Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gerona naar Malaga. - Forum Wereldfietser

Gerona naar Malaga.

Hallo.
Heeft iemand recent de route Gerona - Malaga gefietst, we zijn benieuwd naar ervaringen.
Wij willen deze route in mei/juni 2018 fietsen.
Is dit een goede periode of te laat/vroeg?
Zwaarte van de route zijn we ook zeer benieuwd naar.
Het zal voor ons de eerste keer zijn met fiets in vliegtuig, is gemakkelijk b.v een fietsdoos te verkrijgen in Malaga?
vr gr Bennie.
Beste Bennie,

Vorig jaar september solo op de fiets van Bilbao naar Malaga gereden, bewust voor gekozen om over veel rustige en onverharde wegen te rijden.
Ik kan je zeggen dat dit niet mijn laatste tocht in Spanje is geweest, een heerlijk fietsland. Dat zal mede komen omdat ik veelvuldig in het wild gekampeerd heb, een keer ben ik weggestuurd door park rangers. (Je kan niet altijd geluk hebben).
Ik weet niet of jullie langs de kust blijven rijden, ik ben van Bilbao naar Zaragoza gefietst en daar vandaan naar het zuiden afgebogen.
In Malaga is het mogelijk om met je fiets in de trein naar het vliegveld te gaan, op dit forum staan wat tegenstrijdige berichten hierover. Ik ben gewoon meet de fiets in de trein gegaan, geen enkel probleem.
Problemen ontstonden pas op het vliegveld; mijn fiets zat gelukkig niet in een doos. Ik had de banden wat leeg laten lopen, volgens Transavia was dit ok. (Op deze manier was ik ook als eens teruggegaan vanuit Rome).
Helaas moest mijn fiets door een kleinere scanner, hiervoor moest stuur naar beneden gebracht worden. Maar mijn intussen zaten al in mijn bagage, die al ingecheckt was. Uiteindelijk is mijn fiets schuin door de scanner gegaan, omdat ik voet bij stuk hield dat mijn fiets mee moest en niet later verstuurd mocht worden. Op
Schiphol bleek dat mijn ketting en derailleur wat schade hadden, maar mijn fiets was toch al niet meer in nieuwstaat.
Hopelijk heb je hier wat aan anders hoor ik het wel.
Ik vertrek 24 september vanuit Gerona naar Malaga, dus eind oktober weet ik meer, volg de route van Benjaminse.
Grtz Gerrit
Het is een prachtige route, in 2012 eind mei / juni daar gefietst. Vooral in het zuiden kon het al flink warm worden overdag.
De zwaarte van de route is lastig te zeggen, toen ik hem fietste waren we eerst van Haarlem naar Barcalona gefietst en toen dus door naar Malaga. Dan heb je al flink wat in de benen en leeftijd zal ook een rol spelen (toen was ik 28) ik vond het niet zwaar.

Een fietsdoos in Malaga heeft geen zin gezien die kleine scanner in de kelder daar. Stukje bouwzeil en touw waren zo gekocht en wat karton voor om de remhendels etc was voldoende om de fietsen redelijk ongeschonden over te laten komen.

Mathijs
Allen dank voor jullie reactie.

Lubbi, je hebt je eigen route uitgezet, mijn plan is om toch een vaste route te fietsen.
Gerrit, ben benieuwd naar je ervaring. Veel plezier tijdens je reis.
Mathijs, Ook jij geeft problemen aan met de scanner net als Lubbi. Lukt het voor mij helemaal niet aangezien ik een (zeer) groot frame heb (70cm).

vr gr Bennie
Hoi Bennie,

Heb je overwogen om de route in omgekeerde volgorde te rijden? Dat verhoogt de kans op goed weer, in het zuiden is het eerder warm. Ook al hadden wij vorig jaar in mei historisch slecht weer in Malaga.

Groeten Harmen
Hallo Berenbotje,

Ik ben net terug van een trip van Peize (Drenthe) naar Faro en heb grotendeels de route van Benjamins gevolgd.
Dus van Eindhoven naar Gerona en daarna naar Andalusie. Heb ook al eerder in Andalusie gefietst en heb toen gevlogen op Malaga. Ik heb toen geen problemen gehad op het vliegveld maar had een tas mee waar de fiets gedémonteerd in zat.
De zwaarte van de route Gerona-Andalusië hangt natuurlijk al van de kilometers die je per dag wilt maken. Ik kan wel zeggen dat Spanje behoorlijk bergachtig is, maar ook buitengewoon mooi.De route van Benjamins is verkeersluw en kent ook vele fietspaden (via verde). Overnachtingsmogelijkheden zijn er ook genoeg, zowel campings als hostals.

Pieks