moge zijn...
thomasvaer schreef:En wie DOET er nu wat aan?
Zeker is dat een goed idee. Alleen heb ik er de ballen verstand van. Evenals de andere bestuursleden en vele andere leden. Enkele meewerkende leden die in het dagelijks leven zich met allerlei technische internetonderwerpen bezig houden, vermoeden een mogelijke oorzaak gevonden te hebben. Maar zij hebben wezenlijke informatie en wellicht ook gebruiksrechten nodig. Informatie en rechtenverlening welke alleen door iemand die aan het fietsreizen is, verleend kan worden.
Dat is niet vreemd, want De Wereldfietser en De Vakantiefietser zijn natuurlijk verenigingen van fietsreizigers, niet alleen maar verenigingen voor fietsreizigers.

Mocht je deze situatie ook erg vervelend vinden en je daarnaast handig zijn met technische internetonderwerpen, dan staat het je natuurlijk vrij om je vrijwillige diensten aan te bieden. Hulp is altijd welkom en een menselijke backup is zeker ook niet verkeerd.
Ik wil best wat doen, maar niet in de toch wel erg rommelige verhoudingen met de Belse vrienden. De begrippen Wereldfietser, Europafietser, Vakantiefietser, Fietswinkel buitelen over elkaar heen. Voor mij zeer onvoldoende duidelijk om in te investeren. Nu heb ik volstaan met het toevoegen van info aan het Europa-forum van de Wereldfietser maar dat is één grote trechter voor héél Europa, zonder differentiatie naar land.
Een poging om bij de Belgen iets in te voeren eindigt met de ontmoedigende mededeling: "de sessiegegevens verloren geraakt, probeer het nog eens". Kijk, dat helpt niet echt om mij enthousiast te krijgen/houden....
thomasvaer schreef:Een poging om bij de Belgen iets in te voeren eindigt met de ontmoedigende mededeling: "de sessiegegevens verloren geraakt, probeer het nog eens".
Had ik laatst ook, een paar dagen later kon het plotseling weer wel. Die site heeft gewoon hele vreemde kuren. :wink:
Het lukt mij niet. Ik behoor kennelijk niet tot de groep 'gebruikers'. De Belgische wiki is zo dood als een pier.
Op de pagina met wijzigingen jkun je ook zien dat het aantal aanvullingen fors interuggelopen sinds 18 juli:
http://wiki.vakantiefietser.be/index.ph ... limit=5000
thomasvaer schreef:Bij "Landen-info" voor Europa loop je al enige tijd tegen dode links op.
De verwijzing naar onze Belgse vrienden is alleraardigst maar wat is de relatie van De Wereldfietser met hen?