Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ervaring met Bretagne en Normandie? - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Ervaring met Bretagne en Normandie?

Ik heb een paar jaar geleden eerst een paar dagen langs de zuidkust gefietst, en daarna vanaf Roscoff een stuk de route van Kees Swart gevolgd richting Normandie. Beide kanten waren vreselijk mooi, afwisselend en waar de routes echt de kust volgt, behoorlijk op en neer soms...Kees is niet vies van een klimmetje. Maar het was ook niet dramatisch. Campings waren er ook voldoende, al waren er 1 of 2 die erg massaal touristisch en duur waren. Maar ook municipals voor 8 euro per nacht soms...dus viel wel mee uiteindelijk.
Trouwens, die zee is best wel koud. Ook als het water hemelsblauw tropisch ziet vanaf de kant... :P
ericplan schreef:
do 05 sep, 2019 12:24
Een plaatje met de uiteindelijke route?
Helaas computer stuk waarmee dat kan. Maar kaartjes kan je heel goed vinden op VeloFrancette, Cycling Odysee en Fietsen rond het kanaal 2. Grofweg deze route die ik al eerder plaatste maar dan helemaal langs de kust ook bij cap de la Hague. Zijstukje Bretagne van het Nantes Brest kanaal overgeslagen want gelijk door naar Morlaix (mooi stukje off road!). Dus dat baluwe lijntje naar Morlaix ipv het rode langs de kust. En bij de invasie stranden binnendoor ipv langs kust naar Caen. Dat moet toch duidelijk zijn met mijn eerdere beschrijving hieronder nog maar eens geknipt en geplakt? :wink:

Afbeelding
Negrelli schreef:
do 05 sep, 2019 10:02
Terug van een mooie tocht! Wel zo netjes om dan na al mijn vragen hier een korte impressie te geven:

VeloFrancette Caen tot net voor Nantes: Mooie waterwegen met weinig verkeer. Liefelijke sluiswachterhuisjes met dito tuin. Vanaf Angers erg droog en doods door de warmte. Stuk Angers Nantes niet erg mooi waarschijnlijk door droogte.

Voor Nantes afgebogen naar de Nantes-Brest kanaal naar Morlaix: Prachtig dit is geen kanaal maar een mooie kronkelende rivier met veel natuurschoon. Enkel bij kruisingen over bruggen heb je met autos te maken. Hulde aan het weggedrag van medegebruikers zoals hondenbezitters en auto's. Iedereen gunde een ander voorrang en een veilige tocht. Dat is in NL wel eens anders en aan de kust in in Frankrijk zoals later bleek. Op tijd voorzieningen. Nog liefelijke sluiswachterhuisjes met dito tuin dan Normandie. Erg mooie route voor gezinnen met kinderen! Die zie je dan ook heel veel elke dag weer hetzelfde troepje op de campings. Erg leuk.

Morlaix via route Kees Swart naar Caen:Samen met het Nantes Brest kanaal het hoogtepunt. Vooral de pittige roze graniet kust. Het is echt de moeite waard om de stijle km's te doen. Ook bij Cap le Hague. Kees heeft echt een mooie route samengesteld.Bij de invasiestranden ben ik het binnenland ingedoken om te routeren over wandelwegen omdat het daar in het hoogseizoen te druk was en het weggedrag van automobilisten niet echt prettig was.


En wie zei hier in dit draadje dat je geen kust zag? En wie zei dat het saai was met enkel bio industrie? Absoluut niet mee eens ! Ik vond Bretagne wel vele malen mooier dan Normandie (rustiger en groener) en heb achteraf een beetje spijt dat ik niet richting Brest ben gegaan en iets minder van Normandie gefietst heb.