Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsen en varen op het canal du midi en canal du garonne - Forum Wereldfietser

fietsen en varen op het canal du midi en canal du garonne

Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om een dagdeel langs de kanalen te fietsen en vervolgens op een boot terug te varen naar het startpunt?
arieleijen schreef:Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om een dagdeel langs de kanalen te fietsen en vervolgens op een boot terug te varen naar het startpunt?
Als onderdeel van een langere tour heb ik paar jaar geleden langs dat kanaal prachtig gefietst. Op diverse plaatsen kun je boten en bootjes huren. Ik neem aan dat je de fiets gewoon op bootje mee terug neemt. Als extra bewegingsvrijheid voor fietsers rijd er ook in ieder geval langs een deel van het kanaal een treintje. Er bestaat een routeboekje voor langs het kanaal omdat het vaak paden zijn die vaak niet op michelin kaarten staan. met gedowmloade gps kaarten (bv city maps to go) lukt het ook. Robw
Er is een gids van Luc Oteman www.opdefiets.net
Als ik topicsteller goed begrijp wil hij/zij gewoon een dagocht op de fiets afleggen en dan kijken of terug gegaan kan worden mbv een boot naar het startpunt.
Wat ik nog weet van mijn fietstocht langs CmD is dat we regelmatig huurboten zagen op het kanaal, die hebben hun eigen temp en planning. Op sommige plaatsen dus inderdaad mogelijkheden om een boot te huren. Kortom alleen huurboten met toeristen op het kanaal, welke om de zoveel km ook nog een sluisje moesten doorgaan.
Wellicht is het een optie om bij een plaats waar die boten verhuurd worden contact te leggen met degene die een boot huurt en dan mee te gaan met de fiets. Vervolgens ergens van boord gaan en terug fietsen naar je startpunt.
Ik heb niet de indruk dat topicsteller zelf een boot wilt huren (hij/zij wil mee terugvaren?).
Op een boot meevaren is nog iets anders dan een boot huren. Let erop dat je voor het besturen van een boot in het buitenland nagenoeg altijd een ICC nodig hebt (vaarbewijs1)

Of er ook rederijen zijn die op CdM weet ik niet.