Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Portugal doorfietsen in december - Forum Wereldfietser

Portugal doorfietsen in december

Hallo,

In december vertrek ik met de fiets naar India, met een ongebruikelijke route denk ik :p
Ik ga met het vliegtuig naar Lissabon, ga zuidelijk richting Spanje om zo de hele kustlijn te volgen, tot in Rome, Italië. Ik ga ook even de oversteek naar Marokko maken en daar wat rondfietsen.

Is er iemand die omstreeks hetzelfde tijdstip in Portugal en Spanje heeft gefietst?
Viel dat mee met de lagere temperaturen?

Bedankt :)

Bart
worldtour schreef:Viel dat mee met de lagere temperaturen?
Ik ken iemand die daar jaarlijks buiten het zomerseizoen komt.
Je hebt daar net als in Nederland niet alleen klimaar maar ook weer. Soms is het twee weken achter elkaar prachtig, soms is het twee weken achter elkaar petweer.
Oktober-December. Barcelona-Tarifa (zuid-Spanje)-Barcelona.

Ook in zuid-Europa kan het in de winter dooien en vriezen! Maar gemiddeld genomen is het er dan toch wel iets aangenamer fietsen dan bijvoorbeeld Nederland. Langs de (oost)kust is het nóg mooier weer.

Bedenk echter wel dat anderen dat ook weten waardoor je vaak de kuststrook met Las Vegas-achtige bouwwerken en autobahn-achtige constructies zal delen (...). Kortom; durf iets meer het binnenland in te gaan!
Gemiddeld genomen is het weer langs de kust van Middellandse Zee redelijk zacht. Zolang je niet te hoog gaat en onder invloed van de (warme) zee blijft is vorst en sneeuw zeldzaam....

http://www.holiday-weather.com/barcelona/averages/

Mijn broer woonde in Barcelona, en wanneer ik ook heen ging, ik vond het altijd aardig fietsweer....
Bedankt voor de info :)