Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Afsluitdijk 3 jaar lang afgesloten voor fietsverkeer - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Afsluitdijk 3 jaar lang afgesloten voor fietsverkeer

Frank schreef:
vr 22 mar, 2019 20:31
Een rondje Nederland is dus drie jaar niet mogelijk, want je hebt dan 32 km niet zelf gefietst. :wink:
Ben ik blij dat we dat afgelopen jaar gedaan hebben! :D
Nog een mooi artikel van de Fietsersbond over deze Col van de Lage Landen: https://www.fietsersbond.nl/nieuws/de-a ... ge-landen/
Ik heb toegegeven maar één keer over de Afsluitdijk gefietst: van Den Helder naar Harlingen. Het was op 9 april 1971. Man, wat had ik daar een harde tegenwind en daardoor de boot naar Terschelling gemist! Tja, vroeger kon men niet op de weerkaarten kijken...
Martin E. van Doornik schreef:
di 26 mar, 2019 13:31
Ik heb toegegeven maar één keer over de Afsluitdijk gefietst: van Den Helder naar Harlingen. Het was op 9 april 1971. Man, wat had ik daar een harde tegenwind en daardoor de boot naar Terschelling gemist! Tja, vroeger kon men niet op de weerkaarten kijken...
Er stond toch wel een weersverwachting in de krant?
(Een andere optie was de radio of 003 bellen)
Leon schreef:
di 26 mar, 2019 13:34
Martin E. van Doornik schreef:
di 26 mar, 2019 13:31
Ik heb toegegeven maar één keer over de Afsluitdijk gefietst: van Den Helder naar Harlingen. Het was op 9 april 1971. Man, wat had ik daar een harde tegenwind en daardoor de boot naar Terschelling gemist! Tja, vroeger kon men niet op de weerkaarten kijken...
Dan belde je toch 003?
Vanuit een telefooncel in Den Oever. Met een dubbeltje of een kwartje.
ericplan schreef:
di 26 mar, 2019 13:36
Vanuit een telefooncel in Den Oever. Met een dubbeltje of een kwartje.
Ik ben deels doof en kan daardoor nooit telefoneren! Ook nooit van 003 gehoord. Bovendien was het begin 1971 een moeilijke tijd voor me. Mijn moeder lag op sterven, vaak bezoeken aan het VU-ziekenhuis in Amsterdam (zij overleed 29 mei 1971, slechts 41 jaar oud). Om mijn hoofd wat te luchten drong zij mij er nog op aan om af en toe tussenuit te fietsen. Zelf ook na haar uitvaart wilde zij dat ik met het fietsen door moest gaan.
Drie jaar geleden de afsluitdijk gefietst, twee weken lang de windrichting gevolgd, en die zou tegen zijn.

Op de dag zelf vanuit Schagen richting Den Oever flinke wind tegen, op het moment van de oversteek op de afsluitdijk een flinke wind mee in de rug die precies was gaan draaien , bereikte snelheden van 55km per uur op een beladen fiets. :lol: de tegenliggers, voornamelijk toeristen hadden het een stuk zwaarder, ik zag ze vooral lopen.

ondertussen de houtribdijk en Deltawerken ook gehad.
De langste kaarsrechte weg ooit gefietst, is dit hier in het Canadese Ontario in 1982, viermaal de Afsluitdijk ofwel 119 km lang. Gelukkig nog wel met afwisseling in landschappen. Ik noem die weg dan ook de Psalm 119-weg, omdat die Psalm de langste is!
Een aardige Canadese automobilist reed mij voorbij, stopte wat verderop en maakte deze foto.

Afbeelding
Ik ga dit weekend op de valreep nog een rondje IJsselmeer doen. Op zondag is de laatste mogelijkheden en zijn er diverse toertochten georganiseerd op de Afsluitdijk. Zaterdag is er een velomobieltocht gepland heen en weer over de dijk, ik maak er een enkeltje van en fiets dan weer door Friesland en Flevoland terug naar huis.
"Afsluitdijk mogelijk toch af en toe open voor fietsers."
Zo zie je maar dat tegensputteren toch zin kan hebben. Van tevoren betere afspraken maken was beter geweest. Langjarig van tevoren rekening houden met fietsers is kennelijk nog toekomstmuziek, ondanks dat de strekking van het milieubeleid dat het nut van fietsers omarmt al van diep uit de vorige eeuw stamt.
Waarom zo lang voor drie jaar dicht? In China klaren ze het karwei in drie maanden.
Martin E. van Doornik schreef:
do 04 apr, 2019 21:40
Waarom zo lang voor drie jaar dicht? In China klaren ze het karwei in drie maanden.
Zonder tegenstand is het inderdaad makkelijk plannen maken en uitvoeren. In China had Leon nu al bezoek gehad van de politie na zijn vorige opmerking. Daarnaast had iedereen hem meteen ontvriend om zelf geen gevaar te lopen lagere sociale scores te krijgen. Maar goed, als dat de prijs is...
Zo'n 15 jaar geleden werd de enkelspoorbaan van Sauwerd naar Groningen-Noord verdubbeld. Het werk duurde vier jaar en altijd waren er maar twee man aan het werk. Ik reed daar dagelijks naar m'n werk en terug en heb allemaal met eigen ogen gezien. Twee man!
Hallo,
Het lijkt zowaar mogelijk te zijn dat het fietspad over de Afsluitdijk toch open gaat, wat dagen in het hoogseizoen. we wachten af...
Groet, Petra.
https://nos.nl/artikel/2279013-afsluitd ... tsers.html
Petra137 schreef:
vr 05 apr, 2019 12:34
Hallo,
Het lijkt zowaar mogelijk te zijn dat het fietspad over de Afsluitdijk toch open gaat, wat dagen in het hoogseizoen. we wachten af...
Groet, Petra.
https://nos.nl/artikel/2279013-afsluitd ... tsers.html
Klopt. Vandaar de voorgaande berichten.
hoi,
Ik zie het nu ook, was even afgeleid door de berichten ervoor over Martin die het over allerlei andere zaken had :lol:
Groet, Petra.
Gisteren ben ik met m'n vrouw over de Afsluitdijk gereden, op weg naar een crematieplechtigheid in Driehuis.
Het allerlaatste familielid van de hele generatie boven mij is overleden....

Wat schetste mijn verbazing dat ik toch wel een tiental fietsers en een brommer op de Afsluitdijk heb zien rijden!
Aan de kant van Zurich stonden grote grondverzetmachines op het fietspad aan het werk. Aan de kant van Den Oever zag ik een groot hek, dat het fietspad afsloot. Hebben die mensen misschien hun fietsen per auto meegenomen en gingen vanaf de parkeerplaats bij het Monument een tochtje maken?
Martin E. van Doornik schreef:
za 20 apr, 2019 15:31
Wat schetste mijn verbazing dat ik toch wel een tiental fietsers en een brommer op de Afsluitdijk heb zien rijden!
Aan de kant van Zurich stonden grote grondverzetmachines op het fietspad aan het werk. Aan de kant van Den Oever zag ik een groot hek, dat het fietspad afsloot. Hebben die mensen misschien hun fietsen per auto meegenomen en gingen vanaf de parkeerplaats bij het Monument een tochtje maken?
Begin 2011 ben ik gestart bij aannemer Ballast-Nedam voor de ondertunneling van de A2 in Maastricht. Daar kreeg ik een basiscursus civieltechniek, ik heb een elektrotechnische/KPN achtergrond en dan is wat kennis van wegenbouw wel handig.
Ook wegafzettingen was een van de onderwerpen. Een uitspraak van de gastdocent was: fietsers en voetgangers zijn net als water: die hou je niet tegen. In Maastricht heb ik dat verschillende keren ervaren en op de Afsluitdijk zal dit waarschijnlijk niet anders zijn.
DaVinci schreef:
za 20 apr, 2019 16:33
Begin 2011 ben ik gestart bij aannemer Ballast-Nedam voor de ondertunneling van de A2 in Maastricht. Daar kreeg ik een basiscursus civieltechniek, ik heb een elektrotechnische/KPN achtergrond en dan is wat kennis van wegenbouw wel handig.
Ook wegafzettingen was een van de onderwerpen. Een uitspraak van de gastdocent was: fietsers en voetgangers zijn net als water: die hou je niet tegen. In Maastricht heb ik dat verschillende keren ervaren en op de Afsluitdijk zal dit waarschijnlijk niet anders zijn.
Waarmee maar weer eens is aangetoond dat fietsers niet serieus worden genomen. (Het smalende lacherige lachje proef ik er ook meteen bij. (Ik heb 3 jaar bij RWS gewerkt aan een snelwegproject))