Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Van Den-Haag naar Barcelona - Ibiza.. - Pagina 12 - Forum Wereldfietser

Van Den-Haag naar Barcelona - Ibiza..

226 berichten
Dubbel...
Wouter Duijndam schreef:
wo 07 aug, 2019 13:43
Jurr schreef:
wo 07 aug, 2019 13:36
Jammer van de zadelpijn. Ondanks grondige voorbereiding toch net te weinig meters gemaakt in de tijd vooraf?
Jurr, de zadelpijn is veroorzaakt door een verkeerde combinatie van zadel / fietsbroek.
Ik heb op Ibiza een Brooks C17 Cambium All Weather zadel besteld en zal de volgende keer niet beknibbelen op de fietsbroek. Ik had er nu 1 van Rogelli van 45€ en de stiknaad icm het zadel was de reden van de blaar.
Naden zijn inderdaad funest. Daarnaast kan zadelpijn o.a. worden veroorzaakt door te langdurig rechtop zitten. Een iets sportievere zit kan uitmaken. Hoe dat precies bij jou zit weet ik natuurlijk niet.

Dank trouwens voor het delen van je ervaringen!
Nadat de blaar over was gegaan in zitvlees en ik deze goed vet hielt heb ik eigenlijk geen last meer gehad .
Wat dat betreft was mijn zithouding wel goed want ik heb geen last gehad van zere schouders, vermoeide armen of pijn in de knieën.
Wouter Duijndam schreef:
wo 07 aug, 2019 15:59
Nadat de blaar over was gegaan in zitvlees en ik deze goed vet hielt heb ik eigenlijk geen last meer gehad .
Wat dat betreft was mijn zithouding wel goed want ik heb geen last gehad van zere schouders, vermoeide armen of pijn in de knieën.
Je zou bijna denken dat je op een ligfiets onderweg bent. :wink:
Wouter Duijndam schreef:
wo 07 aug, 2019 11:48
Ik heb een fantastische reis gehad (2330km in 23dagen met 1 rustdag)
Ferm gefietst! Proficiat!
I did this travel several times, but in the opposite direction from Spain to the Netherlands (I am Spanish).
It is easy cycling in France , maybe the Ardennes region at the border with Belgium have continuous uphills and downhills that could result very tired, but in general is easy to cross France by bike.
You must take into account that there are not water in the most of "water points" in France, even the water points that you find indicated in any map don't exist or don't work,
So, you have to take water in the cemeteries or in public toilets, but much of them are closed. Also the most of shops and supermarkets close very early, (18 or 19 hours), so if you have to buy food, water or anything else, you have take into account all these circumstances.
But in general France is a good country to doing cycletourism.