Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wie heeft recente fietservaring in Wit Rusland? - Forum Wereldfietser

Wie heeft recente fietservaring in Wit Rusland?

Wie o wie heeft (recente) ervaring met fietsen in Wit Rusland en wil deze met ons delen?
Alvast bedankt!
Ik heb alleen ervaring in de hoofdstad Minsk vorig jaar. Je kon toen slechts vier dagen zonder visum, maar dit is inmiddels uitgebreid.
Ik vond het land er keurig bij liggen. Zag er allemaal netjes geordend uit. Eten, drinken, slapen ging prima. Totaal anders dan mijn ervaringen in Oekraine. Er loopt in Minsk een fietsroute langs de rivier.
Prijspeil is ongeveer de helft van hier.
Dank voor je bericht en PB Bert. Lag er allemaal keurig bij zeg je? Ik vond het niet keurige van de Oekraïne wel wat hebben. We zijn op zoek naar de door ons zo geliefde oude Sovjet Charme.

Voor alle praktische zaken vond ik al een heel goede up to date video. https://youtu.be/KH0zvKRE3KM

:arrow: Ben benieuwd naar tips van andere fietsers over highlights, impressies ed.
Wat is recent ? Wij zijn 2 jaar geleden van Bialowica ,Polen naar Minsk gefietst, beetje Noordelijk heen en zuidelijk terug. Erg leuk land [ maar wij zijn Oost Europa gangers]
Fraaier en veiliger dan Polen, erg stil en minder vrolijk dan Oekraine, netter dan Moldavie.
Zeer redelijke en goedkope hotels maar moeilijk te vinden. Wildkamperen is ideaal, weinig wolven maar veel muggen. Kleine wegen van groffe steenslag ,hoofdwegen goed tot zeer goed en meest rustig. Minsk is 't schoonste hoofdstadje in de weide omgeving maar eigenlijk alleen te bereiken over de snelweg en dat mag met de fiets.
Heb je eenmaal dat visum dan is 't een prachtige vakantie.
Groetn van Pier.
Hi Pier, Ja wij zijn ook Oost Europa- en Sovjet-gangers ;-)
Heb je ergens een reisbeschrijving of foto's waar ik een indruk kan krijgen. Ik heb weleens op jullie blog gekeken maar daar kan je enkel zoeken op datum. Das jammer en bovendien moeilijk langdurig zoeken. Helaas kan ik je blog nu ook niet meer vinden.
Ha die Franske en Dieuwertje,

Ik proefde de Sovjet-sfeer duidelijk in de bombastische gebouwen en monumenten van Minsk. Vooral in het museum dat de zwaar bevochten overwinning van de "Grote Oorlog" uitstraalt. Minsk heeft een Café Amsterdam.

Ik stuur jullie wat foto's via We Transfer.
Hoi,

In augustus doe ik een rondrit in Oost Polen (Suwalki richting Bialowieza). Ik zou ook eens de grens willen oversteken en een paar dagen door Wit Rusland fietsen.
Ik zou dit allemaal met mijn oude stalen racefiets willen doen. In polen zijn de wegen prima, hoe is de staat van de wegen in Wit Rusland? Is het daar doenbaar om met cyclocross banden rond te rijden? Ik rij natuurlijk liefst langs de kleinere rustigere baantjes.
Zijn er bepaalde interessante fietsroutes die gevolgd kunnen worden?
Grts
Frederik
Een paar dagen Wit-rusland vraagt een degelijke inlezing in het visum-systeem. Alternatief is een 5-daags visum ,alleen via grens-overgang Bialowiesza en Augustow-kanaal , die laatste alleen 's zomers.
De wegen zullen je verrassen ,iets beter en rustiger dan Polen. Ga je off-road dan is veel "grote scherpe keien", onze polsen begeven het na 25 km op zulke wegen, maar ze zijn er veel.
Sorry, geen blog..... Groetjes Pier.
piviets schreef:
di 25 jun, 2019 20:47
Een paar dagen Wit-rusland vraagt een degelijke inlezing in het visum-systeem. Alternatief is een 5-daags visum ,alleen via grens-overgang Bialowiesza en Augustow-kanaal , die laatste alleen 's zomers.
De wegen zullen je verrassen ,iets beter en rustiger dan Polen. Ga je off-road dan is veel "grote scherpe keien", onze polsen begeven het na 25 km op zulke wegen, maar ze zijn er veel.
Sorry, geen blog..... Groetjes Pier.
Hey,

Bedankt voor de info Pier

Hoe heb je je daar beholpen op vlak van navigatie? Gps of daar terplaatse een kaart gekocht?

Grts
Frederik
Sorry ,ik ben van het bouwjaar dat GPS associeert met "The Thunderbirds" , maar ik weet zeker dat ik de [erg goede] kaart in Nederland heb gekocht.
Succes, Pier.
piviets schreef:
vr 28 jun, 2019 20:32
Sorry ,ik ben van het bouwjaar dat GPS associeert met "The Thunderbirds" , maar ik weet zeker dat ik de [erg goede] kaart in Nederland heb gekocht.
Succes, Pier.
Thnks,
Ondanks mijn iets recentere bouwjaar werk ik eigenlijk ook nog altijd liefst met een papieren kaart ;)