Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Om het ijselmeer ?! - Forum Wereldfietser

Om het ijselmeer ?!

Ik ben op zoek naar een fietsroute om het ijselmeer. Wie heeft er tips?

Groet en dank!
Esther.

de zuiderzeeroute van de anwb?

De Amsterdamse fietsclub FC-trappist had de Zuiderzee op zijn programma staan. Alhoewel ik hem ongeveer 20 jaar geleden zelf heb uitgezet weet ik de route niet meer precies, wel dat hij ongeveer 340 km is.
Uiteraard heeft de Trappist nu ook een website -www.fctrappist.nl- en zowaar, hij staat nog op de kalender. Volgende week zaterdag wordt hij gereden....in 1 dag. Succes

Het boekje met deze route (zuiderzeeroute) kun je kopen bij vrijwel iedere buitensportzaak, ANWB, reisboekhandel etc.

Sandra

fiets gewoon langs ijburg, door het waterland richting hoorn, fiets verder noordelijk richting den oever. Daar koop je een haring of lekkerbekkie. Dan fiets je verder de dijk over, aan het einde gelijk onder de dijk door richting makkum en workum. Verder naar Lemmer, niet langs de grote weg, maar over de binnenweggetjes!! (is korter). Vanaf Lemmer fiets je via Emmeloord, Lelystad en Almere weer naar ijburg en stap je in je autootje richting je warme bed ;)

het is ongeveer 280 km, 15 uur fietsen (met eten en pauzes)

als je aan het begin vanaf amsterdam via zunderdorp en daarna langs de provinciale weg naar edam rijdt, en later bij hoorn niet naar enkhuizen maar direkt rechtdoor naar medemblik rijdt, kun je daar waarschijnlijk nog wel een uurtje afhalen..

Eelco schreef:als je aan het begin vanaf amsterdam via zunderdorp en daarna langs de provinciale weg naar edam rijdt, en later bij hoorn niet naar enkhuizen maar direkt rechtdoor naar medemblik rijdt, kun je daar waarschijnlijk nog wel een uurtje afhalen..
Zijn er nog meer voorstellen om nog sneller te gaan? :mrgreen:

Ik denk NIET dat dit de bedoeling van EsterR is! ( Of wel)

Schorpioen

bekijke de site van http://www.fietsplatform.nl/, daar staat het een en ander uitgelegd over fietsroutes door Nederland.
Verschillende routes vind je op deze pagina http://www.fietsplatform.nl/routes/routes.asp
klik dan op Afbeelding dit kaartje (op die website) en je kunt bijvoorbeeld de zuiderzeeroute nader bekijken.