Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsroute Barcelona in - Forum Wereldfietser

Fietsroute Barcelona in

Ik zoek een fietsroute Barcelona in. Als ik op de Openfietsmap kijk, zie ik voornamelijk snelwegen en grote wegen. Het valt me ook op dat veel routeboekje in die buurt, Barcelona mijden.

Maar goed, ik wil daar graag de ferry naar Sardinië of Corsica pakken en daarvoor moet je nu eenmaal in de stad zijn.

Dus als je een tip hebt, of nog beter, een track, dan zou ik daarmee geholpen zijn.
Wij hebben de trein genomen naar het centrum. Naam van het station weet ik zo niet. Daarna via een mooi fietspad midden tussen de rijbanen naar de haven, wat rechtsaf en Grimaldi ontvangt je met een moderne terminal en een restaurant. Wel je paspoort laten zien bij het inchecken. Veel plezier met de voorbereidingen.
Van welke kant kom je af? Een paar jaar geleden ben ik vanuit het noorden Barcelona in gefietst, vanaf Sant Feliu de Guixols helemaal langs de kust. Het eerste stuk is een mooie kronkelweg, romdom Lloret en Blanes is het natuurlijk druk, maar daarna kun je langs het strand fietsen, geregeld over fiets/voetpaden. Soms was het wat zoeken omdat dat pad opeens ophield en je op de grotere/drukke weg moest, maar al met al vond ik het een vermakelijke route. Ik heb er geen track van.
Beste Hans, vorig jaar heb ik de route van Benjaminse gevolgd en ondanks dat hij ook aangeeft om het laatste stuk per trein af te leggen, ben ik gewoon doorgefietst langs de kust. Het is daar zeker meer toeristisch en dus drukker maar is best te doen. Wel af en toe aardige klimmetjes. Laatste deel Barcelona in was extra druk maar ik heb geen problemen ondervonden. Heb helaas geen gps bestand meer.
Allen,

Bedankt voor de ervaringen en geruststelling. Het geeft mogelijkheden 8)
Ha Hans,
Het is al weer enige jaren geleden dat ik Barcelona naar het noorden ben uitgefietst. Ik vond het een regelrechte ramp.
In de stad Barcelona ging het prima. De stad heeft fietspaden en fietsstroken, maar daarna moest ik voordurend over de drukke weg langs de kust. Er loopt parallel een snelweg, maar vanwege de tol wijkt veel verkeer uit naar deze weg.
Er wordt nu echter gewerkt aan een fietspad langs de kust. Ik weet nu in hoeverre dit project gevorderd is.
Neem contact op met de fietsersbond van Barcelona:
www.amicsdelabici.info
Een alternatief is de trein.Fietsen mogen gratis mee in de agglomeratietrein Rodales.
Wellicht/misschien idee,

Waymarked trails/cycles

Hartelijke groet

Wim à te H.