Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rond de Oostzee - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Rond de Oostzee

_Peter_ schreef:
ma 13 mei, 2019 17:25
Grootste camping bij (in) Stockholm (http://www.bredangcamping.se/) is geloof ik ook enige, als je van Thai's eten houdt zit je daar goed, prima verbindingen met OV naar het centrum en voldoende fietspaden naar het centrum, als is dat wel een halfuurtje fietsen.
Google neemt er ruim 3/4 uur voor op de fiets.

Groeten BSM
_Peter_ schreef:
ma 13 mei, 2019 17:25
Grootste camping bij (in) Stockholm (http://www.bredangcamping.se/) is geloof ik ook enige, als je van Thai's eten houdt zit je daar goed, prima verbindingen met OV naar het centrum en voldoende fietspaden naar het centrum, als is dat wel een halfuurtje fietsen.
Ok. Ik heb begrepen dat je voor Zweedse campings ook een speciale kaart moet hebben. Of is dat (gewoon) de Camping Key Europe, die ik zojuist op aanraden van iemand heb aangeschaft.
Die Camping Key Europe is prima voor gebruik in Zweden.
Kan me niet herinneren dat ze om die kaart gevraagd hebben, dit was de camping die het dichtst bij de stad zit, de andere zitten een stuk verder weg. Die kaart is overigens ook weer niet op ellke camping geldig er zijn nog andere in omloop (allemaal om de fietser een poot uit te draaien, want pas vanaf een aantal overnachtingen op 1 camping krijg je vaak pas korting, maar dat is mijn persoonlijke mening)
Zij het dat de campingkaart die je in Zweden koopt een stuk duurder is dan de Camping key Europe. We zijn wel eens (na heel veel zeuren) onder de verplichting tot aanschaf uitgekomen door vooraf cash af te rekenen.
Persoonlijk zou ik ook kiezen voor overnachtingen op een camping. De voorzieningen zullen heel wat beter zijn en je kunt er altijd beter uitrusten dan op een wildkampeerplaats. Dit jaar wordt het voor ons Engeland, maar fietsen langs de Oostzee staat voor ooit nog eens op ons verlanglijstje. Ik kijk alvast uit naar je blog en heel veel succes!
velo42 schreef:
wo 15 mei, 2019 10:52
Persoonlijk zou ik ook kiezen voor overnachtingen op een camping. De voorzieningen zullen heel wat beter zijn en je kunt er altijd beter uitrusten dan op een wildkampeerplaats. Dit jaar wordt het voor ons Engeland, maar fietsen langs de Oostzee staat voor ooit nog eens op ons verlanglijstje. Ik kijk alvast uit naar je blog en heel veel succes!
Dank je. UK en Ierland staan ook op mijn todolijst. Ga je een blog bijhouden?
velo42 schreef:
wo 15 mei, 2019 10:52
.... . De voorzieningen zullen heel wat beter zijn en je kunt er altijd beter uitrusten dan op een wildkampeerplaats. ....
Wat betreft het eerste deel: "voorzieningen" zijn alleen "beter" als je ook weet tegen welke standaard je "beter" afmeet
Wat betreft het tweede deel: afgezien van het voorgaande, durf ik deze stelling sowieso aan te vechten ... "altijd beter uitrusten" lijkt mij onhoudbaar: gemiddeld zijn mijn wilde of semi-wilde kampeerplekjes rustiger als "waar dan ook" (om even iets te overdrijven). Ik weet het: sommige mensen worden nerveus van "wild", soms alleen al van het idee "wild kamperen", anderen horen enge mannen in het "wild" (en dat "wild" bleek dan een ritselende en snuivende Egel te zijn, of een scharrelende Merel).

Maar goed, ik ben blij dat veel mensen de camping prefereren, dan blijft het "wild" kamperen de getolereerde uitzondering.

Groeten BSM
Bridgestone SM schreef:
wo 15 mei, 2019 12:15
velo42 schreef:
wo 15 mei, 2019 10:52
.... . De voorzieningen zullen heel wat beter zijn en je kunt er altijd beter uitrusten dan op een wildkampeerplaats. ....
Wat betreft het eerste deel: "voorzieningen" zijn alleen "beter" als je ook weet tegen welke standaard je "beter" afmeet
Wat betreft het tweede deel: afgezien van het voorgaande, durf ik deze stelling sowieso aan te vechten ... "altijd beter uitrusten" lijkt mij onhoudbaar: gemiddeld zijn mijn wilde of semi-wilde kampeerplekjes rustiger als "waar dan ook" (om even iets te overdrijven). Ik weet het: sommige mensen worden nerveus van "wild", soms alleen al van het idee "wild kamperen", anderen horen enge mannen in het "wild" (en dat "wild" bleek dan een ritselende en snuivende Egel te zijn, of een scharrelende Merel).

Groeten BSM
Mee eens. Zie https://www.polarsteps.com/MilkoKretsch ... n-van-wo-i 2 juli en https://www.polarsteps.com/MilkoKretsch ... rheinreise 15, 16 en 25 juli.
Bijgaand de hierboven geciteerde campingervaringen. Ze waren weliswaar eerder uitzondering dan regel, maar toch.


Camping La Tuilerie, Vic-sur-Seille - 2 juli 2016

Op de meeste plekken waar ik bivakkeerde heerste rust, maar af en toe moet je die wel afdwingen. Zo ook hier. Tot diep in de avond was het een rumoer van kleine kinderen, die in mijn jeugdjaren rond dat tijdstip al lang in bed zouden hebben gelegen. Ik liet het maar even op zijn beloop. Rond een uur of 11 zou het vast wel stil zijn. Dat was het ook, maar niet voor lang. De opgeschoten jeugd nam het stokje over met keiharde muziek en gekrijs. De maat was vol. Ik heb ze ernstig toegesproken en gedreigd 'le patron' erbij te halen, als ze geen gevolg zouden geven aan mijn oproep. Dat hielp.


Campingplatz Lingenfeld - 15 July 2016

Bivakkeren aan een meertje. Je reinste idylle. Zou je zeggen. Een kinderkamp staat borg voor een akoestisch inferno tot ver na middernacht. Leiding? Waar blijft die legendarische Duitse hang naar Ordnung und Disziplin? Al wat klinkt is een timide "Kinder, seid mal ruhig." Ich bin fassungslos.


Campingplatz Blaue Adria, Altrip - 16 July 2016

What's in a name. Ik tref het alweer niet. Het terrein is rommelig, overbezet en tot laat in de avond heerst er een herrie van jewelste. Kortom, alle ingrediënten om de wens tot desintegratie te voeden. "Beam me up, Scotty!"


Erholungszentrum Grav-Insel - 25 July 2016

What's in a name? Bij aankomst word ik onthaald op een krijsserenade. Dat belooft weer wat. Ik krijg een plek toegewezen naast een bungalowtent "maatje middelgroot circus", uit welks binnenste een Amerikaanse actiefilm - uiteraard nachsynchronisiert - schalt. Het roept reminiscenties op aan mijn jeugdjaren. Het karige aanbod uit Bussum deed ons veelvuldig uitwijken naar de oosterbuur, de nasynchronisatie zum Trotz. Stemmen en akoestiek in flagrant contrast met het visueel gebodene: "Hee Mister, Hände hoch! Aber ein bisschen plötzlich, sonst knallt's."
milko schreef:
za 27 apr, 2019 16:06
Screenshot 2019-04-27 at 3.25.12 PM.png

https://www.polarsteps.com/MilkoKretsch ... de-oostzee

Gepland voor deze zomer. Ik houd mij aanbevolen voor adviezen, mn mbt kampeeraccommodaties ihb in Denemarken (in Zweden en Finland geldt het allemansrecht, dat vrij kamperen - binnen bepaalde grenzen - toestaat).
Ik ben inmiddels op pad. De route is wel wat gewijzigd.
Op weg naar Stena Line tijd voor een tussenbalans. De reis begon met een treintrip naar Assen. Vandaar verder gepeddeld richting grens. Neergestreken op een minicamping in Finsterwolde. Zeer rustiek, ware het niet dat ik me om 2 uur ‘s nachts genoodzaakt zag mijn buren tot rust te manen. Enfin, dat heb je soms.
Over Duitsland niet veel bijzonderheden. Eén camping aan de Oostzee was duidelijk in mineur. Ik had natuurlijk eerst het terrein moeten verkennen, alvorens een besluit te nemen.
En dan Denemarken. Ruim voorzien van fietspaden en hoewel mijn route veelal langs en over voorrangswegen liep, heb ik me nergens opgejut gevoeld hier op Jutland. What’s in a name? Voeg daarbij de talloze gratis shelterstekken, alsmede dito oplaadpunten en dit land verdient wat mij betreft een dikke pluim. Benieuwd naar het vervolg.
Goede reis verder, Milko. Het is een genot om jouw reis te volgen.
Atrike schreef:
vr 21 jun, 2019 13:29
Goede reis verder, Milko. Het is een genot om jouw reis te volgen.
Dank je. Bijgaand voor de nieuwkomers nog een keer de link naar mijn blog.

https://www.polarsteps.com/MilkoKretsch ... de-oostzee
In de 3 "Baltische Staten" is nog de mogelijkheid te kamperen bij veel hotels , het blauwe bordje komt dan uit bij een hotel en als je vraagt kun je inderdaad kamperen. wij hadden erg wisselende ervaringen hiermee , van binnenzwembad "tot wc's op slot". Agro-turismo is in dit deel en ook Polen erg goed.
Groeten van Pier.
Hej, hej. Hälsningar från Stockholm. Na 3 weken en ruim 2600 km aanbeland in Zwedens hoofdstad. Het was wel buffelen, want nagenoeg de gehele route heuvels. Jawel, ook in Denemarken, tenminste het deel - Jutland - dat ik doorkruiste. De komende paar dagen gaan relatief rustig verlopen: sightseeing in Stockholm.

https://www.polarsteps.com/MilkoKretsch ... de-oostzee
Aanbeland op Åland weer tijd voor een tussenbalans. Zweden. Mooi land, vriendelijke bevolking, gratis overnachten conform het Allemansrecht en prijzen vergelijkbaar met die in ons land, tenzij je een alcoholadept bent. Nu lust ik ook wel een glaasje op zijn tijd, maar ik had zo mijn voorzorgsmaatregelen genomen.
Specifiek voor ons fietsers: land is geplaveid met heuvels, dus even een kleine 200 km wegtikken op een dag zit er niet in. Zelf had ik enkele malen 100+ op de teller, maar dat betekende wel tot diep in de avond doorbuffelen. Plan was om zoveel mogelijk het Göta Kanal te nemen (kruist aantal meren) want dan geen heuvels. In Karlsborg wilde ik de boot over het meer naar Motala nemen, maar die voer pas vanaf begin juli. Had het meer half kunnen ronden om vervolgens in Motala mijn weg langs het kanaal verder te vervolgen, maar heb gekozen voor een ‘kortere’ en dus heuvelrijke route. Wel een beetje spijt van.
milko schreef:
vr 05 jul, 2019 09:19
Nu lust ik ook wel een glaasje op zijn tijd, maar ik had zo mijn voorzorgsmaatregelen genomen.
Lees: de ferry geplunderd en een tas vrijgemaakt voor de betere gedistilleerde dranken. :)?

Btw, je polarstepsreis zou wel eens op prive of enkel volgers kunnen staan..
Inmiddels al weer een paar dagen terug. De precieze coordinaten zijn - door een wat merkwaardig optreden van de polarstepsapplicatie - helaas verloren gegaan, dus ik moest de boel reconstrueren.

Resumerend kan ik stellen dat Zweden met haar vergezichten en talloze rode houten huizen, alsmede Åland door haar talrijke eilandjes de meeste indruk op me hebben achtergelaten. Een gedeelde 2e plaats voor Est- en Letland door hun eindeloze wouden. Verder zal de melange aan vreemde talen me bijblijven. Mogen Deens en Zweeds je, wanneer je van Scandinavische krimi's houdt, nog enigszins vertrouwd in de oren klinken, met de Baltische talen, Fins en niet te vergeten Russisch zul je als West-Europeaan doorgaans niet snel geconfronteerd worden. Kortom, bijzondere ervaring.

https://www.polarsteps.com/MilkoKretsch ... de-oostzee

Bijlagen

De url van mijn blog is gewijzigd: https://www.polarsteps.com/MilkoKretsch ... de-oostzee