Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tenerife, off-road & on-road - Forum Wereldfietser

Tenerife, off-road & on-road

Eind december 2016;
een weekje naar Tenerife om aan de donkere koude dagen hier te ontsnappen.
Ter plaatse een MTB-fiets gehuurd en de bergen ingetrokken. De temperatuur was prima, geen neerslag, wat wind maar zeker niets om over te klagen. Om foto's te schieten was het niet ideaal want er hing constant een nevelsluier, maar dat geeft bij momenten spectaculaire effecten...

Link naar het album:
https://biketrips.myportfolio.com/tenerife-2016
Prachtige foto's!
Wauw!

Wat zul je hebben genoten. Het is er ook zo mooi...
Met welke camera zijn de foto's gemaakt? Ze zien er werkelijk fraai uit.
Tenerife heeft inderdaad wel eens last van nevel, vaak veroorzaakt door Saharastof.
Ook mooie huurfiets trouwens.
Supermooi!!
Tenerife staat bij deze op mijn verlanglijstje.
Verbleef je op één standplaats?

Hans
Jan Eleveld schreef:Met welke camera zijn de foto's gemaakt? Ze zien er werkelijk fraai uit.
Tenerife heeft inderdaad wel eens last van nevel, vaak veroorzaakt door Saharastof.
Ook mooie huurfiets trouwens.
De foto's zijn gemaakt met een Sony RX100 IV,
geschoten in raw-formaat voor nabewerking.

Die fiets was idd een pareltje.
Om bergop te rijden vond ik de vering wat zacht, maar voor de rest was het heel comfortabel!
javb2812 schreef:Supermooi!!
Tenerife staat bij deze op mijn verlanglijstje.
Verbleef je op één standplaats?

Hans
Jaja, ik verbleef aan de zuid-west kant van het eiland, waarschijnlijk het meest toeristische maar volgens de cijfers was hier het meeste kans op mooi weer!
https://www.instagram.com/p/BOpv8vvD2u-/

Aan deze kant van het eiland vond'k niet veel tracks om offroad te rijden.
In de krater van de vulkaan mag je sowieso (nog) niet offroad.
Aan de bovenkant van het eiland zijn wel meer offroad weggeltjes.
Ik probeerde de steilste stukken naar boven te rijden via het asfalt. Minder steile stukken en afdaling dan weer langs onverharde paden. Gezien de bouw van het eiland zijn de hellingen extreem.
Dubbel tof! Lekker rauw landschap.