Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Van Den-Haag naar Barcelona - Ibiza.. - Pagina 9 - Forum Wereldfietser

Van Den-Haag naar Barcelona - Ibiza..

226 berichten
peter de rijk schreef:
di 12 feb, 2019 19:25
ken je Archies?
Nee, ik heb zojuist de App gekocht en dat ziet er goed uit!
Leon schreef:
di 12 feb, 2019 23:04
Wouter Duijndam schreef:
di 12 feb, 2019 19:30
Dank voor deze tip!
Ik ga nogmaals kijken welke campings ik allemaal tegen ga komen op mijn route.
Ales je de Guide FFCC koopt hoef je geen campings te zieken want daar staan ze allemaal in, een dik boek. Ik weet niet of ze ook allemaal op de website van de FFCC staan. Een paar jaar geleden was die website nog een drama als je een camping in een ruim gebied zocht. Dat kon niet, je moest een plaatsnaam invullen. Misschien is het nu beter.
De site https://www.camping-frankrijk.nl/ werkt samen met Guide FFCC, op de site kun je ook op de kaart zoeken.
DaVinci schreef:
wo 13 feb, 2019 17:23
https://www.camping-frankrijk.nl/[/url] werkt samen met Guide FFCC, op de site kun je ook op de kaart zoeken.
Ik kom daar niet verder dan departementniveau.
Of mis ik iets?
Leon schreef:
wo 13 feb, 2019 17:31
DaVinci schreef:
wo 13 feb, 2019 17:23
https://www.camping-frankrijk.nl/[/url] werkt samen met Guide FFCC, op de site kun je ook op de kaart zoeken.
Ik kom daar niet verder dan departementniveau.
Of mis ik iets?
https://www.camping-frankrijk.nl/kaart inzoomen en dan verschijnen de campings vanzelf, je kunt ook nog overschakelen op satelliet om een snelle indruk van de camping te krijgen.
En als je op de locatie klikt krijg je de naam en als je hier weer op klikt de beschrijving.
Vandaag mijn Tubus Tara en panniers binnen gekregen en heb van Ortlieb ook een EHBO setje besteld.
Afbeelding
Gazelle Chamonix Trekking T24 2014 by Carcheologisch Onderzoeker, on Flickr
Beste Wouter,
Mijn complimenten voor jouw gedegen voorbereiding.
Jouw tocht komt vast helemaal goed.
Van 1-3 maart is de Fiets en Wandelbeurs in de Jaarbeurs Utrecht. Daar kun je nog veel informatie vergaren.
Tip voor op de beurs: de lezingen van jouw collega ANWB-er Kees Lucassen.

Succes met de voorpret,
Bert
Beste Wouter,

Leuk om je voorbereidingen te lezen, ik vertrek op 28-5 om dezelfde route te fietsen, en eet ook vegan, ben wel benieuwd hoe dat gaat uitpakken in frankrijk.

Ben benieuwd naar jouw ervaringen en succes met de tocht !

Manfred
mvdhoofd schreef:
di 19 feb, 2019 11:07
Beste Wouter,

Leuk om je voorbereidingen te lezen, ik vertrek op 28-5 om dezelfde route te fietsen, en eet ook vegan, ben wel benieuwd hoe dat gaat uitpakken in frankrijk.

Ben benieuwd naar jouw ervaringen en succes met de tocht !

Manfred
Bij de grote supermarkten zal het geen probleem zijn, hierom heb ik om de voortassen gekozen.
Deze neem ik leeg mee vanuit NL zodat ik gemakkelijk met deze twee kleine tassen boodschappen kan doen.
Ik moet alleen mijn Frans nog wat bijspijkeren zodat ik weet dat een oeuf een ei is.. :lol:
Wouter Duijndam schreef:
di 19 feb, 2019 11:46
zodat ik weet dat een oeuf een ei is.. :lol:
Om te voorkomen dat je per ongeluk een oeuf eet? ;-)
Dat is het hele idee van veganistisch eten, geen dierlijke producten in je voeding.
Wouter Duijndam schreef:
di 19 feb, 2019 15:17
Dat is het hele idee van veganistisch eten, geen dierlijke producten in je voeding.
Dat is me bekend. Was als grapje bedoeld, ik ging ervan uit dat je een ei wel zou herkennen als je hem zag, ook als je het Franse woord ervoor niet zou kennen. Maar je hebt natuurlijk ook talloze producten waarin het verborgen aanwezig is, daar dacht ik even niet aan.
Doordat ik voor panniers gekozen hebt en ik de stuurtas niet echt fijn vind heb ik voor een andere stuursamenstelling gekozen.
Ik had de stuurtas gekocht voor mijn camera en wat fietsgereedschap.
Voor het gereedschap heb ik nu een Lezyne zadeltasje gekocht.
Mijn camera heb ik verkocht en heb hier een GoPro voor terug gekocht.
Ook heb ik een Lezyne frame tasje gekocht waar de WakaWaka inpast.

Afbeelding

Ook heb ik mijn fiets gewogen en ik zit nu op 21,2kg zonder tassen.
Ik twijfel of ik mijn kettingslot wel mee zal nemen, want deze weegt al 1,8kg.
Vandaag nieuwe mountainbike pedalen geplaatst ondanks het hoge gewicht.
Ik glij weleens van mijn pedalen af en wil niet aan de SPD pedalen met bijbehorende schoenen.
Afbeelding
Bezige bedoeling daar op het stuur ;)

Stuurtas werd ik ook niet blij van toen ik ermee reed, gelijk wegbezuinigd :)
Weet je Wouter, zo'n eerste fietsvakantie is een prima manier om erachter te komen wat je de volgende keer anders gaat doen. Houd dus nog wat budget achter de hand, zodat je na je tocht op basis van eigen ervaringen en voorkeuren (en niet door anderen aangepraat) de juiste keuzes kunt maken.
Ik heb mijn fiets en paklijst bijna klaar.
Ik moet nog een paar kleine zaken kopen zoals o.a. slippers en wat persoonlijke verzorging middelen.

De aangeraden 15kg voor Europa red ik niet, ik zit nu met kleding op 22kg wat er op en aan de fiets komt.
Totaal gewicht van de fiets staat op 41kg en een beetje..
Er gaat uiteraard wel gewicht uit de tassen doordat ik kleding aantrek maar het zit wel op de fiets.

Voor de liefhebbers die een blik willen werpen en mogelijk nog advies hebben?
http://www.volkswouter.nl/fietsen/Fiets_en_Paklijst.htm

29-06 vertrek ik.
Ik heb afgelopen weekend proef gekampeerd in de tuin en kwam er toen al gelijk achter dat het matje wat ik gekocht had te dun is voor mij.
Ik heb hierop op zaterdag de Bever bezocht met mijn mat en hoofdkussen en heb zeker 1,5 uur proef gelegen op allerlei verschillende matten.
Ik ben uiteindelijk op een mat uitgekomen van 5cm dikte en heb hier diezelfde avond nog op geslapen.

Ik vond het leuk om alles te wegen en te documenteren.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Lijstjes zijn altijd leuk. :-)
Ik vertrek op 14 juni met de bedoeling om ongeveer 3 weken later in Avignon aan te komen, grotendeels volgens de route van Benjaminse naar Barcelona.
Hoewel ik mijn paklijst nog niet definitief heb gemaakt vallen me al wel een paar kleinigheden op.
Ik ga bijvoorbeeld geen reserve buitenband meenemen.
Ik ga zeker geen 6 boxers meenemen (2 lijkt me wel genoeg)
Ik neem wel een thermohemd mee, maar geen -broek.
Lange broeken draag ik ook niet in de zomer, ook al kan het misschien koud boven zijn.

Nou ja, mijn twee centen zover. Het gaat geen kilo's schelen uiteraard maar wel ruimte wellicht.
Ik kan op mijn kettingslot 1400 gram besparen en als ik de reserve buitenband dan inderdaad thuis laat dan scheelt dat al 2,1kg.

De vraag is alleen wel of het slim is om te bezuinigen op een kettingslot?

6 Boxers is idd wat overdreven, ik heb er 1 gewogen en neem er ook twee mee.
Wat betreft de lange broek, ik ben de afgelopen 4 jaar 28kg afgevallen.
Ik had het vroeger (100kg) nooit koud en sinds ik een kwart van miin lichaamsgewicht ben verloren (op eigen kracht) heb ik het altijd koud.
Dat is ook de reden dat ik thermo ondergoed en wollen sokken meeneem om in te slapen.
Als ik het tijdens het fietsen koud krijg moet ik harder trappen.. :lol:
PeterVanRijn schreef:
di 07 mei, 2019 22:20
Lijstjes zijn altijd leuk. :-)
....
Hoewel ik mijn paklijst nog niet definitief heb gemaakt vallen me al wel een paar kleinigheden op.
Ik ga bijvoorbeeld geen reserve buitenband meenemen.
Ik ga zeker geen 6 boxers meenemen (2 lijkt me wel genoeg)
Ik neem wel een thermohemd mee, maar geen -broek.
Lange broeken draag ik ook niet in de zomer, ook al kan het misschien koud boven zijn.

Nou ja, mijn twee centen zover. Het gaat geen kilo's schelen uiteraard maar wel ruimte wellicht.
Sokken: Coolmax ipv wol
En verder qua kleding: minder is beter, een paar laagjes tegen de kou, en als het warm is heb je weinig nodig (ik prefereer een "overhemd" met voldoende "zonwering").
Aan de andere kant mis ik het multi-purpose Big-shirt/nachthemd.
WD40: Zou ik in de WW-kist laten.
Brander: Met 3 reserve-gasblikjes wordt een MSR-Whisperlite en een plastic flesje voor een beetje reserve loodvrij snel concurrerend.

Onze bagage is overigens ook nog steeds "teveel" ook al blijft er steeds meer thuis. Het is steeds een afweging tussen nut, noodzaak en dat dan afgewogen tegen de kans dat je iets nodig hebt ... en dan is er ook nog de kans dat je iets heel gemakkelijk koopt "in geval van". Qua gereedschap ben ik mijn eigen WW, vaak heb ik het niet nodig, maar als er iets stuk gaat is dat meestal op zaterdag laat in de middag en/of heel ver van de volgende fietsenmaker.

Maar goed, ieder lijstje is persoonlijk ... laat mij je lijstje zien en ik weet wie je bent (nu ja een beetje).

Groeten BSM
Ik zou de kleine handdoek thuislaten(die zwaarder is dan de grote?), en de lange fietsbroek, de snijplank, buitenband, spanningsmeter, zonnepaneel, powerbank met zaklamp, neopreen handschoenen, overschoenen. 1 kettingslot lijkt me ook wel voldoende.

En fiets je op sportschoenen, geen fietsschoenen?
Bridgestone SM schreef:
di 07 mei, 2019 23:24
Brander: Met 3 reserve-gasblikjes wordt een MSR-Whisperlite en een plastic flesje voor een beetje reserve loodvrij snel concurrerend.

Groeten BSM
Ik heb uitgerekend dit aan gas nodig te hebben voor de reis. Feit is wel dat naarmate mijn reis vordert mijn fiets lichter word. Ik ga niet met 1 kilo aan gas de Pyreneeën in.
gios schreef:
di 07 mei, 2019 23:40
Ik zou de kleine handdoek thuislaten(die zwaarder is dan de grote?), en de lange fietsbroek, de snijplank, buitenband, spanningsmeter, zonnepaneel, powerbank met zaklamp, neopreen handschoenen, overschoenen. 1 kettingslot lijkt me ook wel voldoende.

En fiets je op sportschoenen, geen fietsschoenen?
De kleine handdoek is van een ander materiaal gemaakt dan de grote handdoek.
Het stomme is ook dat de "kleine handdoek" een grotere verpakking heeft dan de grote handdoek.
De kleine handdoek fungeert in mijn gedachte als theedoek. De grote voor persoonlijke hygiene.
Afbeelding

* Snijplank is wel een must voor mij.

Buitenband ga ik maar thuis laten. Ik monteer een aantal weken voor vertrek een set nieuwe.

* Elektra weegt een hoop dat had ik zelf ook al gezien. Ik heb wel stroom nodig en wil niet afhankelijk zijn van het lichtnet. Ik neem geen stoel mee en dat weegt nagenoeg hetzelfde.

Handschoen lange vingers, deze wilde ik eigenlijk meenemen voor de koude ochtenden. Ik ben nogal een koukleum maar heb tevens ook geen idee hoe koud het is.

* Overschoenen niet doen? Stop jij met fietsen dan in een flinke bui?

Ik neem ook maar 1 kettingslot mee. Ik heb de keuze uit twee verschillende opties.
712 gram of 2104 gram.

Fietsslot gemonteerd op de fiets icm de lichte ketting weegt 1357 gram.
Het zware dikke ketting slot alleen weegt 2104 gram.
Afbeelding

* Wat is het voordeel van fietsschoenen?