Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vennbahn: gedeelte tijdelijk afgesloten 1/3-30/6 2016 - Forum Wereldfietser

Vennbahn: gedeelte tijdelijk afgesloten 1/3-30/6 2016

Het ongeveer 16 km lange deelstuk tussen Steinbach/Weismes en St. Vith wordt van een teerlaag voorzien en is van 1 maart tot 30 juni 2016 afgesloten voor de gebruikers. In een omleiding is voorzien.
Zie verder: http://www.vennbahn.eu/nl/omleiding-ste ... ankt-vith/
Dus er is eigenlijk geen probleem?
Jammer. Ik reed daar van de zomer nog, en zo'n knisperende steenslagweg geeft toch een stuk meer vakantiegevoel dan een spekgladde asfaltstrook met om de driehonderd meter een bordje dat de afstand naar de eerstvolgende uitspanning aangeeft. Maargoed, nu kun je er vast fantastisch gaan inline-skaten :).
Bij regen en daarna was het een modderboel en als je een route aanbiedt met een bepaalde kwaliteit dan is het nadelig als je daar qua kwaliteit een flessehals in laat zitten.
Wel vind ik dat ze rijkelijk de tijd nemen om een strip asfalt van 16 km aan te leggen. Gezien dat het een spoordijk is hoeven ze waarschijnlijk nauwelijks iets aan de ondergrond te doen. Die voorbereiding hadden ze daarbij ook eerder kunnen doen zodat tijdens de eerste warme periode van april of mei de asfalteringsmachines er in een paar dagen overheen hadden kunnen gaan.
Nu hoeft er maar iets te gebeuren en ze gaan over de zomer heen.
Ik had vooral een hekel aan dat stuk als het al een tijdje mooi weer was. Wat een stofzooi werd het daar dan, mijn mooie groene fiets was dan al naar een paar kilometer helemaal grijs.